Sałatka Miłosna z Okiem Godzilli (P)

1. Data: 2002-05-07 07:09:51

Temat: Sałatka Miłosna z Okiem Godzilli (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sałatka Miłosna z Okiem Godzilli (zrodlo wyborcza zielonogorska)

Autor: Marzena Pająk z Łęcznej koło Lublina.

Składniki: sałatka - 1,5 puszki ananasa; 0,5 czerwonej papryki;
cebula; trzy ząbki czosnku; 0,5 szklanki śmietany; sól i
pieprz do smaku. Oko Godzilli - 0,5 litra jeżyn; opakowanie
galaretki o smaku owoców leśnych lub truskawkowym; łyżka żelatyny; 0,5
litra jogurtu naturalnego; trzy łyżki cukru; 0,5 szklanki mleka.

Przygotowanie potrawy: Plastry ananasa odsączamy i kroimy na
małe kawałki. Paprykę po wycięciu gniazd i oczyszczeniu kroimy w
cienkie paski. Cebulę kroimy na plasterki. Ananasa, paprykę i
cebulę trzeba wymieszać. Czosnek posiekać, a śmietanę wymieszać
z czosnkiem solą i pieprzem. Polewamy sałatkę tak przygotowanym
sosem i wkładamy na 30 minut do lodówki. Teraz przygotujemy
Oko Godzilli. Galaretkę rozpuszczamy według przepisu na
opakowaniu. Część galaretki wlewamy do głębokiej miski o średnicy około
19 cm. Wsypujemy do niej jeżyny. Resztę wlewamy do głębokiego
talerza, odstawiamy do zastygnięcia i kroimy w kostkę. Mleko
gotujemy z cukrem, żelatynę mieszamy z gorącym mlekiem do
rozpuszczenia. Dodajemy jogurt, dokładnie mieszamy, dorzucamy kostki
galaretki i wylewamy na zastygnięte jeżyny i odstawiamy do
stężenia. Przed podaniem wstawiamy na kilka minut do gorącej wody,
wykładamy na płaski talerz.

1. Data: 2002-05-07 09:32:05

Temat: Re: Sałatka Miłosna z Okiem Godzilli (P)
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ab7u79$ojj$...@n...tpi.pl...
> [...]
> galaretki o smaku owoców leśnych lub truskawkowym; łyżka żelatyny; 0,5
> litra jogurtu naturalnego; trzy łyżki cukru; 0,5 szklanki mleka.

<ciach>
Mam ochote wypowiedziec sie krytycznie:
1.)dech po takiej ilosci cebuli i czosnku na pewno nie nastraja milosnie
2.)galaretka zalatuje zaslupiem (to i tak najmniejszy mankament przepisu,
mozna w koncu samemu zrobic domowa galaretke z soku, ale rzutuje na klase
przepisu)
3.)brak opisu jak zmontowac calosc, tzn. gdzie i jak to oko sobie wetknac w
salatke
4.)choc bardzo lubie polaczenie slony-pikantny-slodki to jakos czosnek,
papryka i cukierkowa galaretka.....cos mi tu nie pasuje.

Czyzbym byla dzis w bojowym nastroju? ;o))

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-05-07 10:15:00

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> 1.)dech po takiej ilosci cebuli i czosnku na pewno nie nastraja milosnie

Przeciez to tylko 1 cebula i 3 zabki czosnku; moim zdaniem taka ilosc nie
bedzie az tak rzutowac na smak salatki, aby miec po niej ... dech :)

> 2.)galaretka zalatuje zaslupiem (to i tak najmniejszy mankament przepisu,
> mozna w koncu samemu zrobic domowa galaretke z soku, ale rzutuje na klase
> przepisu)

Nie robisz nigdy galaretki z proszku? :-O
Ja zawsze robie tylko taka rozpuszczalna w goracej wodzie...

> Czyzbym byla dzis w bojowym nastroju? ;o))

Ty to jeszcze nic, ale ciekawe, co powie Mechcia jak zobaczy ten przepis... ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-05-07 10:21:56

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agata Solon" <a...@p...onet.pl> wrote:
>Czyzbym byla dzis w bojowym nastroju? ;o))

..eeeeeeee...nie......:)

agataW.

1. Data: 2002-05-07 10:29:22

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote:

>Ty to jeszcze nic, ale ciekawe, co powie Mechcia jak zobaczy ten przepis... ;-)
>
>Lilla

..ja tam wychodze........

agataW.

Pyza
Tort cynamonowy do kawy - niejedzony (P)
hmmmm...moze to banalne
Re: Sprzety domowe
Upalne zupy