Re: POLISH REFUSE

From: "cbnet" <c...@n...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: POLISH REFUSE
Date: Mon, 7 Feb 2011 10:42:55 +0100

Język polski ma to do siebie, że nawet gdy poznasz te 2000 słów
to najprawdopodobniej nie zrozumiesz 80% tekstu podawanego
np przez media, podczas gdy np w języku angielskim znajomość
1500 słów zapewni ci bezproblemowe rozumienie 80% przekazów
potocznych oraz wykorzystywanych w mediach.

Analogicznie z komunikowaniem się z otoczeniem: poziom niski
vs przeciętny.

A zatem chodzi tu o te wszystkie _głupie_ "bajery" językowe,
które nie służą i nie podnoszą efektywności komunikowania się,
ale ją obniżają oraz utrudniają.
A także chodzi o to, że głowa ludzka nie jest z gumy i jeśli język
absorbuje zasoby pamięci na "duperele" typu specyfika użycia
jednego wyrazu w formie odpowiedniej do kontekstu, to staje
się to nadmiarowym zatykaniem łba przez śmieci.

Oczywiście ludzie, którzy celują w wykorzystywaniu łba głównie
do parady będą z tego wszystkiego bardziej zadowoleni niż
pozostali, a nawet znaczna część oczywizda będzie sadzić soczyste
farmazony aby wykazać jakie to one nie łebskie i w ogóle miodne
mentalnie, bynajmniej mętne i pomimo formy-srormy nadające się
jedynie tam skąd zostały wyciągnięte, czyli ni mniej ni więcej
jak do dupy.

Skumałeś?
To możesz się odmeldować.

--