Palnik gazowy do woka.

1. Data: 2003-09-02 21:10:36

Temat: Palnik gazowy do woka.
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powinnam/chcę zmienić płytę gazową na nową i...
Zastanawiam się nad zakupem płyty ze specjalnym palnikiem do woka.
Ma ktoś taką płytę? Jak to się sprawdza? Czy można tego palnika używać jako
normalnego palnika, czy to już jest tylko do woka. Zdjąć to podparcie do
garnka z półokrągłym dnem umiem, chodzi mi o moc palnika, czy można go
traktować tak jak najmocniejszy palnik?
Dokładnie chodzi mi o nowy model płyty Boscha
http://www.bosch-agd.pl/pl/produkty/produkt.asp?idpr
oduktu=74
Może ma ktoś już jakieś refleksje na temat tego modelu...
Z góry dzięki.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-09-03 00:02:41

Temat: Re: Palnik gazowy do woka.
Od: "Michał Dwużnik" <Michal.Dwuznik@_nospam_cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bj30pd$e1m$1@news.onet.pl...
> [...]
jako
> normalnego palnika, czy to już jest tylko do woka.

Mam, dobrze, można ;)

>Zdjąć to podparcie do
> garnka z półokrągłym dnem umiem, chodzi mi o moc palnika, czy można go
> traktować tak jak najmocniejszy palnik?

Jakieś cztery kilowaty wychodzą te "wokowe" palniki w płytach powszechnie
dostępnych.
Na wok Imho przydalo by się jeszcze drugie tyle czasami ;), ale mogłoby mi
refleksu nie starczyć do gotowania wtedy.Można używać jako najmocniejszego
palnika do wszystkiego co to ciepło potrafi wchłonąć :)
Uważać tylko z naczyniami niewiele większymi niż palnik, bo zaskakująco
szybko można rączki swoje
i naczyń popsuć.Jeśli chodzi o używanie oprócz woka - naleśniki da się
usmażyć, chociaż z wymachami patelnią przy przegrzewaniu się, jajecznicę
smażę też na nim, wodę na herbatę gotuję na nim, makaron na >2 osoby też
(jak w pięciolitrowym garnku).Aha - uważać zdecydowanie przy "eintopfach"
niechińskich - przy dnie potrafią się potrawy o gęściejszej konsystencji
przypalić na samiuśkim środeczku jak się zapomni że ten palnik najmocniej
grzeje w samym centrum, zmarnowałem tak pseudomusakę, na górze oczka ledwie
parlały, a na dole spalenizna.
Zdarza się, że najsłabsze ustawienie jest wciąż z mocne by potrawa dobrze
"doszła" bez opieki, więc czasem
trzeba przestawić na mniejszy palnik. Ale jestem baaardzo zadowolony.

Pozdrawiam
Michał

PS: Chyba mój pierwszy konstruktywny post na kuchni, trzeba to uczcić jakimś
smakołykiem :)

1. Data: 2003-09-03 12:26:36

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Dwużnik" <Michal.Dwuznik@_nospam_cern.ch> napisał w
wiadomości news:bj3b0d$t4k$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bj30pd$e1m$1@news.onet.pl...

> jako
>
> Mam, dobrze, można ;)

Dzięki za odpowiedź.

> [...]
> przypalić na samiuśkim środeczku jak się zapomni że ten palnik najmocniej

Znaczy, że jeszcze w oryginalny wok będzie trzeba zainwestowac...

> Ale jestem baaardzo zadowolony.

A może jakaś negatywna opinia się pojawi?

> PS: Chyba mój pierwszy konstruktywny post na kuchni, trzeba to uczcić
jakimś
> smakołykiem :)

Gratuluję i życzę smacznego, a tak a propos smakołyków, to uczyniłam wczoraj
polędwiczki w sosie miodowo musztardowym prawie jak w przepisie Maklowicza z
niedzielnego programu. Były bajeczne, choć może minimalnie za słodkie.

1. Data: 2003-09-03 12:40:32

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bj4meo$4kj$1@news.onet.pl...

> [...]
> polędwiczki w sosie miodowo musztardowym prawie jak w przepisie Maklowicza
> niedzielnego programu. Były bajeczne, choć może minimalnie za słodkie.

Joanno, bardzo Cie prosze o przepis. Moj maz ogladal program i meczyl mnie
potem o te poledwiczki, a ja mam przepis spisany bardzo niedokladnie no i
wolalabym oprzec sie na Twoim doswiadczeniu z tym daniem.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-09-03 13:20:59

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Joanno, bardzo Cie prosze o przepis. Moj maz ogladal program i meczyl mnie
> potem o te poledwiczki, a ja mam przepis spisany bardzo niedokladnie no i
> wolalabym oprzec sie na Twoim doswiadczeniu z tym daniem.

Mogę tylko napisać jak robiłam. Na problem patrzyłam jednym okiem i
właściwie to była czysta improwizacja. Nawet miód miałam nie taki, bo miał
być trójniak, lub czwórniak, a ja miejąc już zamarynowanie polędwiczki
nakazałam małżonkowi wstąpienie do monopolowego i dwójniaczek się jedynie
trafił (może dlatego było ciut za słodkie?)
Ale do rzeczy. Zmieszałam miód (spadziowy) z musztardą tak mniej więcej pół
na pół. Polędwiczki miałam 3. Pokroiłam je na krótsze kawałki (w efekcie
miałam 8 przyzwoitych porcji obiadowych mięsa). Włożyłam te polędwiczki do
marynaty miodowo-musztardowej - gęste to, więc trzeba to było obtoczyć... W
marynacie mięso leżało dobrych 6 godzin (od południa do około 18), ale nie
mam pojęcia ile kazał to trzymać Maklowicz.
Polędwiczki obsmażyłam na dwie strony na maśle. Następnie wlałam do patelni
w której się smażyły pół szklanki miodu pitnego. Pogotowało się to jakieś 15
minut, aż miód odparował. W międzyczasie raz przekręciłam polędwiczki na
drugą stronę. Wyjęłam polędwiczki na talerz, a sos zagęściłam śmietaną.
Maklowicz kazał użyć gęstej słodkiej śmietany - u mnie była to kremówka UHT
w ilości do uzyskania odpowiedniej konsystencji... Sos Maklowicz kazał wylać
obok mięsa na talerz i w nim maczać mięso i faktycznie jest to lepiej niż
mięso polać... Podałam to z kawałkiem ziemniaka i sałata w miodowym
winegretem. I to by było na tyle...
A może ktoś to dokładnie spisał?

1. Data: 2003-09-03 16:41:42

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oduktu=74
> Może ma ktoś już jakieś refleksje na temat tego modelu...

Moja opinia

to jest do bani a nie do Woka....

Palnik do Woka to mozesz kupić w takim wietnamskim sklepiku przy stadionie X
lecia...
kosztował ostatnio jakies 500zł i nadawał sie do prawdziwych Woków...

Akurat mam takiego Woka i nie używam go na gazowej kuchni bo palniki
są za małe....
dobry palnik to musi miec sporą średnice..

a na węglówce to co innego :))))))
mam węglówke na działce wiec po wyjeciu paru fajerek i rozbuzowaniu
odpowiedniego ogienka ....to jest dopiero gotowanie na woku...:)

Marek

1. Data: 2003-09-03 17:33:15

Od: "Michał Dwużnik" <Michal.Dwuznik@_nospam_cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bj4meo$4kj$1@news.onet.pl...

> Znaczy, że jeszcze w oryginalny wok będzie trzeba zainwestowac...

Miałem na myśli na przykład odgrzewanie bigosu w normalnym garze, albo
robienie lecza (to akurat robiłem w woku z braku odpowiednio dużego gara),
cukinii było pod dostatkiem....

Pozdrawiam
Michał

1. Data: 2003-09-03 20:03:21

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Moja opinia

> to jest do bani a nie do Woka....

??? Próbowałeś? Masz w domu, czy tak Ci się wydaje.

> dobry palnik to musi miec sporą średnice..

Sporą to znaczy jaką? Ten w Boschu ma na moje oko tak ze 14 cm zewnętrzny
palnik i tak ze 7 cm wewnętrzny.

1. Data: 2003-09-04 13:18:26

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bj5h75$j40$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> ??? Próbowałeś? Masz w domu, czy tak Ci się wydaje.

> Sporą to znaczy jaką? Ten w Boschu ma na moje oko tak ze 14 cm zewnętrzny

no te u żółtych to maja prawie taka jak WOK...czyki sopro wiecej niz 14...

Marek

1. Data: 2003-09-04 18:35:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no te u żółtych to maja prawie taka jak WOK...czyki sopro wiecej niz 14...

Tak BTW. Nie uważasz, że lepiej by brzmiało "no te oryginalne..."
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Anyzki
Racuchy ze śliwkami?
likier
jedna taka ryPka
cos rzucajace na kolana na imeninowe przyjecie