Omega-3

21. Data: 2009-02-10 05:43:10

Temat: Re: Omega-3
Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 00:00, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> W październiku, na dyniach :) Może wcześniej, na święcie chleba też,
> ale jakoś nie dane mi było dotąd dotrzeć.
> A buteleczkę a 0,25 l widziałam w tesco albo w eklerku.
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

He..he, niech sobie kupi w kapsułkach... Prostogal się nazywają...

22. Data: 2009-02-10 07:51:21

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> niech sobie kupi w kapsułkach... Prostogal się nazywają...

MY jeszcze nie musimy. Za 10 lat nam przypomnij.

--
Pozdrawiam - Aicha

23. Data: 2009-02-10 08:38:01

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Aicha<b...@t...ja>

> Za 10 lat [...]

Okhutna.

Saulo

24. Data: 2009-02-10 10:19:07

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" napisał:

> Okhutna.

Nie fochuj. Pierwszy dokładny przegląd wypadałoby zrobić przy 40
(tysiącach;)).

--
Pozdrawiam - Aicha

25. Data: 2009-02-10 10:39:30

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Aicha<b...@t...ja>

> Nie fochuj. Pierwszy dokładny przegląd wypadałoby zrobić przy 40
> (tysiącach;)).

Okhutna wobec Sancho Pansli.
Ale można było zrozumieć dwojako.

Saulo

26. Data: 2009-02-10 12:22:25

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 08:51, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> MY jeszcze nie musimy. Za 10 lat nam przypomnij.
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

Nosisz kasztana? ;-))

27. Data: 2009-02-10 12:25:12

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 11:39, "Saulo" <s...@l...po> wrote:
> Aicha<b...@t...ja>news:gmrk84$6l3$1@i
news.gazeta.pl

> Okhutna wobec Sancho Pansli.
> Ale można było zrozumieć dwojako.
>
> Saulo

Was to też czeka
Dziewczyny które mam na myśli
Powychodziły za mąż już
Jedenie my, recydywiści
Trzymamy wciąż na wolność kurs... :-))

Ciebie Saul jakiś Dawidek wykończy i to już wkrótce...

28. Data: 2009-02-10 12:28:54

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 11:39, "Saulo" <s...@l...po> wrote:
> [...]

Biedny, pomyliło ci się podogonie osła z mulicą.
To tylko rycerze jeździli konno i miecze nosili.
Dla chłopów cepy i widły ostawiając.
I zużyte fornalki po pierwszej nocy po uszlachetnieniu krwi...

29. Data: 2009-02-10 12:33:11

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa J" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ktory olej ma najwiecej Omega-3?
>
> z oliwek
> z nasion winogron
> z rzepaku
> ze slonecznika
> z orzechow wloskich
> z orzeszkow ziemnych
> olej kokosowy
>
> Sa jeszcze jakies inne oleje jadalne? Nic mi wiecej nie przychodzi do
> glowy.

Gdzie znajdują się wspomniane omega - 3 WNKT?

Głównym ich źródłem są oleje rybne i roślinne (sojowy, rzepakowy, z
siemienia lnianego), ale też tłuste ryby morskie: halibut, makrela, śledź,
łosoś oraz rośliny strączkowe (soja, fasola), orzechy włoskie, siemię
lniane, pory.

Spożywanie większej ilości ryb jest jedną z możliwości poprawy sposobu
żywienia. Badania naukowe wskazują na ważne znaczenie zdrowotne pewnych
składników odżywczych występujących w rybach. Ryby, zwłaszcza morskie, są
głównym i bezpośrednim źródłem korzystnie działających kwasów tłuszczowych z
grupy omega-3. Stosunkowo dużą ilość kwasów omega-3 zawiera łosoś, tuńczyk
oraz sardynki i skorupiaki. Dlatego naukowcy nie mają wątpliwości -
powinniśmy znacznie zwiększyć udział kwasów omega-3 w diecie poprzez
częstsze spożywanie owoców morza i ryb.

Zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 w gramach na 100g produktu

Łosoś atlantycki, hodowlany, smażony, wędzony
1.8

Sardela europejska, w oleju, po odsączeniu
1.7

Sardynki w sosie pomidorowym, całe, po odsączeniu
1.4

Śledź atlantycki, marynowany
1.2

Makrela atlantycka, smażona, wędzona
1.0

Pstrąg tęczowy, hodowlany, smażony, wędzony
1.0

Miecznik (ryba miecz) smażony, wędzony
0.7

Tuńczyk biały, w sosie własnym, osuszony
0.7

Płastuga (flądra i sola), smażona, wędzona
0.4

Halibut smażony, wędzony
0.4

Łupacz smażony, wędzony
0.2

Dorsz atlantycki, smażony, wędzony
0.1

Małże błękitne, gotowane, parowane
0.7

Ostrygi, niehodowlane, gotowane, suszone
0.5

Muszle gotowane, suszone, gatunek mieszany
0.3

Małże gotowane, parowane, mieszane gatunki
0.2

Krewetki parowane, mieszane gatunki
0.3

Porównanie wartości odżywczej ryb i mięsa

Ryby i skorupiaki zawierają mało tłuszczu ale są doskonałym źródłem białka.
Porcja 100g większości jadalnych ryb i skorupiaków dostarcza około 20 g
białka, czyli jedną trzecią dziennej zalecanej dawki spożycia białka dla
osób dorosłych. Białko ryb, o wysokiej wartości odżywczej, zawiera dużo
niezbędnych aminokwasów egzogennych. Jest ono łatwostrawne i przyswajalne
przez organizm ludzki w każdym wieku. Owoce morza na ogół zawierają tyle
samo białka co mięso wołowe, drobiowe czy wieprzowe a jednocześnie mają
mniejszą zawartość tłuszczu i cholesterolu. Ryby należą do produktów
niskokalorycznych i mogą być z powodzeniem uwzględniane w diecie osób z
nadwagą lub schorzeniami układu sercowo-naczyniowego.

Zawartość tłuszczu w mięsie ryb zależy od rodzaju ryb i pory roku.
Skorupiaki i białe ryby zawierają poniżej 5% tłuszczu (krewetki, homary,
małże, kałamarnice, łupacz, dorsz, płastuga, sola). Bardziej tłuste ryby
zawierają przeciętnie 5 -25% tłuszczu (sardynki i tuńczyk 5-10%; śledź
wędzony, sardela, makrela, łosoś 10-20%) a najwięcej węgorz - 25%. W skład
tłuszczu rybiego wchodzą przede wszystkim nienasycone kwasy tłuszczowe a
zwłaszcza niezwykle cenne dla naszego organizmu, pomocne w profilaktyce i
leczeniu wielu chorób, kwasy tłuszczowe omega-3. Ryby i owoce morza to nie
tylko źródło wartościowego białka i tłuszczu, ale także skarbnica wielu
cennych substancji mineralnych, takich jak żelazo, cynk i wapń (największe
ilości wapnia zawierają drobnoościste ryby z puszki). Wiele badań wskazuje,
że przeciętna dieta Europejczyka jest deficytowa w kwasy tłuszczowe omega-3.
Prostym sposobem poprawy tego niekorzystnego stanu jest znacznie częstsze
spożycie ryb, zwłaszcza morskich. Wzbogacenie diety w ryby i owoce morza nie
jest zadaniem trudnym. Należy po prostu co najmniej dwa razy w tygodniu
zastąpić jeden albo więcej rodzajów białka zwierzęcego białkiem ryb.

Podano za:

http://www.eufic.org/article/pl/4/9/artid/65/

Google Twoim przyjacielem hehehe

30. Data: 2009-02-10 12:35:49

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista<p...@g...com>
.googlegroups.com

[...]
> Biedny, pomyliło ci się podogonie osła z mulicą.

Nic mi się nie pomyliło, Gugusiu.

Saulo

OBIAD (BEZ ZUPY)...
KOMBUCHA