Ospa

1. Data: 2001-06-08 11:03:01

Temat: Ospa
Od: "Janusz" <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jak dlugo od wystapienia objawow osoba chora na ospe moze jeszcze zarazac,

pozdrawiam
JG

2. Data: 2001-06-08 11:21:02

Temat: Re: Ospa
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> jak dlugo od wystapienia objawow osoba chora na ospe moze jeszcze zarazac,

zaraza dopoki wysypuje sie mu wysypka, czyli pecherzyki. potem jak juz przysycha
to jest niegrozny.
iwona

3. Data: 2001-06-08 13:10:20

Od: "Janusz" <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwonka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Janusz" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

> zaraza dopoki wysypuje sie mu wysypka, czyli pecherzyki. potem jak juz
> [...]

dziekuje bardzo za odpowiedz,
mam jeszcze jedno pytanie
czy to prawda ze na ospe wietrzna jest dostepna szczepionka,

pozdrawiam
Janusz

4. Data: 2001-06-08 15:00:51

Temat: Re: Re: Ospa
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>dziekuje bardzo za odpowiedz,
>mam jeszcze jedno pytanie
>czy to prawda ze na ospe wietrzna jest dostepna szczepionka,
Zrekombinowana szczepionka na ospę wietrzną jest dostępna.
W niektórych stanach w USA szczepienia na nią są obowiązkowe, w innych
zalecane.
W Polsce znajduje się ona w fazie rejestracji (nie jestem pewien),
natomiast szczepienia na nią nie są umieszczone w kalendarzu szczepień
(rozważane jest ew. umieszczenie ich tam).
--
Artur Drzewiecki
d...@p...bez.onet.spamu.pl

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu.

5. Data: 2001-06-09 01:58:07

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz napisał(a):

> mam jeszcze jedno pytanie
> czy to prawda ze na ospe wietrzna jest dostepna szczepionka,

Nie zaszczepili Cię rodzice jak byłeś mały?/..Nie masz śladu na przedramieniu?

Pozdrawiam,
Kaja
--
f...@f...pl

" Ćwiczenie czyni mistrzem; wprawa
prowadzi do doskonałości"

6. Data: 2001-06-09 10:12:42

Od: "Joannart" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziekuje bardzo za odpowiedz,
> mam jeszcze jedno pytanie
> czy to prawda ze na ospe wietrzna jest dostepna szczepionka,
>
> pozdrawiam
> Janusz

Właśnie 3 tygodnie temu przerabiałam ten temat - dzisiaj mija 21 dni
kwarantanny moich dzieci które jednak się nie zaraziły. Ale dowiedziałam się
dzięki temu że jest już w Polsce szczepionka przeciw ospie. Jeszcze mało
popularna. Zaszczepić można się w punktach Sanepidu po wcześniejszym
umówieniu się. Ja mam zamiar z tego skorzystać żeby znowu "kontakt z
zarażonym na ospę" nie popsuł mi kolejnych wakacji.

Joannart
Zuzia 19.05.1999 Zosia 6.10.2000

7. Data: 2001-06-09 12:08:58

Od: "OBAŚ" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> Nie zaszczepili Cię rodzice jak byłeś mały?/..Nie masz śladu na
przedramieniu?

Mnie szczepili kilka razy i nie przyjmowała się ta szczepionka((( Nie mam za
to tej blizny)))))
A tak na marginesie od jakiegoś już czasu wcale się nie szczepi na ospę-nie
ma szczepienia obowiązkowego.Można jednak zaszczepić samemu wykupując
szczepionkę : VARILrix.
Decyzja jednak zależy od nas samych.

--
Pozdrawiamy
Jola i Krzyś 2,3 l

8. Data: 2001-06-09 12:49:38

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie zaszczepili Cię rodzice jak byłeś mały?/..Nie masz śladu na
przedramieniu

Z tego o sie orientuje to ta szczepionka ktora nas szczepili w dziecinstwie
to byla inna ospa ,a nie wietrzna,ale moge sie mylic.Magda.

9. Data: 2001-06-09 12:51:43

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie zaszczepili Cię rodzice jak byłeś mały?/..Nie masz śladu na przedramieniu?
Na przedramieniu szczepiono na ospę prawdziwą, której ostatni przypadek
zarejestrowano w 1977 r. W związku z tym zniesiono szczepienia bodajże w
1980 r. (w Polsce).
Ospa prawdziwa (czarna ospa) i ospa wietrzna to zupełnie różne
choroby!!!
--
Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

10. Data: 2001-06-09 21:02:58

Temat: Odp: Ospa
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisała

: Nie zaszczepili Cię rodzice jak byłeś mały?/..Nie masz śladu na przedramieniu?

To były szczepionki przeciwko czarnej ospie, a nie "wiatrówce" :->>

--
Maja

przepuklina, a ciążą
Merz lepszy od Vitaralu? pytanie do dermatologa
Alergia "na zimno"
Bańki
surowe buraki