Pasztet - pytanie techniczne

41. Data: 2010-12-22 07:11:05

Temat: Re: Pasztet - pytanie techniczne
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:yb7s76zvebhj$.2lfi26bnmtwc.dlg@40tude.net...

> Już wzięłam - z MAKRO :-)
> Do wyboru, do koloru, wszystkie elementy - tamże łopateczkę piękną kupiłam
> :-)
> I kaczusie w elementach (do upieczenia z jabłkami w pierwszy albo drugi
> dzień świąt) bo pieczenie całych kaczek już mi się znudziło.

chyba "kaczusie z jabłeczkami"

Cielecina w makro... No coz, na pewno nie Polska :P

42. Data: 2010-12-22 10:02:39

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Cielecina w makro... No coz, na pewno nie Polska :P

U mnie w zwykłym sklepie rzeźniczym też pojawiła się cielęcina. Świeża i
bardzo ładna. Cena 65 zl/kg. Nie było widać chętnych do zakupu.

JBP

43. Data: 2010-12-22 10:29:54

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JBP" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> U mnie w zwykłym sklepie rzeźniczym też pojawiła się cielęcina. Świeża i
> bardzo ładna. Cena 65 zl/kg. Nie było widać chętnych do zakupu.

ale z tego co sie orientuje w Polsce (przynajmniej byl kiedys) obowiazuje
zakaz uboju cielat... chyba ze w ostatniej trzylatce cos w tej kwestii sie
zmienilo.
65 zeta za kilogram powiadasz? Hmmm wolal bym juz kupic poledwice wolowa za
ta cene (chociaz taka gicz cieleca w sosie chrzanowym / koperkowym /
musztardowym (do wyboru) to pychota.

44. Data: 2010-12-22 12:03:35

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Watróbka to TYLKO dodatek, stanowiący 10 do 15 procent głownych
> składników.
> Oczywiście w zwykłym pasztecie.

Wątróbki wzięłam ok 40 deko. Więc przy 4 kg całości wyszło akurat.

Sylwia

45. Data: 2010-12-22 12:05:25

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekko podpieczony pasztet (w foremkach) zapakowac w folię spożyczą i
> zamrozić - przed uzyciem rozmrozić i dopiec na rumiano. Będzie jak świeżo
> zrobiony.

A, upiekłam wszystkie foremki tak samo. Na brązowo.
Połowa już w zamrażalniku.
:-)

Sylwia

46. Data: 2010-12-22 12:05:46

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Szpilka" <s...@g...pl> wrote in message

> A Igiełka?

A to się Igiełki pytaj

Sylwia

47. Data: 2010-12-22 12:10:35

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dnia dzisiejszego niebożę Szpilka wylazło do ludzi i marudzi:

> Nadmiar ewentualny można zjeść przecież na pińcet różnych sposobów.

Zmieściło się :-)
Akurat tego mięsa kupiłam, więcej byłoby za dużo. W sensie do gara.
Bo na foremki licząc to bym potrzebowała 6. A że miałam tylko 5, to zrobiłam
w 4 foremkach plus blaszka jak na dwie foremki (akurat taką miałam).

Także mogę stwierdzić że 4 kg mięsa = 6 foremek 22x9 :-)

> A nie mogę odzierać z zasług rodzinnych pań starszych. Wszystkie robią
> takie pyszne pasztety.

A my w tym roku wszystko sami, bo i sami w domu święta spędzamy.
:-)

> Qra, właśnie po takim świątecznym śniadaniu: chleb z żurawiną i
> teściówkowy pasztet

Świąteczny pasztet przed świętami? No wiesz ;-P

Sylwia

48. Data: 2010-12-22 12:21:44

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miałam).
>
> Także mogę stwierdzić że 4 kg mięsa = 6 foremek 22x9 :-)

No i na przyszłość jak znalazł.
Mnie w takich foremkach chleb wychodzi prawie kilogramowy. Ale fakt, nie
policzyłam, że ten mój wypiek wyrasta dużo więcej niźli na 5 cm.

> A my w tym roku wszystko sami, bo i sami w domu święta spędzamy.
> :-)

A u mnie to jest można by rzec impreza składkowa. Ale ma to i dobre strony,
się kobity przepisami na pierogi powymieniają.

> Świąteczny pasztet przed świętami? No wiesz ;-P

Noco noco, ja tam mam święta cały rok!!

Qra

49. Data: 2010-12-22 12:26:16

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> A to się Igiełki pytaj
>
> Sylwia

To córka Sylwii.

50. Data: 2010-12-22 12:29:44

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A, upiekłam wszystkie foremki tak samo. Na brązowo.
> Połowa już w zamrażalniku.
> :-)
>
> Sylwia

Mam uszka z grzybów w chłodziarce oraz pełną prawie brytfannę gołąbków,
wywar na sos grzybowy oraz składniki na paellę, którą mogę zrobić w każdej
chwili fi = (60cm).

TRYBUT...
U ZELMERA...
Sernik z Marsa
Borowiki i maślaki suszone: gramy na szklanki - ile?
Zaczytane z newsletter'a