Re: Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?

From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
Date: Mon, 23 Mar 2015 20:16:48 +0100

Am 19.03.2015 um 11:21 schrieb 666:
> Jaka jest wydajność LED lm/W ?

Te, co mam to 80W/lm.

> Jaki jest kąt rozsyłu światła?
W zależności jakie. Od 3 do 140 stopni, a i 170 się znajdą.

> Ile % lamp LED psuje się po 6 miesiącach, po 12 miesiącach (ROHS?)?

Ja robię swoje lampy i LEDy się w nich nie psują. Te najstarsze są u
mnie w okapie od 3 lat. Okap ma 2000lm, chcę widzieć, co gotuję ;-)

W tej chwili robię lampę na zamówienie dla kolegi. Będzie miała ok.
3000lm. Kolega robi oprawy, a ja elektronikę do tego. Koszty elektroniki
to jakieś 20EUR, wraz ze sterowaniem jasnością przez WLAN ;-). Nie wiem
po co, ale tak chciał. Sądzę, że ta lampa wytrzyma 10x dłużej, od
świetlówek. Tam, gdzie ta lampa będzie umieszczona to jest to ważne, bo
sufit jest 10m od podłogi i trzeba pożyczać platformę na wymianę
świetlówek, na przyklad.

ROHS jest zagwarantowany, o ile nie użyję lutu ołowiowego. LEDy to takie
małe fląderki o wymiarach 40x45mm i mocy, w zależności od typu, od 10 do
100W. Osobiście używam tych 20W, w lampie obecnie projektowanej są
przewidziane 2 sztuki. Cena 5EUR z dostawą ;-).

To, co nawala w tanich lampach to zasilacz. To samo z żarówkami. Już
paręnaście z nich rozebrałem, też światła choinkowe naprawiałem.
Konstrukcja woła czasem o pomstę do wszystkich świętych. Jak jesteś
developerem i zamawiasz kilkaset sztuk, to się popytaj o gwarancję na
to. I to taką z wymianą na koszt firmy. Może być ciut drożej, ale
porządne firmy takowe gwarancje dają.

Waldek