Re: Pamiętacie jak nastawiałem wino z Jabłek?

From: "michalek" <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Pamiętacie jak nastawiałem wino z Jabłek?
Date: Mon, 8 Oct 2012 12:01:06 +0200

news:5072989f$0$26701$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Coś o tym czytałem, ale nie wiem jak to się odbije na smaku i trwałości
> wina.
>
> Marek

Kiedyś kiedy zrobiłem wino z jabłek (sok wyciskany sokowirówką miał
bardzo dużo osadów) to też nie było klarowne. Ani troszkę.
I zdecydowanie za kwaśne (nie piszę o braku cukru tylko o nadmiarze kwasu).
Ponieważ mało mi na nim zależało, to je takie zostawiłem, w gąsiorze.
I autentycznie o nim zapomniałem.
Kiedy przypomniałem sobie o nim po prawie 2 latach, było idealnie klarowne,
pięknie delikatnie słomkowe, a w smaku... trudno opisać.
Wytrawne, z odpowiednią kwasowością, długim posmakiem (nie będę tu
wymyślał poezji jakie niektórzy wypisują przy winach)
Miałem skojarzenia jedynie z dobrymi rieslingami jakie niegdyś pijałem.