Parametry pralki.

1. Data: 2001-10-17 11:47:59

Temat: Parametry pralki.
Od: "Asia" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę - czy moglibyście szanowni grupowicze powiedzieć mi na jakie
parametry należy najbardziej zwracać uwagę przy zakupie pralki, na co
najbardziej powinnam być uczulona. Mogą być też propozycje konkretnych
modeli, ale proszę umotywować swój wybór. Musi to być pralka ładowana od
góry lub wąska - taka w normalnych rozmiarach zajmie mi pół łazienki ;o)
Dziękuję za każdą odpowiedź
Aśka

1. Data: 2001-10-17 12:23:56

Temat: Re: Parametry pralki.
Od: "Tomek" <t...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie jak większość kobiet przy wyborze urządzeń AGD kierujesz się bardziej
wyglądem niż funkcjonalnością, jeżeli jest odwrotnie to z gory przepraszam.
a do rzeczy: warto zainwestować takie sprzęty parę złotych, w zależności od
tego jak dużą posiadasz rodzine lub w ciągu powiedzmy 3-5 lat masz zamiar
mieć.
zwróć uwagę i porównaj pralki niemieckie Bosch, Siemens, AEG lub te z
całkiem górnej półki Miele, z pralkami typu Ariston, Candy itp. te drugie
mają ładniejszy design, ale te pierwsze zużywają średnio ok 10-20% mniej
energii, tyleż samo mniej wody, np. zamiast 55 litrow, biora ok 49, zamiast
1,5kW zużywają 0,9kW.Zwracaj uwage na klasę energooszczędności, zwykle
Niemcy mają zwykle jedną wyżej w podobnym przedziale cenowym a
funkcjonalność taka sama.
Wiem, są o tyleż samo albo i więcej % droższe ale w przeciągu 1-2 lat masz
ROI(łatwo policzyć ile zoszczędzisz na wodzie i prądzie).
w kaym razie zwróć uwagę na:

-ilość zużywanej energii w cyklu prania,(uważaj bo wartości podawane są w
kWh/rok lub na cykl prania)
- ilość zużywanej wody w cyklu prania,
- czas trwania jednego najlepiej najczęściej używanego cyklu prania

1. Data: 2001-10-17 13:52:25

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <t...@i...com.pl> writes:

> Wiem, są o tyleż samo albo i więcej % droższe ale w przeciągu 1-2 lat masz
> ROI(łatwo policzyć ile zoszczędzisz na wodzie i prądzie).

Aha. Pewnie 0.5 kWh roznicy, czyli przy codziennym praniu ze 60 zl
rocznie. A pralka drozsza o 500 zl...

MJ

1. Data: 2001-10-17 20:38:06

Od: "Agnieszka" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

>Musi to być pralka ładowana od
> góry lub wąska - taka w normalnych rozmiarach zajmie mi pół łazienki ;o)
> Dziękuję za każdą odpowiedź
> Aśka

Ja mam pralke Candy Holiday 80 i jestem z niej bardzo zadowolona.
Jest waska - 34 cm i ma duzo roznych programow do wyboru
( ja najczesciej uzywam oszczednego - 30 min ).
Co prawda cena nie byla niska - 1800 zl, ale nie zaluje.

Agnieszka

1. Data: 2001-10-18 13:53:19

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> Aha. Pewnie 0.5 kWh roznicy, czyli przy codziennym praniu ze 60 zl
> rocznie. A pralka drozsza o 500 zl...

ale w wiekszosc pralek strach sweter wlozyc.
i wiekszosc pralek nie ma wielu predkosci wirowania, tylko jedna
lub dwie.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-10-18 14:10:18

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> writes:

> i wiekszosc pralek nie ma wielu predkosci wirowania, tylko jedna
> lub dwie.

A po co wiecej?

MJ

1. Data: 2001-10-18 18:34:42

Od: Bart <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
popieram poprzednika. My mamy Candy CTA 105 Acoustic Comfort. Ma 1000
obrotów max. Korzysta się max z 600 więcej nie, bo później nie daje się
rozprasować prania. Ma pełno bajerów, bez których i tak b. dobrze się
pierze. Przez to, że ma 1000 obrotów max jest głośniejsza od zwykłej
pralki -przy wirowaniu wydaje odgłos o częstotliwości starującego
odrzutowca, tylko trochę ciszej. comfort w nazwie może ma sie kojarzyć z
takim samolotem:)
Jest droższa 2X od 600tki i naprawde nie warto było się wysilać na aż
taką maszynę

Pozdrawiam
Bartek

1. Data: 2001-10-18 21:15:24

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bart wrote:

> Witam,
> popieram poprzednika. My mamy Candy CTA 105 Acoustic Comfort. Ma 1000
> obrotów max. Korzysta się max z 600 więcej nie, bo później nie daje się
> rozprasować prania.

nie wszystko trzeba prasowac, a dobrze odwirowane szybciej schnie ...
z drugiej strony warto tez miec male obroty dla delikatnych rzeczy, welny etc.

--w

1. Data: 2001-10-18 21:19:30

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia wrote:

> [...]
> modeli, ale proszę umotywować swój wybór. Musi to być pralka ładowana od
> góry lub wąska - taka w normalnych rozmiarach zajmie mi pół łazienki ;o)

moze pralko-suszarke brandt ? np. WDB 1201
ladowana od gory, szerokosc 45 cm,
zuzycie pradu przy praniu ponizej 0.95 kWh,
ilosc wody automatycznie dobierana do wagi prania,
wirowanie od 300 do 1200 obr/min,
stosunkowo cicha (np. w porownaniu z whirlpoolami),
no i po praniu moze wysuszyc troche rzeczy ...

--w

1. Data: 2001-10-18 23:57:34

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha. Pewnie 0.5 kWh roznicy, czyli przy codziennym praniu ze 60 zl
> rocznie. A pralka drozsza o 500 zl...
>
> MJ

Dodam jeszcze ze roznica 5 litrow wody w calym cyjklu prania
po ok. dwustu praniach da ci 1m3 czyli - jakies 6-7 zl oszczednosci :-)

A ze zuzyciem energii to i tak pic na wode, bo glowny wydatek energii idzie
na grzanie wody.
A w szkole mi mowili ze nie wiem jaka grzalka bym grzal,
to na taka sama ilosc wody grzanej do tej samej temperatury
pojdzie mi zawsze tyle samo energii.

Edek

Osiedle Sokolka w Gdyni
o instalacjach antenowych i telewizji kablowej
Zwrot zaliczki na ogrzewanie
Sprzedam 1 pok mieszk. 37.4 m kw. w Krakowie, nowy 4-piętrowy budynek, cena 90 tys. bezpośrednio
Odwieczny problem - co wybrać?