Stolnica silikonowa

1. Data: 2009-02-09 06:31:26

Temat: Stolnica silikonowa
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy używa ktoś stolnicę silikonową i mógłby się podzielić
doświadczeniem, jak to się sprawuje w użyciu. Np. czy jest
wrażliwa na krojenie ciasta nożem.

--
Bestsellery książkowe:
"Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

2. Data: 2009-02-09 20:03:24

Temat: Re: Stolnica silikonowa
Od: "Cecylia" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak używam stolnicę silikonowa- jestem b. zadowolona z niej. Nie wolno na
niej kroić nożem (można poprzecinać). Używam często do robienia
makaronu -(nie przykleja się ciasto)- pięknie przywiera (przykleja się) się
do blatu stołu, co uniemożliwia przesuwanie się podczas wałkowania ciasta.
Robiłam też kopytka na niej. Wprawdzie mam niedawno, ale napewno będzie się
łatwo przekładać zwinięte ciasto (np. makowiec) do formy. Następną zaletą
jest to, że okruszki spadające z ciasta wyrabianego można łatwo przesunąć
pod ciasto podnosząc brzeg stolnicy. I jeszcze jedno można zwinąć dowolnie i
nie zabiera miejsca. Polecam. Nie żałuję że kupiłam, bo koszt jest dość
duży. Pozdrawiam. CK.

3. Data: 2009-02-09 20:20:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2009 21:03:24 +0100, Cecylia napisał(a):

> Tak używam stolnicę silikonowa- jestem b. zadowolona z niej. Nie wolno na
> niej kroić nożem (można poprzecinać).

Ale krojenie radełkiem ciasta na faworki chyba wytrzyma? Jak myślisz? - też
mam ochotę na taką stolnicę, bo obecna mi się po blacie okropnie przesuwa.
Gdzie kupiłaś swoją? - szukam jak największej.

4. Data: 2009-02-09 20:35:27

Od: "Cecylia" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak krojenie radełkiem jest wskazane (wszystko jest napisane w instrukcji
obsługi. Ja kupiłam w jakimś centrum handlowym (chyba w carefour). Moja ma
wymiary 48 na 38 cm. Ja nie wiem czy są większe. Jak kupowałam przed
świętamiti były tylko czerwone, teraz widziałam że były żółte i czerwone.
Teraz czytam w instr.-można myć w zmywarkach (czego ja robić nie będę).
Iksełka: (miałam się odezwać)jeszcze nie piekłam makowca bo mam pod opieką
teraz wnuka i jestem od dłuższego czasu wykończona-to tak przy okazji.
Serdecznie pozdrawiam. Ck

5. Data: 2009-02-09 20:37:50

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Cecylia<c...@o...pl>

> Moja ma wymiary 48 na 38 cm. Ja nie wiem czy są większe.
[...]

https://ssl.allegro.pl/item492269709_492269709.html
65 x 45 cm.

Kto da więcej?

Saulo

6. Data: 2009-02-09 21:26:46

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 21:20, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Ale krojenie radełkiem ciasta na faworki chyba wytrzyma? Jak myślisz? - też
> mam ochotę na taką stolnicę, bo obecna mi się po blacie okropnie przesuwa.
> Gdzie kupiłaś swoją? - szukam jak największej.

Bym nie radełkowal - seria nacięć i podzielisz ją na kawałki jak
znaczki pocztowe.
Ogólnie ta stolnica to chyba jest pod nazwą "mata silikonowa"...
Są maty odporne na cięcie - japońskiej firmy produkujacej noże
krążkowe, ale nie wiem, jak się maja do kontaktów z żywnością.
Ja mam stolnicę ze sklejki wodoodpornej o gr. 12mm (była) trochę
cieńsza się zrobiła - zdejmuję warstwę uszkodzoną i szlifuję
powierzchnię co parę lat. Wytrzymała już ze 30... Z boku ma przekrój
wyprostowanego "Z" - to są listwy drewniane przybite z obu stron do
dłuższego boku. wtedy ta blizej mnie jest skierowana w dół i opiera
się o blat np. stołu, dzięki czemu stolnica nie odsuwa się ode mnie, w
tym czasie druga listwa jest skierowana w górę i stanowi rant
zapobiegajacy spadaniu mąki, ciasta czy narzędzi za stolnicę.
Stolnica duża, nie muszę się ograniczać - z boku mogę przykręcic
maszynkę do mielenia mięsa czy do makaronu np. Marcato. Druga strona
jest przewidziana na grubsze prace z nożem, np, siekanie kapusty w
większych ilościach, gdy deska jest już za mała, a szatkownica (na
korbę) za duża...

7. Data: 2009-02-09 21:36:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2009 21:35:27 +0100, Cecylia napisał(a):

> Tak krojenie radełkiem jest wskazane (wszystko jest napisane w instrukcji
> obsługi. Ja kupiłam w jakimś centrum handlowym (chyba w carefour). Moja ma
> wymiary 48 na 38 cm. Ja nie wiem czy są większe.

No własnie nigdzie nie mogę większej w necie znaleźć. Dla mnie to malizna -
jak robie pierogi czy faworki, to muszę mieć kaaaawał miejsca na
rozwałkowanie ciasta, co się tam będę bawić z naleśnikiem, a poza tym
strasznie paprzę wokoło ;-)

Nie strasz ;-P

Też serdecznie pozdrawiam.

8. Data: 2009-02-09 21:38:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2009 21:37:50 +0100, Saulo napisał(a):

> Cecylia<c...@o...pl>

> [...]
>
> https://ssl.allegro.pl/item492269709_492269709.html
> 65 x 45 cm.
>
> Kto da więcej?
>
> Saulo

dzięki :-)
Skontaktuję się z tym Użytkownikiem.

9. Data: 2009-02-09 21:44:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2009 13:26:46 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> [...]
> jest przewidziana na grubsze prace z nożem, np, siekanie kapusty w
> większych ilościach, gdy deska jest już za mała, a szatkownica (na

No tak, a ja se sprawiłam granitowy blat, więc ciasto na nim mogę wałkować
(na razie mi szkoda), ale już przykręcić maszynkę się boję, nie mówiąc już
o ubijaniu kotletów.
Piękny jest co prawda, ale już nie do wszystkiego się nada. Stolnicę taką,
jak mówisz, miałam kiedyś, ateraz używam jako stolnicy zdjęctego blatu od
starej zmywarki "bauknecht" - bardzo dobre tworzywo i nieprzywierające.
Podkleiłam pod spodem takie listewki oporowe Distalem, ale na boki jeździ
po tym granicie, jak po lodzie. Chyba sobie taką drewnianą też kupię -
podkleję gumą i już :-)

10. Data: 2009-02-10 05:28:58

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 22:44, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> po tym granicie, jak po lodzie. Chyba sobie taką drewnianą też kupię -
> podkleję gumą i już :-)- Ukryj cytowany tekst -

Nie umiesz wkręcić wkrętów? Wystarczy sklejka o odpowiednich
wymiarach i dwie listewki - trochę oszlifować, nawet ręcznie (są
uchwyty w sklepach do mocowania papieru ściernego - wybierz ze
sprężynowym zaciskaniem z obu stron - warto mieć - można do tego
mocować siatki do pracy z tynkiem (przy malowaniu mieszkania)) i
przykręcić listwy (można je dodatkowo przykleić np. Wikolem). To jest
bardzo praktyczne rozwiązanie - stolnica może mieć szerokość większą
niż blat - wtedy opiera się tylnym bokiem, a listwa chroni ścianę
przed zabrudzeniem. Jeżeli nie będziesz używała drugiej strony można
na krótszych bokach też dać listwy - burty, i podkleić wkładki
przeciwpoślizgowe...
Na odmianę nawet mając robota używa się różnych ręcznych
maszynek, młynków itp. W tym przypadku można od przodu zostawić
miejsce wolne od listwy oporowej - będzie miejsce na przykręcenie
imadła maszynki...

Omega-3
OBIAD (BEZ ZUPY)...
KOMBUCHA