Parmezan

1. Data: 2001-03-28 07:53:33

Temat: Parmezan
Od: "Pesti" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam goraca prosbe. Raz w zyciu jadlam niestety poza garnicami Polski
prawdziwy parmezan i na razie bezskutecznie poszukuje go w warszawie
bywaja jakies tarte wiorki ale to mi wyjatkowo nei smakuje) . Czy moze
wiecie gdzie mozna kupic kawal ( nie tarty ) prawdziwego parmezanu? Do
grobowej deski bede za informacje wdzieczna :)

1. Data: 2001-03-28 08:16:13

Temat: Re: Parmezan
Od: m...@h...com (Marek Lang) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiecie gdzie mozna kupic kawal ( nie tarty ) prawdziwego parmezanu? Do
> grobowej deski bede za informacje wdzieczna :)

Witam. W polsce zdaje sie za parmezan uwaza sie starty (kazdy) ser. Trudno
bedzie znalezc prawdziwy parmezan.

Pozdrawiam,
Marek

1. Data: 2001-03-28 08:33:31

Temat: Odp: Parmezan
Od: "Asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Lang <m...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:O...@h...com...
> Witam. W polsce zdaje sie za parmezan uwaza sie starty (kazdy) ser.
tak, po ulicach chodzą niedżwiedzie, a jeszcze dawniej żydzi porywali
chrześcijańskie dzieci na mace;) wszyscy mamy zielone twarze i skośne oczy.
to jest bardzo dziwny kraj...czy ty byłeś kiedyś w Polsce?

> Trudno bedzie znalezc prawdziwy parmezan.
produkcji polskawej jest parmezan firmy "lactalis", jest twardy
i ma dość ciekawy smak, ale nie wiem ile ma wspólnego
z wersją tradycyjną.
zagraniczne można spotkać w hipermarketach w dziale z serami-
raczej każdy ma taki, tylko nie ten półkowy, tylko drugi-
obsługiwany zza lady.
Asia Słocka, Kraków

1. Data: 2001-03-28 11:29:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Witam. W polsce zdaje sie za parmezan uwaza sie starty (kazdy) ser.
>Marek

a kto tak uwaza? I kiedy ? I w ogole?

Krysia, nieco zdziwiona (tylko prosze bez drwin..)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-28 11:46:19

Od: m...@h...com (Marek Lang) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-03-28 12:15:29

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek Lang" <m...@h...com> napisal w wiadomosci

> [...]
> prostu zwykly, straty zolty ser. Moze dla tego, ze nie ogladaja maklowicza

Eee, dziwne osoby znasz. W zyciu sie z czyms takim nie spotkalem. Moze to
regionalizm jakis?

Jader

1. Data: 2001-03-28 13:51:08

Od: Jakub Klausa <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader <j...@p...com.pl> wrote:

J=> Eee, dziwne osoby znasz. W zyciu sie z czyms takim nie spotkalem. Moze to
J=> regionalizm jakis?

Kolokwializm raczej. Tak poprostu jest. Nie to, żeby wszyscy moi znajomi tak
uważali, ale naprawde znam i spotykam gro osób, które w ten właśnie sposób
postrzegają parmezan (czyli - jako stan sera a nie jego gatunek).

Kuba
--
Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
* <bounce> .oO( HP/sUX, Linsux, slowsaris.. what's next.. 8-) ) *

1. Data: 2001-03-28 16:47:49

Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapytaj po prostu we włoskiej knajpie (tylko w dobrej, a nie w "spageterii",
a w Warszawie chyba takie się znajdą). Powinni dla siebie sprowadzać
oryginalny z Włoch. Jesteś kobietą (może blondynką), więc jak się
uśmiechniesz to każdy Włoch na pewno Ci go sprzeda i będziesz mogła jadać
tortelini z oryginalnym włoskim parmezanem, tak jak ja to robię w tej
chwili.

pozdrawiam

Smakosz Włoskiego Parmezanu

Użytkownik Pesti <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:99s56h$ac4$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-03-28 18:16:01

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> [...]
> uśmiechniesz to każdy Włoch na pewno Ci go sprzeda i będziesz mogła jadać
> tortelini z oryginalnym włoskim parmezanem,

Pytaj o Parmeggiano romano, NAjprawdziwszy parmezan. Powinien miec
czarna "skore" woskowa.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-28 20:36:36

Od: "Horrendum" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zalezy jeszcze jaki parmesan - parmiggiano reggiano widziałem "pod
Marriotem - jak się wychodzi od Lotu na dół jets taki sklep z serami,
ostrygami,
winami - tam był. Drugi widziałem w spożywcyzm na samym dole takiego
wysokiego wiezowca koło hotelu Sobieski (ciut w stronę dworca - reform czy
jakos tak plaza).

łatwiej kupic grana padano - moim zdaniem porównywalne - tzn. gorsze od
naprawdę dobrego parmezani i to zx najlepszej czesci, ale taki parmesan jest
de facto w Polsce niedostepny (we Włoszech też warto mieć "wejscia" u
sklepikarza), a poza tym piekielnie drogi. Grana padano mozna dostac w
marketach, np. w billi. Raczej unikaj produkcji Galbini, bo jest slabiutki.
Poza tym byl w tym markecie w wiezowcu, co wspominalem. Pozostaja jeszcze
zaprzyjaznione restauracje - sprobuj poderwac jakiegos kucharza np. z
Biblioteki (super grana)

Pozdrawiam,

H.

"salatka pieknosci"