Pasta na chleb z czerwonej fasoli z czosnkiem?

1. Data: 2005-01-03 13:48:26

Temat: Pasta na chleb z czerwonej fasoli z czosnkiem?
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dałabym głowę, że coś takiego tu kiedyś było... Wydaje mi się, że to Sowa
podawała. Chyba za dużo danych, bo google zawiodły :). Będę wdzięczna za
pomoc. Zrobiła mi się ranka w ustach, fasola podobno pomaga, a witamina B w
tabletkach nic nie daje, nie goi sie diabelstwo i już. Ta pasta z fasoli
wydostała się z zakamarków pamięci i kusi...
Jak nie będzie odzewu, to zaimprowizuję :).
Ania

1. Data: 2005-01-03 14:59:21

Temat: Re: Pasta na chleb z czerwonej fasoli z czosnkiem?
Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jaka była pasta z czerwonej fasoli, ale jeśli to może coś pomóc, to w
TV taki francuzik młody robił pastę z cieciorki /w sumie też fasola/.
Zmiksował ugotowaną ciecierzycę + oliwa + czosnek + cytryna + sól, może pieprz.
Próbowałam, da się zjeść.
Pozdrawiam i zdrowia życzę
Zora

1. Data: 2005-01-03 15:17:58

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora wrote:
> [...]
> też fasola/. Zmiksował ugotowaną ciecierzycę + oliwa + czosnek +
> cytryna + sól, może pieprz. Próbowałam, da się zjeść.

Dzieki, brzmi podobnie do tego, co pamietam. Wyprobuje :).
Ania

1. Data: 2005-01-03 16:08:24

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zora" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> TV taki francuzik młody robił pastę z cieciorki /w sumie też fasola/.
> Zmiksował ugotowaną ciecierzycę + oliwa + czosnek + cytryna + sól, może

Hommos to sie nazywa polecam szukanie pod kuchnia arabska..

A jest jeszcze cus co sie "dahl" nazywa ale to z soczewicy sie robi..tez z
oliwa czosnnkiem jogurtem itp..

na stronkach wege trzeba szukac

Marek

1. Data: 2005-01-03 19:56:09

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wydostała się z zakamarków pamięci i kusi...
> Jak nie będzie odzewu, to zaimprowizuję :).
A to był tak:
"Szybka pasta na kanapki
- 1/2 puszki RedKidney-a ugnieść widelcem,
- dodać łyżkę majonezu (lub oliwy, lub musztardy),
- posiekaną natkę pietruszki/koperku,
- doprawić utłuczonym zielonym pieprzem, solą, kolendrą.

Smarować kromki chleba - można jeszcze przesmarować musztardą jak ktoś lubi
na ostro, położyć na to świeżego, lub kiszonego ogóra"

Ale na zajady to proponowała bym fasolową, albo fasolkę po bretońsku ze
strączkowych samodzielnie ugotowanych _bez_odlewania_ wody_ z gotowania. I
razowego chleba do tego, a rano do śniadania tłustego mleka.
Rewelacyjnym Źródłem witamin z grupy B są drożdże piwne - do kupienia w
pastylkach w aptekach.

Warto tez wiedzieć, że zajady mogą być objawem anemii, alergii, albo
skutkiem infekcji bakteryjne.

No i warto przynajmniej na jakiś czas odstawić kawę i herbatę.

Życzę zdrowia
Sowa

1. Data: 2005-01-03 21:21:04

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> A to był tak:
> "Szybka pasta na kanapki
> - 1/2 puszki RedKidney-a ugnieść widelcem,

To tlumaczy, czemu google mnie zawiodly ;). Dzieki, Sowo :*.
Przetestuje jutro, fasole juz mam.

> Ale na zajady to proponowała bym fasolową, albo fasolkę po bretońsku
> ze strączkowych samodzielnie ugotowanych _bez_odlewania_ wody_ z
> gotowania.

Pomysle o tym. Co prawda to nie zajady mnie mecza, ale mysle, ze przyczyna
obu dolegliwosci jest ta sama lub podobna.

> I razowego chleba do tego, a rano do śniadania tłustego
> mleka.

Musi byc tluste? Czy takie 2% wystarczy?

> Rewelacyjnym Źródłem witamin z grupy B są drożdże piwne - do kupienia
> w pastylkach w aptekach.

A piwo nie moze byc? ;) Byloby przyjemne z pozytecznym :).
Ech, i tak chwilowo bezalkoholowa jestem...

> No i warto przynajmniej na jakiś czas odstawić kawę i herbatę.

To powiedz mi jeszcze, gdzie w srodku zimy znalezc silna wole ;). Moja
objawia sie wylacznie przy bardziej sprzyjajacych warunkach pogodowych, przy
odpowiednio podwyzszonym poziomie serotoniny :).
(Podobno banany podwyzszaja poziom serotoniny, ale glowy za to nie dam).

> Życzę zdrowia

Dzieki wielkie :).

Ania

1. Data: 2005-01-03 21:57:48

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> Pomysle o tym. Co prawda to nie zajady mnie mecza, ale mysle, ze przyczyna
> obu dolegliwosci jest ta sama lub podobna.

Aha. Ale fakt, głównie B2 na problemy z rankami łuszczeniem się skóry. No i
poziom żelaza zbadać.

> Musi byc tluste? Czy takie 2% wystarczy?

Byle nie odtłuszczone, 2% wystarczy, ale im tłustsze tym skuteczniejsze, wit
z grupy B są rozpuszczalne w tłuszczach właśnie.

> A piwo nie moze byc? ;) Byloby przyjemne z pozytecznym :).
> Ech, i tak chwilowo bezalkoholowa jestem...

Nawet nie wiem, kompletnie nie biorę pod uwagę jako składnika diety - ino
przyjemność. :)))

> [...]
> odpowiednio podwyzszonym poziomie serotoniny :).
> (Podobno banany podwyzszaja poziom serotoniny, ale glowy za to nie dam).

Eee - nie wiem, ja w takich przypadkach znajduję ją (owa wolę silną nagle) w
lusterku właśnie. ;-)
A poziom serotoniny podniesie sport, czekolada, seks, zakochanie się, duuużo
śmiechu.

Sowa

1. Data: 2005-01-03 22:48:10

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jan 2005 17:08:24 +0100, "Marek W."
<t...@p...nospam.onet.pl> wrote:

>A jest jeszcze cus co sie "dahl" nazywa ale to z soczewicy sie robi..

IMO dahl-e robi sie z roznych straczkowych. Z soczewicy moze
najlatwiej bo sie najszybciej rozgotowuje. No i to chyba najczesciej
zupa jest, choc mozna gotowac do mocnej gestosci. Mi wychodzily
czasami takie, ze po wystygnieciu lyzka w nich stala :)
Wogole "dahl" chyba oznacza w Indiach ziarna roslin straczkowych.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

1. Data: 2005-01-03 22:55:29

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jan 2005 22:57:48 +0100, "Sowa" <m...@w...pl>
wrote:

>Aha. Ale fakt, głównie B2 na problemy z rankami łuszczeniem się skóry. No i
>poziom żelaza zbadać.

Hm... ale jest tez cos takiego... jakas witamina czy cos, co wystepuje
tylko w miesie. Ale to cos organizm potrafi sam wytworzyc, jesli je
sie zielone. Nie wiem o co tu dokladnie chodzi, ale w czasie kiedy
bylam wegetarianka, sie u mnie sprawdzalo - jak zapominalam o
zielonym, byle ranki mi sie dlugo papraly. Do kanapek pamietam Ania ze
wedlin raczej nie jadasz, ale nie wiem jak z obiadami na codzien.

No i mama mowila o jakiejs witaminie na gojenie ran... PP? Ale juz nie
jestem pewna :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

1. Data: 2005-01-03 22:58:57

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jan 2005 20:56:09 +0100, "Sowa" <m...@w...pl>
wrote:

>Rewelacyjnym Źródłem witamin z grupy B są drożdże piwne - do kupienia w
>pastylkach w aptekach.

Podobno zwykle drozdze kucharskie tez sie nadaja. Slyszalam taki
przepis, zeby je rozpuszczac w cieplym mleku i pic.
Ale innym razem slyszalam, ze trzeba drozdze wrzatkiem zabic, zeby nam
zawartosci drog pokarmowych nie zjadly :)
No i cos takiego probowalam robic, ale bylo to strasznie niedobre,
bylo mi po tym niedobrze i brzuch troche bolal wiec se darowalam :)

Ale B sa tez podobno w bananach, banany to naprawde fajne owoce :)
Pan z "Domowej kawiarenki" powiedzial, ze wiecej witaminy maja chyba
tylko polskie dziewczyny ;)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)