Re: Orchidea

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Orchidea
Date: Tue, 29 Jul 2008 00:44:33 +0200

Dnia Mon, 28 Jul 2008 14:17:44 +0200, medea napisał(a):

> Aha, jeszcze jedno - ta orchidea nie ma ziemi w doniczce, tylko takie
> jakby kawałki kory. Zostawić to tak, czy przesadzić ją do ziemi?

To jest podłoże zrobione z tego, co w naturze ma taka orchidea, aby się na
tym utrzymać - rośnie sobie w naturze na zbutwiałych kawałkach konarów,
światła ma nie za dużo, no i wilgoć w powietrzu lub z deszczu; kwiatów
raczej jednak nie spryskuj, możesz spryskać czasem liście, ale nie tak,
żeby płynęło :-)
Jak wyrośnie dużo nowych korzeni (równocześnie z nowymi liśćmi i pędami
kwiatowymi) ponad brzeg doniczki i przez dziurki w dnie, wtedy rozcinasz tę
doniczkę (jest pewnie miękka) i przesadzasz do większej, podobnej czyli
miękkiej - trzeba wtedy kupić właśnie takie kawałkowate podloże do
orchidei. No, ale masz ze 3 lata czasu przynajmniej :-)

"Jestem sam dla siebie bohaterem, ale jestem zbyt wielkim tchórzem, aby sam
sobie to przyznać."
M.A.S.H.