Parkowanie w Warszawie

1. Data: 2002-03-11 08:55:50

Temat: Parkowanie w Warszawie
Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !
W sobotniej Gazecie Wyborczej ukazał się artyku dotyczący parkowania w
Warszawie. Niżej cytat z gazety :
"Samorządowcy obiecywali też, że niepełnosprawni będą parkować za darmo
wszędzie, a nie tylko w wyznaczonych miejscach, których często brakuje. ZDM
(mój dop. Zarząd Dróg Miejskich) zgadza się, by dotyczyło to tylko
niepełnosprawnych mających trudności w poruszaniu się. Proponuje im nowa
kartę N+. Reszta niepełnosprawnych dostawałaby karty parkingowe zamiast
indentyfikatorów N. Nadal uprawniałaby do darmowego postoju tylko przy
specjalnych znakach"

Czy to juz nie absurd z tymi kartami ?
Czy oprócz karty parkingowej wydanej przez Starostę na podstawie
rozporządznia Ministra Infrastruktury trzeba jeszcze posiadać dodatkową
kartę N+ lub "kartę parkingową" - ciekawe przez kogo wydaną ???
Czy "karta parkingowa" to ta sama wydana przez starostę czy inna przez ZDM
???

Pozdrowionka
aaa_ / scorpio

2. Data: 2002-03-11 14:48:40

Temat: Re: Parkowanie w Warszawie
Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniżej przedstawiam REGULAMIN WYDAWANIA IDENTYFIKATORÓW "N"

Podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/169/99 Rady m. st. Warszawy z dnia
20.12.1999 r.

IDENTYFIKATOR "N" przysługuje osobie niepełnosprawnej lub wskazanemu przez
tę osobę opiekunowi.

IDENTYFIKATOR "N" uprawnia do bezpłatnego parkowania w SPPN (System
Parkowania Płatnego Niestrzeżonwego) na specjalnie wyznaczonych miejscach
dla niepełnosprawnych - oznakowanych znakami poziomymi ("koperta") oraz
znakami pionowymi (z napisem "miejsce dla inwalidy").

IDENTYFIKATORY wydawane są na wniosek osoby niepełnosprawnej (lub jej
opiekuna) w Biurach Obsługi Klienta "WAPARK".

Przy składaniu wniosku należy przedstawić do wglądu:
Dowód osobisty składającego wniosek,
Dowód rejestracyjny pojazdu na który wystawiony będzie identyfikator,
Jeden z poniższych dokumentów:
- orzeczenie komisji lekarskiej o zaliczeniu do I, II lub III grupy
inwalidów,
- orzeczenie komisji lekarskiej o znacznym, umiarkowanym i lekkim stopniu
niepełnosprawności,
- orzeczenie lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy, o
niezdolności do soamodzielnej egzystencji, o częsciowej niezdolności do
pracy,
- legitymacji inwalidy,
- legitymacji osoby niepełnosprawnej,
W przypadku składania wniosku przez opiekuna oświadczenie osoby
niepełnosprawnej wskazujące opiekuna powinno być złożone w obecności
pracownika Biura Obsługi Klienta "WAPARK" lub poświadczone zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku osób małoletnich lub
ubezwłasnowolnionych należy przedstawić dokumenty poświadczające prawa
rodziców / opiekunów.

IDENTYFIKATOR "N" otrzymuje osoba niepełnosprawna lub jej opiekun na jeden
przez nią wskazany pojazd.

W przypadku konieczności wymiany IDENTYFIKATORA, osoba niepełnosprawna lub
jej opiekun zobowiązani są zwrócić poprzednio otrzymany IDENTYFIKATOR oraz
uiścić opłatę manipulacyjną za powtórne wydanie IDENTYFIKATORA w wysokości
20 zł.

W przypadku zagubienia lub kradzieży IDENTYFIKATORA - duplikat może być
wydany tylko na ten sam pojazd (jak w oryginalnym IDENTYFIKATORZE). Przy
wydaniu duplikatu pobierana będzie opłata manipulacyjna w wysokości 20 zł.

IDENTYFIKATOR "N" ważny jest przez okres, na jaki zostało wydane orzeczenie
o stopniu niepełnosprawności.

IDENTYFIKATOR traci ważność z chwilą zbycia samochodu lub zmiany danych, na
podstawie których został wydany lub wydania przepisów ustalających
uprawnienia osób niepełnosprawnych kierujących pojazdami i przewożących
osoby niepełnosprawne oraz wzory dokumentów jakimi powinny legitymować się
takie osoby.

Źródło: http://www.wapark.com.pl/index_pol.htm

Pozdrawiam

Katarzyna G.

3. Data: 2002-03-11 18:12:09

Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna G." <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Poniżej przedstawiam REGULAMIN WYDAWANIA IDENTYFIKATORÓW "N"
>
> Podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/169/99 Rady m. st. Warszawy z dnia
> 20.12.1999 r.
-------------(ciach)------------------------------

Oto jako żywo ilustracja tzw prawa "powielaczowego", do którego wydawania
myślą, że maja prawo radni Warszawy...
Nie starczyło wyobraźni, bo jeśli chodzi o mieszkańców Warszawy, to niech
sobie będzie jakieś tam N (może lepiej NN), ale co z resztą? Co z tymi,
którzy przyjadą do Warszawki spoza jej okolic? Będą pokazywali znaczki
ustanowione przez Rząd, tyle tylko, że w Warszawie będą mogli je sobie
wsadzić...
Mondo cane...

Pozdrawiam
Zbig

4. Data: 2002-03-11 21:02:11

Od: "Frank" <f...@g...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> Poniżej przedstawiam REGULAMIN WYDAWANIA IDENTYFIKATORÓW "N"
>
> Podstawa prawna: Uchwała Nr XVIII/169/99 Rady m. st. Warszawy z dnia
> 20.12.1999 r.
> [ciach]

Kochani Grupowicze

Czy osoba mieszkająca w innej części kraju i czasami będąca w Warszawie
obowiązuje ta sama procedura?
Czy muszę specalnie przyjechać do Warszawy aby wyrobić ten identyfikator?
Można to zrobić za pomocą poczty elektronicznej?

Pozdrawiam
Frank

5. Data: 2002-03-12 05:50:29

Od: "Czaplewski" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Masz rację Zbig.
W tym właśnie problem.
W portfelu będzie trzeba mieć chyba ze 100 legitymacji :-)))

aaa_ / scorpio

6. Data: 2002-03-13 17:36:27

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

To co przedstawiłam dotyczy jedynie Warszawy. Przykro mi, ale nie odpowiem
na żadne z zadanych pytań bo nie wiem.
Z pewnością, każde miasto mogłoby coś takiego wymyślić dla swoich
niepełnosprawnych mieszkańców, ale nie wiem, czy legitymacje ważne byłyby na
cały kraj. W tym przypadku to co ja podałam jest to udogodnienie (a trzeba
przyznać że duże) dla osób niepełnosprawnych w Warszawie.

Pozdrawiam

Katarzyna G.

Użytkownik "Frank" <f...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy muszę specalnie przyjechać do Warszawy aby wyrobić ten identyfikator?
> Można to zrobić za pomocą poczty elektronicznej?

5-10-15 - moze jeszcze inaczej i sorry, ze znowu :))
Plaza z rampa dla inwalidów na wózkach.
witam
komórki macierzyste a rdzeń kręgowy
Lekka niepełnosprawnoś