Ogrzewanie wody w kuchni - dylemat

1. Data: 2005-09-14 12:17:12

Temat: Ogrzewanie wody w kuchni - dylemat
Od: "GB" <G...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jaki sposób ogrzewania wody w kuchni byście polecili? Zastanawiam się nad
podumywalkowym elektrycznym przepływowym ogrzewaczem wody (o mocy 3,5 -5,5
kW), inna możliwość to podłaczenie ciepłej wody podgrzewanej przez junkers
znajdujący w pomieszczeniu piętro niżej.
Robię kuchnię od zera, w najbliższym czasie czekają mnie odwiedziny
hydraulika i elektryka więc powinienem już się decydować co chciałbym mieć.
Przede wszystkim interesuje mnie które rozwiązanie jest bardziej
ekonomiczne - podgrzewanie gazowe czy elektryczne?

Pozdrawiam
GB

2. Data: 2005-09-14 12:35:33

Temat: Re: Ogrzewanie wody w kuchni - dylemat
Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Sep 2005 14:17:12 +0200, GB napisał(a):

> [...]
> kW), inna możliwość to podłaczenie ciepłej wody podgrzewanej przez junkers
> znajdujący w pomieszczeniu piętro niżej.

Będziesz mył naczynia w kuchni czy będzie zmywarka? Jeżeli to pierwsze to
junkers słabo się spisze - wymusza większy przepływ wody niż konieczny do
zmywania.
Ja bym dał elektryczny bezciśnieniowy podgrzewacz pojemnościowy. Pod zlewem
zmieści się bez problemu i umożliwia ekonomiczne używanie. 10-15 l powinien
wystarczyć IMO.

3. Data: 2005-09-14 13:29:50

Od: "GB" <G...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boban" <b...@t...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> junkers słabo się spisze - wymusza większy przepływ wody niż konieczny do

Nie planuję zmywarki. Więc junkers raczej się nie nadaje ze względów
ekonomicznych...

> [...]
zlewem
> zmieści się bez problemu i umożliwia ekonomiczne używanie. 10-15 l

"Elektryczny bezciśnieniowy podgrzewacz pojemnościowy" to inaczej bojler?
Czy możesz polecić jakiegoś producenta?

Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
GB

4. Data: 2005-09-14 13:46:37

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Sep 2005 15:29:50 +0200, GB napisał(a):

> zlewem
> powinien
>
> "Elektryczny bezciśnieniowy podgrzewacz pojemnościowy" to inaczej bojler?

Bojler jest ciśnieniowy i zasila całą instalację. Bezciśnieniowy podgrzewa
punktowo.

> Czy możesz polecić jakiegoś producenta?

www galmet.com.pl Zajrzyj też do jakiejś Castoramy czy sklepu
instalacyjnego. W razie czego można go zekonomizowac jakimś programatorem
ale chyba nie jest to konieczne.

5. Data: 2005-09-14 14:00:08

Od: "GB" <G...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> www galmet.com.pl Zajrzyj też do jakiejś Castoramy czy sklepu
> instalacyjnego. W razie czego można go zekonomizowac jakimś programatorem

Dziękuję za wyjaśnienia i informację.

Pozdrawiam
GB

6. Data: 2005-09-15 07:54:05

Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zlewem
> zmieści się bez problemu i umożliwia ekonomiczne używanie. 10-15 l

WMO 10 l ciśnieniowy byłby jeszcze lepszy - można dać dowolną baterię, a nie
tylko te wynalazki, jakie dodają do bezciśnieniowych.
Przykład: Biawar OW-E10. Grzałem nim kiedyś wodę dla wszystkich punktów w
mieszkaniu. Wystarczał nawet na prysznic w wersji dla marynarzy.

MarcinB.

zaworki katowe do co. (zwrotne)
Thermomix Vorwerk
Telefon domowy