Oprogramowanie dla architekta krajobrazu

1. Data: 2005-01-24 12:52:16

Temat: Oprogramowanie dla architekta krajobrazu
Od: "Vicky" <v...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcialbym dowiedziec sie, ktorych aplikacji
uzywaja architekci krajobrazu w swojej
pracy?

Z gory dziekuje.
Vicky.

2. Data: 2005-01-24 13:53:43

Temat: Re: Oprogramowanie dla architekta krajobrazu
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Vicky wrote:

> Chcialbym dowiedziec sie, ktorych aplikacji
> uzywaja architekci krajobrazu w swojej
> pracy?

Dobry architakt krajobrazu powinien przede wszystkim
uzywac kartki papieru i olowka.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2005-01-24 15:01:16

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Dobry architakt krajobrazu powinien przede wszystkim
> uzywac kartki papieru i olowka.

I imagineskopu[1] :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek

[1] Śledź Otrębus Podgrobelski: Wstęp do imagineskopii, np. Wyd. L&L,
Gdańsk, 1998
--
Mówiła raz pewna panienka z Równego,
Że ponad ślizgawkę nic nie zna milszego...

4. Data: 2005-01-24 17:13:22

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dobry architakt krajobrazu powinien przede wszystkim
> uzywac kartki papieru i olowka.

To ciekawe Michale co piszesz
a co ten architekt krajobrazu ma zrobić z tym papierem i ołówkiem jak
dostanie podkład architektoniczny w CADzie
Mozna np: płytkę z danymi nadziać na ołówek i sobie kęcić ...;)

Pozdrawiam
Jack

5. Data: 2005-01-24 17:14:20

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl wrote:

> To ciekawe Michale co piszesz
> a co ten architekt krajobrazu ma zrobić z tym papierem i ołówkiem jak
> dostanie podkład architektoniczny w CADzie

Podklad wydrukowac, a dalej uzywac olowka. W pewnym momencie
oczywiscie powinien znow przerzucic sie na komputer, bo
wynik pracy na papierze ma wygladac profesjonalnie :-)

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2005-01-24 17:34:50

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczywiscie powinien znow przerzucic sie na komputer, bo
> wynik pracy na papierze ma wygladac profesjonalnie :-)

Może to sprawa przyzwyczajenia - też kiedyś tak robiłem (wydruki, kreślenie)
ale już przeszedłem ten etap - teraz wiekszość robie w kompie a wydruki są po
to by pokazać klientowi efekty. Tak jest prościej nie marnuje tyle kalki,
papieru...i czasu a korygowanie błędów, powielanie elementów ogrodu, robienie
lustrzanych odbić jest o niebo łatwiejsze.
Mam nadzieje Michale że jak dostaniesz jakiś dok w exelu do obróbki czy
uzupełnienia to nie drukujesz a potem nie wklepujesz z papieru wszystkiego do
kompa - tak robiła pewna sekretarka i była mocno zdziwiona gdy pokazałem jej
że można inaczej...;)

Pozdrawiam
Jack

7. Data: 2005-01-24 17:42:02

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Witam,
>Takiego podkładu nie dostanie chyba od inwestora, który chce zlecić projekt
ogrodu?
Wkraczamy w jakieś duże i poważne przedsięwzięcia, skąd my miłośnicy ogrodów
mamy wiedzieć takie rzeczy?
Pytania o takie programy trzeba kierować do Firm, które oferują
oprogramowanie do komputerów.
Przy okazji, moja koleżanka zleciła projekt ogrodu, wszystkie rysunki były
wykonane ręcznie.Dlatego uwagę o papierze i ołówku wcale nie odebrałam jak
złośliwą. Ten projekt o którym wspomniałam zawierał wiele kolorowych
rysunków i wg mnie bardziej przemawiał do wyobraźni niż rysunki narysowane
przez maszynę.
Niedawno firma opracowująca program do projektowania ogrodów poszukiwała w
naszej grupie dyskusyjnej kogoś do współpracy, wydaje się, że na takie
profesjonalne programy jest zapotrzebowanie i one dopiero powstają. Są
napewno takie dla amatorów ale chyba nie o to pyta Vicky. Ten student dla,
którego miałby być ten prezent - On nie wie ?? A jak nie On to kolega - kto
jak nie studenci achitektury krajobrazu mają znać takie programy??
pozdrawiam, Bogda

8. Data: 2005-01-24 18:08:11

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> papieru...i czasu a korygowanie błędów, powielanie elementów ogrodu, robienie
> lustrzanych odbić jest o niebo łatwiejsze.

W gruncie rzeczy wiekszosc pracy odbywa sie i tak w glowie. Ale nie tylko.
Na przyklad wyobrazenie linii prostej dla mnie to ruch reki (albo obu).
Narysowanie jej mysza ten obraz zaburzy.

Ja tez pewne czesci prac (matematycznych), ktore pisze, pisze od razu na
komputerze, ale do wszelkich manipulacji algebraicznych, czy jakichkolwiek
rozumowan, do ktorych potrzebne sa rysunki, zdecydowanie bardziej nadaje
sie papier, ewentualnie tablica.

Zauwaz zreszta, ze jeden z kierunkow ewolucji komputerow to wlasnie
upodobnienie ich do kartki papieru.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2005-01-24 18:10:13

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którego miałby być ten prezent - On nie wie ?? A jak nie On to kolega - kto
> jak nie studenci  achitektury krajobrazu mają znać takie programy??

Bogda - masz rację - wiele firm rysuje ciagle ręcznie ale po co skoro można
szybciej, łatwiej i często z lepszym efektem pracując na kompie. Tak jak są
wciąż pisarze piszący na maszynach lub ręcznie co w sumie w przypadku krótkich
wierszy jestem w stanie zrozumiec. Ja wybieram to co jest dla mnie prostsze i
łatwiejsze - w domu pracuje na kompie - nie potrzebuje deski o wym 150x200
jaką miałem na studiach, ale w terenie w ogrodzie klienta robie szkice
ołówkiem.
Projektowania przy pomocy komputerów nie unikniemy - problemem jest jak
wspominasz brak sensownych programów.
A i tak najważniesze są pomysły -bo czy ołówek czy maszyna to jest to tylkoi
narzędzie.
Jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacje w której nie mam rąk a i tak
projektuje - wystarczy żebym miał kogoś komu tłumacze jak mam wyglądac ogród a
on rysuje projekt

Pozdrawiam
Jacek

P.S. Sam nie korzystam ani z LandCada ani z ArchiCada - programów dla mnie
ciagle nie ma

10. Data: 2005-01-24 20:32:28

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zauwaz zreszta, ze jeden z kierunkow ewolucji komputerow to wlasnie
> upodobnienie ich do kartki papieru.

Mam coś takiego w firmie, mówię na to Vacom, ale nie potrafie rysować
ręcznie patrząc w monitor :-(
Dla mnie to nie logiczne ...

Serdecznie Miłka

nasiona