Re: Opinie na temat bojlerów Atlantic i Nibe

From: hmmm <k...@i...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Opinie na temat bojlerów Atlantic i Nibe
Date: Thu, 19 Sep 2002 11:23:15 +0200

Tue, 17 Sep 2002 12:57:35 +0200, "Darek" <d...@p...fm> napisal:

>Czy ktoś ma doświadczenia z bojelrami firm Atlantic i Nibe.

Tak. Ja mam doświadczenia (niemiłe) z Atlantic'kiem. 3 nieskuteczne
serwisowania, wymiana... teraz działa, ale...

>Atlantic PC 50
>50L
>2000W
>1,36h(do temp. 50 st. C)
>0,99 kwh/24h
>380 zł
>
>Nibe Viking E
>55L
>1500W
>2,9h(do temp. 80st. C)
>0,69 kwh/24h
>550 zł

Moim zdaniem wybór nie powinien przyspożyć Ci żadnego problemu.
Zużycie prądu i temperatura osiągana przez Nibe to duże zalety. Wydasz
mniej pieniędzy (wiem, na starcie więcej, ale szybko się zwrócą) a
gorącej wody nigdy nie za wiele. Regulowanie temperatury wody pod
prysznicem w przypadku Atlantica polegałoby po kilku chwilach na
zmniejszaniu jej ciśnienia - uwierz, to nie jest dobry pomysł. W
przypadku Nibe puszczasz więcej zimnej i pluskasz się dłużej. Fakt -
czas oczekiwania na osiągnięcie maksymalnej temperatury w Nibe jest
dłuższy, ale nie będziesz prysznica używał non-stop, więc te 1,5h
różnicy to betka.

hmmm