Papierosy dobre na pamiec?

31. Data: 2000-06-06 00:27:47

Temat: Re: Papierosy dobre na pamiec?
Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o.k. poddaje sie :-)

> Odciski palcow Philip Morris widac juz w pierwszej odpowiedzi.
> Nalezy zwrocic uwage do kogo adresowany jest wywiad. Jest to typowe
> macenie wody. Czesc prawdy, czesc klamstw, dodatek watpliwosci, i
> czytelnik glupieje.

przyznaje - jestem bezsilny

bo to nie byl artykul o sztuczkach firm tytoniowych, tylko o narkotykach.
Napisz do Vetulaniego, zeby specjalnie dla Ciebie napisal cos o amoniaku...

> prof.
> wywolywac
> oskrzela, co
>

> Mysle, ze jestes w bledzie. Tak ogolnie. Mianowicie wyglada mi na to, ze
> nie zwracasz uwagi na roznice w wyrobie. Jezeli chodzi o pluca,
> wystepowaly roznice pomiedzy Sportami a Marlboro, przy czym te drugie,
> pachnace, powodowaly 3X wiecej raka pluc

a chce sie zapytac, co ma piernik do wiatraka??? Czy to, ze istnieje roznica
miedzy sportami a marlboro swiadczy o nieszkodliwosci marihuany?

Milo sie gawedzilo.

--
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl

32. Data: 2000-06-06 01:59:35

Od: Dziubdzius <k...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <7AX_4.2566$qi.66565@news.tpnet.pl>,
"Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> wrote:

> bo to nie byl artykul o sztuczkach firm tytoniowych, tylko o
>narkotykach.

Aha. To jakby wplyw sztuczek amoniakowych nie ma znaczenie kiedy sie
pisze o uzaleznieniach.

> a chce sie zapytac, co ma piernik do wiatraka??? Czy to, ze istnieje
roznica
> miedzy sportami a marlboro swiadczy o nieszkodliwosci marihuany?

A no oznacza to, ze zrodlo i jakosc m. ma znaczenie dla oceny skutkow.
Naturalnie kiedy mozna je zweryfikowac.

> Milo sie gawedzilo.

Dziekuje

MK

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

33. Data: 2000-06-06 09:36:42

Od: "Cind Y216" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Łączkowski <j...@p...onet.pl>

> Nikotyna nie istnieje w organiznie, jednak istnieja receptory
nikotynowe,
> ktorych pobudzenie, np. przez nikotyne, powoduje w koncu efekt
> cholinergiczny, w roznych chorobach zwyrodnieniowych oczekiwany.
-------------
Nazwa "receptory nikotynowe =N" powstala w czasie badan nad tymi.
Pierwsza substancja, ktora udalo sie pobudzic owe recept. byla
nikotyna
Podobnie jest z muskaryna [receptory M], ktora tez nie wystepuje in
vivo

> Analogicznie mozna mowic o roli etanolu, ktory takze odgrywa jakas
role w
> organizmie, mimo, ze nie wystepuje endogennie w ilosciach
oznaczalnych
> typowymi metodami.
--------------
Fizjologicznie wystepuje ponizej 0,01-prom.

> A trudno przeciez powiedziec, ze etanol to samo zlo,
--------------
A pewnie, ze nie

> mimo, ze skutki naduzywania go sa znane. Jest jednak pokazna liczba
prac
> mowiaca o pozytywnych skutkach spozywania regularnego niewielkich
dawek
> alkoholu etylowego. Dlaczego nikt nie oskarzy autorow tych badan o
chodzenie
> na pasku Polmosu? A moze to tylko kwestia czasu i ktos znajdzie na
smietniku
> rachunki CONFIDENTIAL opiewajace na piec skrzynek wodki Wyborowej
dla
> autora najlepszej pracy reklamujacej picie :-)))

Jakub Rozanski
m...@p...onet.pl

34. Data: 2000-06-29 23:29:40

Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ze sie wtracam. Przeczytalem posty zamieszczone w tej
dyskusji i nie moge sie oprzec wrazeniu, ze piszecie panowie to samo,
tylko, ze...inaczej.
Mamy bowiem do czynienia z dwiema cakiem odrebnymi, niemieszajacymi sie
kategoriami. Jedna to badania naukowe i ich rzetelnosc, druga to
polityczna interpretacja tychze badan.
Naukowiec powinien wypowiadac sie jedynie na temat rzetelnie
przeprowadzonych badan swoich i kolegow. Nie moze zbyt duzo teoretyzowac,
ani wyrazac opinii, dla ktorych nie ma poparcia.
Nikt nie zaprzeczy, ze papierosy sa szkodliwe i to smiertelnie szkodliwe.
Z drugiej strony jezeli prowadzimy badania nad jednym ze skladnikow
papierosow i otrzymujemy wyniki wskazujace na ich korzystne, nawet
krotkotrwale, dzialanie to rzetelnosc naukowa zmusza nas do ich
zaprezentowania. Nie oznacza to bynajmniej, ze nagle zaczynamy zmieniac
nasz poglad na temat szkodliwosci papierosow w ogole. Tutaj nie ma
zadnych watpliwosci.
Publiczna interpretacja badan zamieszczona poza prasa naukowa, w
gazetach, tygodnikach itp. to juz jest polityka. Naukowiec udzielajacy
wywiadu staje czesto przed starym wyjadaczem, dziennikarzem, ktory
poprzez swoje podchwitliwe pytania, proby wyciagniecia nie do konca
sprecyzowanych wynikow, a na koniec zgrabne podsumowanie i zredagowanie
dyskusji, potrafi calkowicie znieksztalcic oryginalny przekaz slow
naukowca. Dlatego wymyslono instytucje autoryzacji. I dlatego tak czesto
zdarzaja sie dementi i oswiadczenia, i protesty itp.
Nie twierdze, ze tak bylo w tym przypadku. Kazdy naukowiec, kiedy
decyduje sie na publiczne wystapienie i wypowiedz w politycznie "goracym"
temacie jak chociazby papierosy, powinien zdawac sobie sprawe, ze zgadza
sie na udzial w widowisku. Widowisku, w ktorym kazdy bedzie chcial cos
wykroic z jego autorytetu dla siebie. Takie publiczne wystapienie,
wywiad, moze narazic ten autorytet, zwlaszcza jezeli naukowiec nie jest
wystarczajaco ostrozny i jednoznaczny w swoich wypowiedziach.
Niektore naturalne leki nasercowe sa groznymi truciznami, stosowanymi
niegdys do eliminacji niewygodnych ludzi. Jednak nauczylismy sie je
stosowac w sposob ratujacy, a nie odbierajacy zycie.

Cien

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Koronografia
Wykaz Chorób uprawniających do nie odbywania służby wojskowej
strony medyczne
Sprzedam zębowy aparat RTG
bialaczka przewlekla