Omega-3

31. Data: 2009-02-10 15:00:41

Temat: Re: Omega-3
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> Ryby, zwłaszcza morskie, są
> głównym i bezpośrednim źródłem

rtęci

Może kiedyś jedzenie morskich ryb było zdrowe, ale dziś można o tym co
najwyżej poczytać.

32. Data: 2009-02-10 16:25:28

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" napisał:

> Okhutna wobec Sancho Pansli.
> Ale można było zrozumieć dwojako.

Aaaaaaaaa... no tak.
Ale wiesz, ludzie żyją nawet dłużej :D

--
Pozdrawiam - Aicha

33. Data: 2009-02-10 17:52:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2009 16:00:41 +0100, tomek wilicki napisał(a):

> rtęci
>
> Może kiedyś jedzenie morskich ryb było zdrowe, ale dziś można o tym co
> najwyżej poczytać.

Właśnie to chciałam napisać.

34. Data: 2009-02-10 19:36:01

Od: jadrys <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> rtęci
>
> Może kiedyś jedzenie morskich ryb było zdrowe, ale dziś można o tym co
> najwyżej poczytać.

A skąd rtęć w morskich rybach??

--
Linuks to system dla myślących użytkowników.. Ja

35. Data: 2009-02-10 20:29:17

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jadrys" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> A skąd rtęć w morskich rybach??

z termometrów

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

36. Data: 2009-02-12 06:05:56

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa J" <e...@g...pl> napisał

> Ktory olej ma najwiecej Omega-3?

Ale po co Ci najwiecej?
Jedzenie czegokolwiek z nadmiarem zawsze jest szkodliwe.
Slyszalem ze tych Omega organizm potrzebuje bardzo niewiele.
Ostatnio czytalem artykol w ktorym pisza ze :
"Lekarze i naukowcy podejrzewaja ze to wlasnie nieproporcjonalne, czyli
nadmierne spozycie n-6, (np olej slonecznikowy) skutkuje groznymi chorobami
serca i ukladu krwionosnego."
Taki na przyklad olej slonecznikowy ma proporcje n-6 do n-3 jak 106 / 1.
Spozywajac duzo takiego oleju masz juz gotowe problemy.
Mysle ze jedynym rozwiazaniem jest jedzenie nieprzetworzonych produktow
a wiec ziaren lnianych, ziaren slonecznika, rybe zamiast tranu itp. Tego
nigdy nie zjesz za duzo aby Ci moglo zaszkodzic.
A juz smazenie na olejach wysoko nienasyconych jest kolejnym
nieporozumieniem pasujacym na osobny watek.

--
Arek

37. Data: 2009-02-12 08:29:16

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A juz smazenie na olejach wysoko nienasyconych jest kolejnym
> nieporozumieniem pasujacym na osobny watek.

Zgoda ze wszystkim, z jednym wyjatkiem:
"... czytales artykul".. nie "artykol"...
Poza tym trzeba pamietac o zrownowazeniu (w odpowiednich proporcjach, ale o
tym musisz juz sam poczytac na odpowiednich stronach) zlego i dobrego
cholesterolu i... wsio na ten temat :-)

38. Data: 2009-02-12 08:58:58

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał

> Poza tym trzeba pamietac o zrownowazeniu (w odpowiednich proporcjach, ale
> o tym musisz juz sam poczytac na odpowiednich stronach) zlego i dobrego
> cholesterolu i... wsio na ten temat :-)
Z tym cholesterolem to kazdy pisze inaczej i wrecz przeciwstawnie do
drugiego.
Z tego co czytalem, to wydaje mi sie ze medycyna, w dzisiejszym stanie nie
bardzo
wie jak to jest z tym cholesterolem, co jest przyczyna a co skutkiem.
Czy czlowiek ma prawo sztucznie zbijac poziom cholesterolu skoro organizm
sam go sobie produkuje bez wzgledu na to czy sie go spozywa czy nie?
Gdzies czytalem ze podawanie jak leci lekow obnizajacych cholesterol jest
wyjatkowo szkodliwe, szczegolnie w przypadku kobiet.
Z tych wszystkich powodow bardzo ostroznie podchodze do takich nowinek.
Uwazam ze prawidlowe zywienie (duza roznorodnosc i nie spozywanie wiecej
energii niz zapotrzebowanie organizmu)zalatwi samo problemy z cholesterolem.
Tak sie zywili ludzie przez setki tysiec lat i ludzkosc dozyla do dnia
dzisiejszego.

--
Arek

39. Data: 2009-02-12 09:38:46

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" napisał:

> [...]
> (np olej slonecznikowy) skutkuje groznymi chorobami
> serca i ukladu krwionosnego."
> Taki na przyklad olej slonecznikowy ma proporcje n-6

No toż właśnie o to chodzi, żeby znaleźć produkt, w którym stosunek
n-6 do n-3 jest bardziej zrównoważony.

--
Pozdrawiam - Aicha

40. Data: 2009-02-12 10:19:09

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
organizm
> sam go sobie produkuje bez wzgledu na to czy sie go spozywa czy nie?

Tak, bo to nie ten cholesterol dostarczony z zewnątrz jest szkodliwy,
tylko ten wyprodukowany przez organizm. Ale, żeby było śmiesznie, ilość
wyprodukowanego przez organizm własnego cholesterolu odpowiada ilości
dostarczonego do organizmu z zewnątrz.

> Gdzies czytalem ze podawanie jak leci lekow obnizajacych cholesterol
jest
> wyjatkowo szkodliwe, szczegolnie w przypadku kobiet.

Generalnie - to zależy od poziomu tego cholesterolu i od stosunku
frakcji LDL do HDL.

> [...]
cholesterolem.
> Tak sie zywili ludzie przez setki tysiec lat i ludzkosc dozyla do

Jak najbardziej prawda. Kiedyś nie było makdonalda...

OBIAD (BEZ ZUPY)...
KOMBUCHA
Szybkowar
Re: Hurrit vituttaa