Re: Pączki Holsztyńskie : poszukiwany przepis

1. Data: 2003-02-17 09:22:13

Temat: Re: Pączki Holsztyńskie : poszukiwany przepis
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Raven_d:
> Witam wszystkich użytkowników, bardzo bym prosił o podanie przepisu na
> pączki holsztyńskie. Z góry za wszelką pomoc dziękuję.

a co to takiego? Jeszcze o takowych nie słyszałem.

Waldek

1. Data: 2003-02-19 22:52:16

Temat: Re: Pączki Holsztyńskie : poszukiwany przepis (P)
Od: "Dysia Te" <e...@n...unisoft.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raven_d:
> a co to takiego? Jeszcze o takowych nie słyszałem.

A są Waldku takie pączki, są. Nazywają się Futtjes. Znalazłam w zasobach.
Nigdy nie wypróbowywałam. Przepis poniżej:

1/4 l mleka
1/8 l śmietany
75 g margaryny
75 g cukru
szczypta soli
300 g mąki
5 jajek
40 g posiekanych migdałów
1/2 łyżeczki kardamonu
125 g rodzynków (rodzynek?)
25 g drożdży
1 łyżka wody
tłuszcz na fryturę

Mleko wymieszać ze śmietaną, margaryną oraz 50 g cukru i solą. Zagotować
całość w garnku i dodać w jednej porcji całość mąki. Stale mieszając
"podsmażyć" masę tak, aby powstało z niej ciasto (ma się stworzyć jedna duża
"klucha" łatwo odchodząca od dna garnka). Zdjąć garnek z ognia,
błyskawicznie wymieszać z jednym jajem i odstawić do ostygnięcia. Potem
dodać pozostałe jajka, kardamon wymieszany z migdałami i rodzynki. Drożdże
połączyć z łyżką letniej wody, pozostałym cukrem i również dodać do ciasta.
Pozostawić ciasto w cieple na 30 min.-do wyrośnięcia. Ciasto powinno podwoić
swoją objętość. Przy pomocy dwóch łyżek formować owalne pączki i wrzucać na
tłuszcz. Smażyć na brązowo, ok. 3 minuty. Usmażone pączki wykładać na bibułę
i jeszcze ciepłe otoczyć w cukrze.

Przepis jest trochę dziwny i nie biorę odpowiedzialności co to z tego
wyjdzie. Jeśli Raven kiedyś robił(a) coś takowego-niechaj zweryfikuje.

Dysia

1. Data: 2003-02-20 09:02:45

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Dysia Te wrote:

> A są Waldku takie pączki, są. Nazywają się Futtjes. Znalazłam w zasobach.
> Nigdy nie wypróbowywałam. Przepis poniżej:

aaa!!! Teraz już wiem, tylko to nie holsztyńskie, a fryzyjskie. Jadłem
raz, ale jeszcze sam nie robiłem.

Waldek

Wędzarnie
Maszyna do tarcia sera