Papierosy dobre na pamiec?

1. Data: 2000-05-26 18:53:26

Temat: Papierosy dobre na pamiec?
Od: Bartosz Piotr Hubal <b...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Calkiem powaznie!
Slyszalem cos o tym nie dawno, tyle ze nie w dawkach nalogowych.
W takim razie ile, jak i dlaczego? A moze wystarczy przebywac wsrod tych
co pala?
Ponoc przeciwnie do napojow wyskokowych nie zabijaja komorek nerwowych (a
moze zabijaja minimalnie malo?)
Jesli ktos sie orientuje to prosze rowniez na priv'a.
Mile widziane najnowsze badania.

Bartek

2. Data: 2000-05-26 20:14:38

Temat: Re: Papierosy dobre na pamiec?
Od: "Jaroslaw Laczkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

zapewne chodzi Ci o doniesienia sugerujace profilaktyczny wplyw w chorobie
Alzheimera.
Niestety, musze Cie zmartwic, najnowsze doniesienia nie potwierdzaja
wczesniejszych wynikow badan.
Teoretyczne podloze zapobiegajacego rozwojowi zaburzen pamieci dzialania
nikotyny istnieje. Nikotyna pobudza receptory nikotynowe, ktore z kolei maja
wplyw na uwalnianie acetylocholiny, jak sie uwaza, najwazniejszego
neuroprzekaznika w procesach pamieciowych. Natomiast trzeba pamietac, ze
papierosy to nie tylko nikotyna.
Bezwzglednie udowodniony jest negatywny wplyw palenia tytoniu na rozwoj
zmian degeneracyjnych w naczyniach krwionosnych i co za tym idzie, rozwoju
zaburzen pamieci pochodzacych z niedokrwienia mozgu. Sama czysta nikotyna
obkurcza naczynia krwionosne, a efekt ten prowadzi, w przypadku
dlugotrwalego jej zazywania, do stanow niedotlenienia, co w sumie skutkuje
takze zaburzeniami pamieci. I efekt ten jest wiekszy od dzialania
pobudzajacego.
Natomiast krotkotrwaly wplyw na pamiec zapalonego papierosa jest zwykle
pozytywny rzeczywiscie, podobnie do kofeiny. Zwieksza sie zdolnosc
koncentracji uwagi itd. Efekt z odbicia jest rownie wyrazny - oslabienie
koncentracji uwagi, sennosc, "przymulenie".
Mysle jednak, ze to "lekarstwo" ma zbyt wiele dzialan ubocznych i powiklan,
by mozna bylo nim cokolwiek leczyc.
Polecam raczej male dawki witaminy E (dziala antyoksydacyjnie, zapobiega w
zwiazku z tym zmianom degeneracyjnym).
Jaroslaw Laczkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.republika.pl/jarlacz/
http://www.alzheimer.pl/aktual/laczk.htm
http://strony.wp.pl/wp/jarlacz

_______________________

3. Data: 2000-05-26 22:38:02

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Fri, 26 May 2000 20:53:26 +0200, Bartosz
Piotr Hubal <b...@e...pw.edu.pl> napisał coś takiego:

> [...]
>moze zabijaja minimalnie malo?)
>Jesli ktos sie orientuje to prosze rowniez na priv'a.

Nie wiem czy najnowsze - prof Jerzy Vetulani coś pisał na temat
prokognitywnego działania nikotyny - i dane jak zwykle przy tego typu
lekach były "niejednoznaczne".
Proponuję w zastępstwie stosowanie lecytynki w alkoholu.
Podobno skuteczniejsza.
--
Cosa
c...@p...onet.pl

4. Data: 2000-05-27 07:09:54

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bartosz Piotr Hubal napisa?(a) w wiadomoœci: ...
>Calkiem powaznie!
>Slyszalem cos o tym nie dawno, tyle ze nie w dawkach nalogowych.
>W takim razie ile, jak i dlaczego? A moze wystarczy przebywac wsrod tych
>co pala?

Hm.. Mysle, ze na dluzsza mete korzysci wynikajace z pobudzenia oun przez
nikotyne zostana przytlamszone przez niedotlenienie wynikajace z wdychania
pozostalych skladnikow dymu.

Adam B.

5. Data: 2000-05-27 15:45:45

Od: Dziubdzius <k...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <o...@4...com>,
c...@p...onet.pl wrote:
> Pewnego pięknego dnia , a był to Fri, 26 May 2000 20:53:26 +0200,
Bartosz

No i tak wyglada wiedza spoleczenstwa w Najjasniejszej.
Moja sugestia, zerknij najpierw do biblioteczki tajnych dokumentow
Philip Morris i zbadaj czy aby ten smrod od nich nie wychodzi:
http://www.angelfire.com/nj/papierosy/doclinks.html
Klucze: rachunek, poufne, tajne etc, (po angielsku oczywiscie).
Jezeli dobrze poszukasz, to powinienes natknoac sie na rachunki za
"prace naukowe" w Polsce mydlace oczy spoleczenstwu.

> Nie wiem czy najnowsze - prof Jerzy Vetulani coś pisał

A moze raczej pisal Philip Morris ustami "wybalansowanego", jak oni to
nazywaja, naukowca? Vetulani jest oszustem na garnuszku Philip Morris,
tak jak np. lapowkarz profesor Jerzy Sowa w Poltechniki Warszawskiej,
lapowkarz prof. Jan Krzysztof Ludwicki w Panstwowego Instytutu Higieny
w Warszawie, i wielu innych w Polsce.

Miro

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

6. Data: 2000-05-27 17:36:22

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak jak np. lapowkarz profesor Jerzy Sowa w Poltechniki Warszawskiej,
> lapowkarz prof. Jan Krzysztof Ludwicki w Panstwowego Instytutu Higieny

Hmmm, sadze, ze ignorancja nie jest najlepszym sposobem na zycie. Prof.
Vetulanie jest naukowcem rzetelnym, a ze wyniki badan nie do konca sa zgodne
z Twoimi przekonaniami? Jak mawiali "materialisci" - tym gorzej dla faktow.
Nigdy nie slyszalem, zeby Vetulani namawial kogokolwiek do palenia tytoniu.
A co do wiedzy na temat wplywu nikkotyny - patrz moj post nizej.
I tyle.
--
Jarosław Łączkowski

7. Data: 2000-05-27 17:41:02

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze mala uwaga - jesli chcesz, przesle Twoj komentarz prof. Vetulaniemu.
Jak sadzisz, bedzie sie trudzil zawiadamianiem prokuratury czy da sobie
spokoj?
Jezeli bedzie mial zly humor (na szczescie dla Ciebie jest to malo
prawdopodobne, jest bardzo pogodnym czlowiekiem) Twoje logi sa dostepne :-).

8. Data: 2000-05-27 21:34:33

Temat: Re: Papierosy dobre na pamiec i raka pluc ?
Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Test

na co sa papierosy lepsze >?

na pamiec
czy na raka pluc

testy na raka pluc znam, na pamiec nie

ale moze ktos ma raka pluc i powie jaka ma pamiec po papierosach .
D.

9. Data: 2000-05-28 21:22:56

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Sat, 27 May 2000 15:45:45 GMT, Dziubdzius
<k...@u...net> napisał coś takiego:

> [...]
>tak jak np. lapowkarz profesor Jerzy Sowa w Poltechniki Warszawskiej,
>lapowkarz prof. Jan Krzysztof Ludwicki w Panstwowego Instytutu Higieny

Raczy waćpan przesadzać i oczerniać jednego z najlepszych ( jeśli nie
najlepszego ) polskiego neurofarmakologa.
A przy okazji raczył waćpan zapomnieć o tym że pan prof J. Vetulani jest
sponsorowany przez kolumbijski kartel narkotykowy - postulował
zalegalizowanie marihuany.

Ps. W nagrodę za tak naukowe podejście - *PLONK* WARNING

--
Cosa
c...@p...onet.pl

10. Data: 2000-05-28 22:11:54

Od: "Cind Y216" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl>

> A przy okazji raczył waćpan zapomnieć o tym że pan prof J. Vetulani
jest
> sponsorowany przez kolumbijski kartel narkotykowy - postulował
> zalegalizowanie marihuany.

Legalizacja marysi nie musi byc zwiazana z mafijnym sponsoringiem
tylko ze zdrowym rozsadkiem. Tez jestem za. (z naukowego pkt widzenia)

Jakub Rozanski
m...@p...onet.pl

Koronografia
Wykaz Chorób uprawniających do nie odbywania służby wojskowej
strony medyczne
Sprzedam zębowy aparat RTG
bialaczka przewlekla