Ospa

31. Data: 2001-06-12 01:41:50

Temat: Re: Re: Ospa
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>No cóż, niestety życie nie jest takie różowe. W ostatnich latach pojawiło
>się kilka przypadków zachorowań na czarną ospę, oczywiście w biednych
>rejonach naszej planety. Po prostu wirus gdzieś przetrwał w postaci
>utajonej.
Czy mógłbym prosić o źródła (namiary na nie) tych informacji.
--
Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

32. Data: 2001-06-13 23:27:48

Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Jun 2001 03:41:50 +0200, Artur Drzewiecki napisał(a):
>Czy mógłbym prosić o źródła (namiary na nie) tych informacji.

Informacje pochodziły od żony, która studiuje medycynę. Niestety nie
potrafiła podać żadnych dodatkowych szczegółów. Ale poszperałem trochę w
sieci. Na stronach WHO (www.who.com) na temat wirusa ospy prawdziwej
(variola) można się dowiedzieć, że są dwa ośrodki na świecie, gdzie
przechowuje się żywego wirusa i kilkadziesiąt, gdzie są szczepionki.
Poza tym zalecają dalsze prowadzenie badań nad tym wirusem i doskonalenie
metod jego zwalczania. Tak w skrócie. Znalazłem tam również potwierdzenie
tego, że w Rosji kilkanaścioro dzieci zaraziło się ospą bawiąc się
porzuconymi przez jakieś laboratorium medyczne probówkami.

Natomiast na stronie
http://sidoz.pl/bp/choroby/turysta/3_choroby_wirusow
e/26/index.php
piszą również, że ospa występuje jeszcze w kilku trudno dostępnych rejonach
na świecie. Ponieważ WHO tak nalega na dalsze badania i ciągle odsuwa termin
ostatecznego zniszczenia wirusów przechowywanych legalnie, można
przypuszczać, że tak może być istotnie.

Pozdrawiam

Krzysztof i Zuzia (9m)

33. Data: 2001-06-14 06:36:11

Temat: Re: Re: Re: Ospa
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>(variola) można się dowiedzieć, że są dwa ośrodki na świecie, gdzie
>przechowuje się żywego wirusa i kilkadziesiąt, gdzie są szczepionki.
Jednym z nich jest CDC w Atlancie, a drugim laboratorium w Moskwie.
Zamierza się przejść na przechowywanie DNA i białek wirusa -
bezpieczniejsze.

34. Data: 2001-06-14 07:17:13

Od: j...@l...localdomain (Jacek Maciejewski) szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jun 2001 23:27:48 GMT, Krzysztof Miodek <m...@m...uni.lodz.pl> wrote:
>na świecie. Ponieważ WHO tak nalega na dalsze badania i ciągle odsuwa termin
>ostatecznego zniszczenia wirusów przechowywanych legalnie, można
>przypuszczać, że tak może być istotnie.

Słyszałem że uchwalono i wykonano zniszczenie ostatnich przechowywanych
próbek wirusa ospy prawdziwej. Coś mi tu nie gra. Ktoś może autorytatywnie
rozstrzygnąć?

Jacek

35. Data: 2001-06-14 21:01:34

Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek) szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14 Jun 2001 09:17:13 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
>Słyszałem że uchwalono i wykonano zniszczenie ostatnich przechowywanych
>próbek wirusa ospy prawdziwej. Coś mi tu nie gra. Ktoś może autorytatywnie
>rozstrzygnąć?

Najlepiej sięgnąć do źródła, czyli WHO (www.who.org).
Pod tym linkiem:
http://www.who.int/emc-documents/viral_diseases/whoc
dscsr20001c.html
jest dokument, w którym w skrócie historia jest przedstawiona. Streszczając,
zasoby wirusów przechowywane w centrach w USA i Rosji miały być zniszczone w
czerwcu 1999 roku, ale termin ten został przesunięty na później. Na razie do
2002 roku, kiedy ma być zdecydowane, co dalej.

Krzysztof Miodek

University of Lodz | "Never trust a computer you can lift"
m...@m...uni.lodz.pl | IBM Emerging Markets Program speaker
http://www.miodek.math.uni.lodz.pl/

36. Data: 2001-06-18 20:17:00

Temat: Re: Ospa
Od: "OBAŚ" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> Życzę Ci Jolu, żeby tak było zawsze; tak jak jest do tej pory :-)

Bardzo dziękuję!!! Mam nadzieję cieszyć się tak dobrym zdrowiem jeszcze
wiele lat!!! )))))))))
--
Pozdrawiamy
Jola i Krzyś 2,3 l

przepuklina, a ciążą
Merz lepszy od Vitaralu? pytanie do dermatologa
Alergia "na zimno"
Bańki
surowe buraki