Re: Ogrzewanie podłogowe w łazience

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Ogrzewanie podłogowe w łazience
Date: Fri, 8 Feb 2008 01:07:05 +0100

"Hipcio" 47ab85f5$0$6116$f...@m...aster.pl

> jakoś to chyba u mnie większą bezwładność mam, wiec aż tak nie odczuwam zimnych
powierzchni

Ja też, gdy chodzę w butach. :)

> w 30min się nagrzeje?

W 30min to nawet żarówka zdąży się rozgrzać. ;)

Na co mi takie ogrzewanie, które trzeba rozgrzewać pół godziny? :)
Włączam i mam. :) Na ścianie przy drzwiach do łazienki mam dwa
wyłączniki -- trzy klawisze do światła i jeden do ogrzewania. :)
Jak mi potrzebne światło -- włączam światło. A gdy mi potrzebne
ogrzewanie -- włączam ogrzewanie. 30 sekund -- rozumiem, choć
i to trochę dużo. :)

> ano wlasnie - szkoda prądu na grzanie szafek

Tam akurat jest pralka. Niby mogę obok niej (przed nią) stanąć,
ale nie wiem w jakim celu. Chyba tylko po to, aby zauważyć, że
podłoga jest tam lodowata. :) Nawet nie mogę tam niczego postawić,
gdyż zastawiłbym drzwiczki pralki.

-=-

Nie mam żadnych timerów, ani termistorów. Jest po prostu mata i wyłącznik.
Miała być w kleju płytek i choć jest chyba :) trochę głębiej, efekt pojawia
się natychmiast po włączeniu. Z przeciwnej strony -- może grzać bez przerwy
tydzień lub dwa bez szwanku. :) Pobiera coś koło 200 W lub 400 W -- już nie
pamiętam. :) Wyłącznik do niej mam podświetlany -- gdy nie świeci, to znak,
że mata grzeje. :) No i oczywiście moi goście (których miewam niezmiernie
rzadko) uważają, że trzeba zgasić to podświetlenie, aby nie marnować energii. ;)
Gdy już zgaszą -- proponuję, aby stanęli boso na łazienkowych płytkach. :)

-=-

Bardzo długo namawiano mnie na takie ogrzewanie, ale ja uważałem je za absurd
właśnie z powodu długotrwałego rozgrzewania, dlatego trzeba było zaproponować
mi coś błyskawicznego. :) No i zaproponowano. Gdy jestem chory/przeziębiony,
ciepła podłoga jest mile widziana. :)

--