Re: Opadające liście cytryny

From: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Opadające liście cytryny
Date: 4 Jan 2004 12:09:39 +0100

> mojej pieknej (jak do niedawna) cytrynie doniczkowej, opadły wszystkie
> liście :(
> Wiem, że może odczuwać ten okres jako jesień, ale obawiam się czy jest
> jeszcze jakaś szansa, że odżyje.
> Końcówki pędów wygladają na wyschnięte i brązowe. Staram się ją podlewać jak
> najczęściej, ale zdarzyć się mogło że przesadziłam w tym podlewaniem w jedną
> lub drugą stronę.

Witam,
Podejrzewam że cytryna miała zbyt niską temperaturę, lubi regularne podlewanie
lecz nie mokre podłoże, nie może stać w podstwawce wypełnioniej wodą. Powinna
mieć minimalnie 20 oC. Lubi też częste zraszanie liści, wilgotność powietrza
powinna wynośić 60 - 70%, wtedy ładnie rośnie i kwitnie przez cały rok. Cytryna
jest wiecznie zielona, co znaczy że nie zrzuca liści na zimę. Podejrzewam więc
że drzewko jest nie do uratowania, końcówki pędów powinna być zielone. Lubi
bardzo duże pojemniki ok 60 cm srednicy i dobrze przepuszczalny, nieco kwaśny
(pH 6 - 6,5) substrat kompostowy.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl