Oryginalny ser feta

1. Data: 2004-06-22 10:54:31

Temat: Oryginalny ser feta
Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W archiwum grupy znalazłam ciekawe przepisy z serem feta w roli głównej.
Sęk w tym, że ser ten ma być koniecznie oryginalny, a nie z Mlekovity.
I tu prośba do Miłych Grupowiczów.
Gdzie szukać taki orginał po zachodniej stronie Warszawy.
Czy ten orginał jest jakiejś konkretnej firmy?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-06-22 11:06:19

Temat: Odp: Oryginalny ser feta
Od: "lou" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Kalinowska <d...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cb933p$e9q$...@a...news.tpi.pl...

> Gdzie szukać taki orginał po zachodniej stronie Warszawy.
> Czy ten orginał jest jakiejś konkretnej firmy?
> Pozdrawiam
> Dorota

Odradzam Arle, bo z feta ma niewiele wspolnego, ale pojawila ie w sklepach
feta z mleka koziego, z koza na pudelku, pudelko jasne, nie pamietam firmy,
bo jestem w pracy( ale polska firma, potem dopisze:) Musze przyznac, ze
calkiem w porzadku :)

Podrawiam,
A.

1. Data: 2004-06-22 11:49:02

Temat: Re: Oryginalny ser feta
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Kalinowska:
> [...]
> I tu prośba do Miłych Grupowiczów.
> Gdzie szukać taki orginał po zachodniej stronie Warszawy.

np. Patros robi dobrą fetę. Prawie w każdym sklepie w Berlinie
dostaniesz. Znaczy we Frankfurcie pewnie też. A to wszystko jest po
zachodniej stronie Warszawy. Aha, ja kupuję na ogół u turka za rogiem.
Co prawda niezawsze jest grecka, ale czasami też. Jezeli chodzi o
żarcie, to grecy i turcy nie są nacjonalistyczni.

Waldek

1. Data: 2004-06-22 12:19:53

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):
> [...]
> Co prawda niezawsze jest grecka, ale czasami też. Jezeli chodzi o
> żarcie, to grecy i turcy nie są nacjonalistyczni.

===
Idąc dostatecznie długo na wschód, też się dojdzie do tego Turka za rogiem.

waldek
===

1. Data: 2004-06-22 12:30:10

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:40D81CAE.9000001@ukbf.fu-berlin.de...

> np. Patros robi dobrą fetę. Prawie w każdym sklepie w Berlinie
> dostaniesz. Znaczy we Frankfurcie pewnie też. A to wszystko jest po
> zachodniej stronie Warszawy. Aha, ja kupuję na ogół u turka za rogiem.

Myślę, że nie sprawi Ci to kłpotu, jeżeli skoczysz za róg do Turka i
podeślesz na wschodnią stronę Berlina ... w okolice Warszawy.

> Jezeli chodzi o żarcie, to grecy i turcy nie są nacjonalistyczni.

Jasne. Szczególnie między sobą.

1. Data: 2004-06-22 12:34:11

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Kalinowska wrote:

> Gdzie szukać taki orginał po zachodniej stronie Warszawy.
> Czy ten orginał jest jakiejś konkretnej firmy?

praktycznie w kazdym hipermarkecie znajdziesz grecka fete pakowana
calkiem znosna i zblizona do oryginalu (naprawde) jest tez feta czeska
zapakowana w puszki
w carefourach mozesz kupic tez nienajgorsza fete na wage (stoisko z serami)
ja zas najchetniej kupuje fete na wage w samirze na tylach biblioteki
narodowej

wiku

1. Data: 2004-06-22 12:35:27

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że nie sprawi Ci to kłpotu, jeżeli skoczysz za róg do Turka i
> podeślesz na wschodnią stronę Berlina ... w okolice Warszawy.

Tak na serio to zajrzyj do Reala, Carrefoura, Auchana czy jak ich tam
zwą i zobacz, czy mają Patros.

> Jasne. Szczególnie między sobą.

jeżeli chodzi o żarcie, to nie są. Nawet między sobą.

Waldek

1. Data: 2004-06-22 12:44:49

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak na serio to zajrzyj do Reala, Carrefoura, Auchana czy jak ich tam
> zwą i zobacz, czy mają Patros.

I o to mi chodziło.
Dzięki.

1. Data: 2004-06-22 12:48:30

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lou" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> bo jestem w pracy( ale polska firma, potem dopisze:) Musze przyznac, ze
> calkiem w porzadku :)

Juz pisze z domu, firma nazywa sie Danmis:)

Pozdrawiam
Atena

1. Data: 2004-06-22 13:40:38

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Kalinowska <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> I tu prośba do Miłych Grupowiczów.
> Gdzie szukać taki orginał po zachodniej stronie Warszawy.
> Czy ten orginał jest jakiejś konkretnej firmy?

Z feta sa problemy i trudno juz powiedziec co jest oryginalne a co nie, choc
Grecja cos tam sobie zastrzegla w Unii nt. fety. Nawet w Grecji feta-
podobny ser (smakuje "jak feta") jest bowiem czesto robiony z mleka krowiego
(uzywaja wtedy zakwaszacza...) szczegolnie na eksport, bo taki ser jest
nieco twardszy i lepiej znosi transport. Grecy nazywaja taki ser telemes.
Takie feta-podobne sery sa tez produkowane np. we Francji i w Danii i -
niestety - czesto sprzedawane jako "feta." Te pseudo-fety mozna poznac po
tym, ze po paru dniach zolkna (prawdziwa feta nie zolknie.) Oryginalna feta
to ser robiony z mleka owczego raczej poltwardy, czesto miekkawy, wtedy
sprzedawany w zalewie z maslanki. Feta wysycha szybko po wyjeciu z zalewy.

W Grecji ser z mleka koziego to zupelnie inny ser tak ze nie mozna
zastepowac nim fety. W przepisach na "greckie" salatki mozna natomiast uzyc
bulgarskiego sera nazywanego "sirene": smakuje tak samo jak feta ale ma
bardziej kremowa strukture. Tak ze moze poszukaj tez takiego serka
bulgarskiego z mleka owczego. Gdzie kupic fete w Wwie to Ci nie powiem ale w
ubieglym roku kupowalem bardzo dobra fete w zalewie oliwnej i z oliwkami,
itp. w takim malym supermarkecie na Chelmskiej (tam gdzie kiedys byla
zajezdnia autobusow) ktorego nazwy nie pomne.

--
><Uklony><eM eL><Washington, D.C.><
><5 out of 3 people don't understand statistics><

Przyprawy
a moze kasza zamiast ryzu w salatce??
Sezon na szparagi - po czym poznac swieze?
Dosyć mniam
Zakalec-wina proszku do pieczenia ?