Re: Ogrzewanie podłogowe w łazience

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Ogrzewanie podłogowe w łazience
Date: Sat, 9 Feb 2008 02:18:12 +0100

"Tomasz Finke" foi1m2$rog$...@n...dialog.net.pl

"Hipcio" 47ac890a$0$6176$f...@m...aster.pl

> ja też nie rozumiem tych 30 sekund. Moje ogrzewanie jest przy tym zacofane,
> bo 30 min potrzebuje conajmniej a do optymalnej temp to około godziny

Przyślijcie mi, panowie, swoje młodsze, ale już dorosłe, siostry, aby mogły
swoimi nagimi :) xupami sprawdzić, czy mówię/piszę prawdę. :) Nie twierdzę,
że po 30 sekundach temperatura podnosi się o 10°, ale że po 30 sekundach
podgrzewane płytki są wyraźnie cieplejsze od niepodgrzewanych. :)

Nie pisałem też o 4 metrach kwadratowych.

Pomiędzy wanną i brodzikiem mam 90 cm, z czego chyba tylko 80 cm jest podgrzewanych.
No i jest to droga wiodąca od drzwi do umywalki, wzdłuż prostej, długiej na 170 cm,
wanny. Długa na około 124 cm, ale tuż za drzwiami łazienki podłoga nie jest jeszcze
ogrzewana, bo nie ma takiej potrzeby.

Pomiędzy brodzikiem i pralką mam raptem 50 cm i jest to droga wiodąca od ww.
opisanej ścieżki donikąd -- do ściany działowej pomiędzy łazienką i pokojem,
z którego teraz stukam. :) Ma jakieś 74 cm długości i jest ogrzewana mniej
więcej na połowie swej długości.

Razem jest tego 1 metr kwadratowy. :)

Mocy nie pamiętam -- albo około 200 W, albo około 400 W. :)
(raczej 200 W)

Napięcie zasilania nie jest istotne. Ważna jest moc. :)

Inna sprawa, że owe 200 W czy 400 W było liczone dla 220 V,
a teraz jest niby 230 V, a naprawdę aż 240 V, :) czyli
naprawdę należałoby napisać, że mam tam 240 W lub 480 W.
(raczej 240 W)

-=-

Jest to moje pierwsze i jedyne ogrzewanie podłogowe.
Kolejne byłoby na pewno lepsze, to znaczy szybsze. :)
Na pewno można dać większą moc i na pewno można było
zmniejszyć odległość pomiędzy drutem ogrzewania i płytkami.

Zapewne też można było dać lepszą izolację cieplną tuż pod matą. :)

-=-

W ogóle nie przepadam za ciepłymi podłogami, bo mdlą mnie i tylko
w czasie choroby włączam coś takiego. :) Normalnie lubię podłogi
zimne. Chodzenie po lodzie (gdy się dobrze czuję) jest dla mnie
przyjemnością. :) Morsem nie jestem, ale tak do bioder mogę się
kąpać w lodowatej wodzie. :) Oczywiście chodzi kąpiele rekreacyjne,
nie o codzienne mycie się. :)

-=-

Na to ogrzewanie byłem namawiany bardzo długo i zanim zdecydowałem
się, znaleziono dla mnie to akurat rozwiązanie -- szybkie i bez
nadmiaru oprzyrządowania. :) Wcześniej rozpatrywano tygodniowe
zegary, czujniki, termistory, ogrzewanie o zmiennej mocy itd...
Patrzyłem na swych adwersarzy jak na idiotów tak długo, aż
znaleziono dla mnie właśnie to, co opisałem. :)

-=-

Gdybym mógł coś dziś zmienić, dałbym większą moc i bezwzględny wyłącznik
czasowy, który by ograniczał moc do połowy po upływie kilkunastu sekund
lub o jedną trzecią po upływie kilkunastu a o kolejną jedną trzecią po
upływie kolejnych kilku sekund. :) No i zacząłbym od mocy dwukrotnie (może
nawet trzykrotnie) większej niż ta, którą teraz mam. Moc stopniowana byłaby
za pomocą wyłączania fragmentów maty, :) nie za pomocą regulowania napięcia. :)

-=-

Ale w ogóle to rozważania niewiele warte w zestawieniu z resztą mego, smutnego
jestestwa. :) Akurat ciepła podłoga jest przeze mnie wykorzystywana tylko na
pokaz lub w celach testowych, jak to miało miejsce w ostatnich dniach, gdy
z Wami ględziłem. :) (jak widzę -- niepotrzebnie)

-=-

No i od samego początku wqurwiałem ludzi tą szybkością nagrzewania. :)

W zasadzie można zrobić tak: Wstać z wyra, włączyć ogrzewanie, pójść
do ubikacji, spuścić mocz, spuścić wodę, umyć ręce i pójść do łazienki.

Taka wizyta w WC jest już na tyle długa, że podłoga jest nagrzana tak
mocno, iż później niewiele się rozgrzeje przez kolejne godziny (czy
nawet tygodnie) grzania.

Dłuższe posiedzenie ;) w WC jest już stratą energii elektrycznej. :)

-=-

Ja, zanim się wykąpię, jem śniadanie. Mycie zębów przed jedzeniem nie
ma MZ sensu. W czasie owego śniadania po prostu traciłbym niepotrzebnie
pieniądze na grzanie pustej podłogi. :) No i zęby myję w czasie, gdy
leje się na mnie gorąca woda z prysznica, a myję je 5 minut. :) Wanny
używam sporadycznie, zazwyczaj wówczas, gdy jestem chory. Teraz akurat
kąpię się w wannie, bo mam kontuzjowany palec. :)

Za przeproszeniem cholera wie, czy zerwane ścięgno przyrosło, czy nie,
a jeśli przyrosło, czy przyrosło poprawnie. Sportowy ortopeda mówi, że
przyrosło, i że przyrosło poprawnie. Stomatolog (stąpa stabilniej po
ziemi) mówi, że mogło przyrosnąć niepoprawnie.

--