Re: Oprogramowanie dla architekta krajobrazu

From: "Jack" <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Oprogramowanie dla architekta krajobrazu
Date: 24 Jan 2005 19:10:13 +0100

> Witam,
> ogrodu?
> Wkraczamy w jakieś duże i poważne przedsięwzięcia, skąd my miłośnicy ogrodów
> mamy wiedzieć takie rzeczy?
> Pytania o takie programy trzeba kierować do Firm, które oferują
> oprogramowanie do komputerów.
> Przy okazji, moja koleżanka zleciła projekt ogrodu, wszystkie rysunki były
> wykonane ręcznie.Dlatego uwagę o papierze i ołówku wcale nie odebrałam jak
> złośliwą. Ten projekt o którym wspomniałam zawierał wiele kolorowych
> rysunków i wg mnie bardziej przemawiał do wyobraźni niż rysunki narysowane
> [...]

Bogda - masz rację - wiele firm rysuje ciagle ręcznie ale po co skoro można
szybciej, łatwiej i często z lepszym efektem pracując na kompie. Tak jak są
wciąż pisarze piszący na maszynach lub ręcznie co w sumie w przypadku krótkich
wierszy jestem w stanie zrozumiec. Ja wybieram to co jest dla mnie prostsze i
łatwiejsze - w domu pracuje na kompie - nie potrzebuje deski o wym 150x200
jaką miałem na studiach, ale w terenie w ogrodzie klienta robie szkice
ołówkiem.
Projektowania przy pomocy komputerów nie unikniemy - problemem jest jak
wspominasz brak sensownych programów.
A i tak najważniesze są pomysły -bo czy ołówek czy maszyna to jest to tylkoi
narzędzie.
Jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacje w której nie mam rąk a i tak
projektuje - wystarczy żebym miał kogoś komu tłumacze jak mam wyglądac ogród a
on rysuje projekt

Pozdrawiam
Jacek

P.S. Sam nie korzystam ani z LandCada ani z ArchiCada - programów dla mnie
ciagle nie ma