sernik niam-niam czyli Harataniec (P)

1. Data: 2003-02-17 00:10:35

Temat: sernik niam-niam czyli Harataniec (P)
Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, ostatnio sporo serników na grupie, wiec dorzuce mój ostatnio z
sukcesem wypróbowany - mówię wam pycha........

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HARATANIEC 200°C

Składniki:
1 cukier waniliowy, 4 żółtka, 3 szkl. mąki, 1 kostka margaryny, 2 łyżeczki
proszku do pieczenia, 1 łyżka octu, 15 dag cukru, 2 łyżki kwaśnej śmietany; 1
słoik powideł śliwkowych
Masa serowa:
1/2 kg sera białego, 3 jaja, 1/2 kostki margaryny, 1 budyń śmietankowy lub
waniliowy, 1/2 szkl. cukru, aromat
Masa kisielowa:
4 białka, 1 szkl. cukru, 1 czerwony kisiel

CIASTO: Ze wszystkich składników oprócz kakao zagnieść ciasto, podzielić je
na trzy części, jedną wyrobić z kakao, każdą owinąć w folię, schłodzić.
Blachę wykładamy jedną częścią ciasta jasnego, smarujemy ją powidłami i
ścieramy na nie na tarce ciasto ciemne.
SER: Ser rozetrzeć z margaryną, dodać jaja ubite z cukrem, aromat i budyń w
proszku. Wyłożyć masę na ciemne ciasto.
MASA KIŚLOWA: Ubić pianę z białek, ubijając dodawać cukier i kisiel w
proszku. Wyłożyć przygotowaną masę na masę serową i zetrzeć na nią trzecią
część ciasta białego. Piec ok. 1 h.

Pozdrawiam i do pieczenia namawiam - Akulka

1. Data: 2003-02-18 19:03:45

Temat: Re: sernik niam-niam czyli Harataniec (P)
Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
> Pozdrawiam i do pieczenia namawiam - Akulka

Z 1/2 kg sera, to w malej(~20cm), czy sredniej(~25cm) tortownicy?
Przepis ciekawy. Ten kisiel mnie zadziwia :0
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2003-02-18 21:19:28

Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <s...@p...onet.pl> napisał(a):

Z 1/2 kg sera, to w malej(~20cm), czy sredniej(~25cm) tortownicy?
> Przepis ciekawy. Ten kisiel mnie zadziwia :0
> Pozdrawiam
> Ewa

Witam,
Chyba raczej w duzej tortownicy, bo ja robiłam na blasze. Aha, co do pianki
kiślowej - jest bomba, ale radzę zastanowic sie jak bardzo słodką chcemy -
dla mnie ta szklanka to było za duzo stanowczo-nawet herbaty nie słodzę,
chyba, że ktoś lubi słodkie.

Pozdrawiam, Akulka

1. Data: 2003-02-19 01:18:57

Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
> [...]
> dla mnie ta szklanka to było za duzo stanowczo-nawet herbaty nie słodzę,

Dzieki, ja tez nie lubie przesladzac:)
Ewa

sosy na bazie wina?
Termomix a Kobold