Golonka

1. Data: 2001-05-27 20:52:33

Temat: Golonka
Od: "Cezary Gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od razu ostrzegam: To nie jest pytanie do jaroszy i wszystkich ktorzy
brzydza sie tluszczem

W haniebny sposob poleglem dzis na golonce z grilla. Swojego czasu jadlem
pyszna golonke przyrzadzona wlasnie na ruszcie ale moja okazala sie zbyt
twarda wrecz lykowata. Do tej pory bylem przekonany, ze kazde mieso, ktore
ma odpowiednia ilosc tluszczu na grillu musi sie udac a to okazalo sie
mitem. Zastanawiam sie gdzie popelnilem blad. W zwiazku z tym pare pytan:
Czy golonke powinno sie przed grilowanie ugotowac?
Jesli tak, to jakich uzyc przypraw do gotowania i jak dlugo gotowac?
Czy skorke na golonce naciac, jesli tak to kiedy przed gotwaniem czy przed
pieczeniem?
Czy golonke nalezy po gotowaniu a przed pieczniem dodatkowo przyprawiac?
Czy mozna rzucac surowa golonke na ruszt?
Czy pekolowane golonki mozna rzucac od razu na ruszt?

1. Data: 2001-05-28 05:40:07

Temat: Re: Golonka
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

odpowiem nie na wszystko, ale z doswiadczenia - z golonka w tym
wypadku tak, jak z zeberkami, ktore ja kiedys zrobilam. Z sosem
barbecue. Ludzie zjedli sos, pies zjadl zeberka, bo wyszly , jak,
za przeproszeniem, Twoja golonka!

Od tej pory pies dostaje tylko zeberkowe kosci, bo zeberka
gotuje/dusze w wodzie z roznymi takimi, typu listek bobkowy,
troche cebuli, kawalek imbiru, czosnek, jakies zielsko, co pod
reka - chodzi o ogolny smak, jakim przejdzie mieso. Potem na
ruszcie, to juz wystarczy posmarowac jakas wybrana maziuga
/marynata i opiekac.

co do skorki na Twoje (sic!) golonce, to ciac w kratke, jak juz
ugotowana (a wlasnie - eksperci moga cos powiedziec, czy to ma
byc ugotowane, czy na pol ugotowane i czy ma dochodzic na
ruszcie), przed grillem. Moze dobrze byloby zawinac ja w folie
alu (tak na 2 razy zlozona) i dac jej spokoj na dluzszy czas.

co do peklowanej golonki to nie mam zielonego pojecia - niczego w
zyciu nie peklowalam

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-28 09:07:19

Temat: Skleroza opanowana (czesciowo ;-))
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz wlasnie udalo mi sie opanowac szalejacy mi w zylach
cholesterol, przypomnialo mi sie, ze mialam odszukac i wklepac przepis
na "Koniak domowy". Prosze zwrócic uwage na cudzyslów i sie nie
czepiac (zachowana oryginalna ortografia):

"Koniak domowy"

1 l spirytusu
1 l przegotowanej wody
14 dag suszonych sliwek

Zmieszac spirytus z przegotowana i wystudzona woda z samowara, wlozyc
sliwki, pozostawic tak na 4 tygodnie, poczem przesaczyc wódke przez
bibule, pozlewac do butelek, pokorkowac. Dobra jest do uzycia dopiero
po roku, nie mozna odróznic od prawdziwego koniaku.

No i jeszcze obiecywalam nalewka z mleka, na która sie wciaz
bezskutecznie zasadzam ;-):

"Farmaceutów"

1 kg cytryn
1 kg cukru
1 l mleka
1 l spirytusu 96%

Cytryny umyc, obrac z zóltej skórki oraz albedo (cienko skrojona
skórke z 1 cytryny zostawic), pokroic w plasterki, oczyscic z pestek,
wlózyc do sloja zamykanego na klamre, dodac cukier, mleko, spirytus i
skórke z 1 cytryny. Slój zamknac i odstawic w chlodne, ciemne miejsce
na 1 miesiac (wstrzasac nim co kilka dni). Nastepnie przefiltrowac w
sposób podany w praktycznych radach*. Wlasciwie przefilktrowana
nalewka jest krystalicznie czysta, ma zóltozielonkawy kolor i bardzo
delikatny, jedwabisty smak. Mozna ja pic juz po 2 tygodniach.

* Latwiej poradzimy sobie z uciazliwym klarowaniem, nastawiajac
nalewke nie w sloju typu twist off, lecz w zamykanym na klamre,
poniewaz mozna go otworzyc delikatnie, tak, by nie poruszyc
zawartosci. Najtrudniejsze do klarowania sa nalewki na mleku. Pod
wplywem spirytusu wytraca sie z niego gruba warstwa serka, w którym w
momencie zlewania nalewki jest sporo cennego alkoholu. Klarowna
zazwyczaj górna warstwe nalewki nalezy ostroznie zlac albo sciagnac
rurka, a pozostala zawartosc sloja odsaczyc na sicie wylozonym bialym
recznikiem papierowycm (bez nadruków). Trunek nie stanie sie jeszcze w
pelni klarowny, ale latwiej juz bedzie klarowac go do czysta przez
lejek z wata.

Zródlo: Kuchnia magazyn dla smakoszy, numer specjalny 2/2000
"Dziadkowe babcine nalewki przetwory"

Jakby ktos chcial, to jest tam znacznie wiecej przepisów (nie tylko na
alkohole - takze marynaty, kiszonki, konfitury, dzemy i powidla, ale
naprawde duzo i nawet tytulów nie mam czasu wklepywac), jeszcze przez
jakis czas bede to trzymac w pracy, wiec jak jakies specjalne
zamówienia, to mozna pytac, sprawdze i w razie czego costam przysle.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-05-28 09:07:28

Temat: Parapetówa
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

No i przeprowadzam sie do mojego pierwszego, absolutnie wlasnego i od
dawna wymarzonego mieszkania (dziekuje, Kochani Rodzice!), w którym
bede mieszkac sama i bede mogla wreszcie sobie bez zadnych ograniczen
gotowac.

Podstawowym jednak problemem dreczacym mnie w tej chwili jest
parapetówa, która organizuje w ta sobote. Impreza bedzie na okolo 25
mlodych osób, wiec oczywiscie zamierzam przygotowac ogromna ilosc
napojów wyskokowych.

Ale malo mi.

Chcialabym upichcic cos szybkiego, smacznego, duzo i tanio (ale mam
wymagania, nie? ;-))
Nie wiem, jak duzo i raczej nie mam pomyslu, co. Myslalam o parówkach
zawinietych w boczek i ze sliwka suszona, ale ja wiem?

Od razu mówie, ze dysponuje calym sprzetem kuchennym, lacznie z
grillem elekrycznym z raclette (ale bez rusztu)

Pomocy?

1. Data: 2001-05-28 09:28:12

Temat: Re: Parapetówa
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Klient - rzeczoznawcyap - info <i...@r...com.pl> wrote in message
p.com.pl...

> Podstawowym jednak problemem dreczacym mnie w tej chwili jest
> parapetówa, która organizuje w ta sobote.

Ja na parapetowe przygotowalam wielki gar sangrii - byla przepyszna. A do
jedzenia kruche babeczki z nadzieniem pieczarkowo - jajecznym, ktore od tej
pory ciesza sie wielkim powodzeniem u moich znajomych i zawsze sie ich
domagaja. Babeczki spelniaja wymog "tanio".
oprocz tego byla salatka z kurczaka, ananasa, czosnku, sera zoltego,
rodzynek. Tez sie zajadali, ale jesli masz impreze na 25 osob, to troche to
jednak kosztuje.
Byly jeszcze inne potrawy, ale te dwie pamietam jako przeboje.

Asia

1. Data: 2001-05-28 09:32:18

Temat: Odp: Parapetówa
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Klient - rzeczoznawcyap - info <i...@r...com.pl> w wiadomooci
do grup dyskusyjnych napisał:NEBBJOMGALBEKOHNOBGKEEBFDKAA.info@rzeczoznaw
cyap.com.pl...

> [...]
> Nie wiem, jak duzo i raczej nie mam pomyslu, co. Myslalam o parówkach
> zawinietych w boczek i ze sliwka suszona, ale ja wiem?

Swietny ale banalny pomysl polega na przygotowaniu kilku róznych past do chleba ,
podaniu ich w takich samych miskach a do tego caly czas na biezaco pieczesz i
podajesz cieple kromeczki bagietek.Kazdy sam wybiera paste i podjada pod wódeczke. A
pasty moga byc najrózniejsze. Jak pomysl Ci sie spodoba to powypisuje Ci kilka past z
zaprzyjaxnionej ksiazeczki

drugi tez banalny pomysl to przygotowanie pieczonych w folii kartofli z miska dipów.
Tylko to trzeba dobrze rozplanowac bo 25 osób to nieprzelewki.

agataW.

1. Data: 2001-05-28 09:37:55

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Nie wiem, jak duzo i raczej nie mam pomyslu, co. Myslalam o parówkach
> zawinietych w boczek i ze sliwka suszona, ale ja wiem?

A ja zaproponowalabym abys kupil same "paleczki" nozek kurczaka i opiekl je
w podawanej tu wiele razy recepturze musztarda z miodem.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-05-28 09:53:08

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: AgataW

> [...]
> pod wódeczke. A pasty moga byc najrózniejsze. Jak pomysl Ci
> sie spodoba to powypisuje Ci kilka past z zaprzyjaxnionej ksiazeczki

O! Super pomysl!!!

Poprosze bardzo!

1. Data: 2001-05-28 09:53:19

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: asia

> Ja na parapetowe przygotowalam wielki gar sangrii - byla
> przepyszna.

A jak???

> [...]
> pory ciesza sie wielkim powodzeniem u moich znajomych i
> zawsze sie ich
> domagaja. Babeczki spelniaja wymog "tanio".

Ale nie spełniają warunku "szybko" ;-))

> [...]
> osob, to troche to
> jednak kosztuje.
> Byly jeszcze inne potrawy, ale te dwie pamietam jako przeboje.

Sałatki też będą. Ziemniaczana, grecka, tuńczykowa? A ta z kurakiem to
też niezła, pomyślę, pomyślę....

1. Data: 2001-05-28 09:54:50

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: {Wilma}

> A ja zaproponowalabym abys kupil same "paleczki" nozek
> kurczaka i opiekl je
> w podawanej tu wiele razy recepturze musztarda z miodem.
> pozdr. Wilma

Primo: jestem kobieta.
Secundo: paleczki????

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

ciasto na pizze
jak parzyc zielona herbate?
Salsa/co mi tam, naraze sie :)
pomidorowa