Patelnia z teflonem

1. Data: 2006-03-25 12:46:31

Temat: Patelnia z teflonem
Od: "Wito" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dobry rok temu kupiłem patelnie Tefala z powłoką teflonową i wskaźnikiem
nagrzania na środku. Widzę że zacząl się złuszczać ten teflon, patelnia pewnie
do wyrzucenia. Czy to normalne że po roku muszę kupić nową i co polecacie?

Pozdrawiam
Wito

2. Data: 2006-03-25 16:16:14

Temat: Re: Patelnia z teflonem
Od: "JerzyR" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nagrzania na środku. Widzę że zacząl się złuszczać ten teflon, patelnia
> pewnie
> do wyrzucenia. Czy to normalne że po roku muszę kupić nową i co polecacie?

to nie jest normalne.
Wazne, aby uzywac wlasciwej patelni do Twojej płyty gaz/elektr.
Ja kupilem patelnie z serii Privilege i jest super.
http://www.tefal.pl/tefal/All+Products/Cookware/Non+
stick+cookware/Products/Privilege/Privilege.htm
Jedyna jej wada jest ciężar!
Z tego co pamietam to maja one 24 mies gwarancji.
Jak nie masz paragonu to kup nowa, poużywaj 2 miesiace i zareklamuj ta stara
z nowym paragonem - sma tak kiedys zrobilem jak zgubilem paragon od czegos:)

JR

3. Data: 2006-03-25 19:10:27

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wito napisał(a):
> [...]
> do wyrzucenia. Czy to normalne że po roku muszę kupić nową i co polecacie?

To nie jest normalne. Ja takiego tefala męczę już nieco ponad dwa lata i
teflon wygląda praktycznie jak nowy. U mnie akurat gorzej jest z dołem,
który się zasmolił, a jest dosyć delikatny i nie ma go jak "oskrobać".

Może po prostu przegrzałeś tą patelnię (np. zostawiając na włączonym
palniku bez "contentu" smażeniowego).

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

4. Data: 2006-03-25 19:35:32

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyR napisał(a):

> [...]
> z nowym paragonem - sma tak kiedys zrobilem jak zgubilem paragon od czegos:)

Jak wy to robicie?
Mi nigdy żadna patelnia teflonowa nie wytrzymała więcej niż rok. Nie
ważne czy tefal czy jakiś no-name. Po 2 miesiącach zawsze już była
porysowana. Oczywiście używam drewnianych sztućców do obracania smażeniny.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

5. Data: 2006-03-25 19:49:40

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański napisał(a):
> [...]
> ważne czy tefal czy jakiś no-name. Po 2 miesiącach zawsze już była
> porysowana. Oczywiście używam drewnianych sztućców do obracania smażeniny.

Hmm, raczej jak Ty to robisz? :D

Jakoś specjalnie nie chucham na tą swoją patelnię (druga w karierze).
Używam drewnianej łopatki, ale zdarza mi się też i łyżką/widelcem coś
tam DELIKATNIE grzebnąć (np. dzisiaj jak sadzałem jajka) i nie ma to
raczej negatywnego wpływu na patelnię.

Poprzednią (producent Emalia S.A) załatwiłem jak zapomniałem o niej
podczas nagrzewania przed smażeniem naleśników :) Teflon się przegrzał i
pojawiły się pęcherzyki, które później zaczęły odłazić. A też służyła mi
chyba ze 2 lata i nie była jakoś specjalnie porysowana.

A może coś w Twoim procesie mycia/przechowywania powoduje rysowanie
patelni (np. stawianie jednej patelni w drugą).

6. Data: 2006-03-25 22:53:11

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu" <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>A może coś w Twoim procesie mycia/przechowywania powoduje rysowanie patelni
>(np. stawianie jednej patelni w drugą).

A może on jest fakirem? ;)
BP NMSP

7. Data: 2006-03-26 10:13:48

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański"
<marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
> ważne czy tefal czy jakiś no-name. Po 2 miesiącach zawsze już była
> porysowana. Oczywiście używam drewnianych sztućców do obracania smażeniny.

uzywasz zmywarki? a pozostali nie?
wiem, niby glupie, ale u mnie zarysowania tez jakby bardziej
widoczne po myciu w zmywarce, moze przybyly, moze po prostu jest
tak czysta... aczkolwiek nie sadze aby zmywarka o tyle lepiej domyla
niz ja pod kranem

Sierp

8. Data: 2006-03-26 18:22:10

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> napisał w wiadomości
> [...]
> widoczne po myciu w zmywarce, moze przybyly, moze po prostu jest
> tak czysta... aczkolwiek nie sadze aby zmywarka o tyle lepiej domyla

Powiem tak, lepiej nie ale na pewno ... mniej rysuje.
Proszek (nie mówiąc o tabletkach) nie rysuje, woda też nie.
Trąc łapkami czy innym zmywakiem wystarczy że jakieś ziarenko twardsze od
teflonu (a o to nie trudno) się przyplącze i rysa gotowa.
Natomiast zmywarka potrafi z rys wydobyć zanieczyszczenia i rysa staje się
widoczna.

--
ZZ@private
PS. Oczywiście są też zmywarki robiące rysy, sam miałem taką dwa mieszkania

PS.2 sam kupję drogie patelnie, z gwarancją na trwałą powłokę teflonową i
myję ręcznie ;-)

9. Data: 2006-03-26 19:23:11

Od: "Antekant" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" aczkolwiek nie sadze aby zmywarka o tyle lepiej domyla
> niz ja pod kranem

Zmywarka np. Bosch w programie "garkowym" (70 st. C), przy zastosowaniu
calgonitu w proszku, z pewnością domyje lepiej niż człowiek nad zlewem. W
dodatku wysuszy.

10. Data: 2006-03-27 07:02:11

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Mar 2006 20:35:32 +0100, Marcin Lubojański napisał(a):

> Jak wy to robicie?
> Mi nigdy żadna patelnia teflonowa nie wytrzymała więcej niż rok. Nie
> ważne czy tefal czy jakiś no-name. Po 2 miesiącach zawsze już była

Teflon - teflonowi a Tefal -tefalowi nie równe.
Noname i tanie tfale max pół roku, patelnia chyba prestige (akurat na
jakąś extra promocję trafiłem i pierwsza kosztowała bardzo mało) działa
juz parę lat (~5) bez porysowania, nawet przy normalnej cenie (>100zł)
wyszło mi sie że się opłaca kupić cięższą i droższą.

A no i Tefal nie jest tak bardzo drogi jak się porówna z porządnym
sprzętem innych firm.

--
ZZ@private

meble systemowe, meblościanki - gawin
plamy PO praniu - dlaczego?
Stary lakier - da się wykorzystać?
POMPA CIEPLA
PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy