plamy PO praniu - dlaczego?

1. Data: 2006-03-25 10:04:43

Temat: plamy PO praniu - dlaczego?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje nastoletnie chłopię ma zniszczone praktycznie wszystkie ciemne (granat,
czerń) T-shirty. Wszystkie po którymś kolejny praniu dostają czerwono
rudych plam. Im koszulka tańsza tym szybciej,. ale te markowe wcale nie są
dużo lepsze. Dziś rano kielich goryczy przelał się dokumentnie - nowa
granatowa bluza Nike ma po praniu całe plecy w czerwone kropki. Aha - rzeczy
były prane różnie, czasem w pralce, czasem ręcznie. Bluza - tylko ręcznie,
bo to było jej drugie pranie. Rzecz dotyczy tylko granatu i czerni, ale to
może być przypadek, bo chłopię po prostu preferuje te kolory.

I tu pytania:
- czy ktoś z Was spotkał się z takim zjawiskiem?
- czy ktoś odkrył przyczynę? - słabe barwniki, woda, czy proszek do kitu?
- jakich używacie proszków do prania ciemnej bawełny (ja DO DZIŚ używałam
Omo Color)
- reklamować tę bluzę, czy wbić zęby w parapet (ze złości) i kupić nową?
Tylko w czym ją potem prać?

Anka (zdołowana jeszcze bardziej niż jej nastoletnie chłopię)

2. Data: 2006-03-27 06:06:16

Temat: Re: plamy PO praniu - dlaczego?
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Omo Color)
> - reklamować tę bluzę, czy wbić zęby w parapet (ze złości) i kupić nową?

Aniu, nie wiem jak z reklamacją, ale do prania wyłącznie płyny do prania
czarnego...
Ja używam Perwoll black i nic się nie dzieje.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2006-03-27 06:25:53

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> Aniu, nie wiem jak z reklamacją, ale do prania wyłącznie płyny do prania
> czarnego...
> Ja używam Perwoll black i nic się nie dzieje.

Ha, dokładnie to wczoraj zakupiłam:) Dzięki. A z reklamacją.... kwit
znalazłam, spróbuję, ale marnie to widzę...
Anka

4. Data: 2006-03-27 06:29:08

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

Jeszcze jedno zapytanie laika: czy ten Perwoll Black używasz tylko do
czarnych rzeczy, czy wszystkich ciemnych (granat, ciemna zieleń)?
Anka

5. Data: 2006-03-27 09:14:04

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jeszcze jedno zapytanie laika: czy ten Perwoll Black używasz tylko do
> czarnych rzeczy, czy wszystkich ciemnych (granat, ciemna zieleń)?

Do wszystkich ciemnych... oczywiście nie piorę tego razem...
Ale np czerwone w tym ciemno czerwone już nie...
--
Joanna (syn Michał 19 lat, córka Anna 17 lat)
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2006-03-27 09:21:12

Od: " zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> napisał(a):

> I tu pytania:
> - czy ktoś z Was spotkał się z takim zjawiskiem?

Nie jestem pewna, ale podejrzewam, że to jakies drobiny wybielające z tego
proszku. Może to wina proszku, może pralki źle wypłukującej, ale faktycznie
lepiej spróbuj prać w płynie. Może wystarczy jakikolwiek, byle nie proszek.

7. Data: 2006-03-27 09:26:16

Od: " Zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Acha, jeszcze jedno, zastanów się gdzie przebywa i co robi Twój syn. Może
gdzieś spadają na niego drobinki czegośtam, i uaktywniają się w praniu. Z
czasów szkolnych pamiętam, że w gabinecie chemicznym mieliśmy wykładzinę
dywanową. Coś się musiało komuś rozlać, bo raz zdarzyło mi sie na niej
przyklęknąć. Nic się nie stało do czasu aż wyprałam dżinsy. Jakież było moje
zdumienia jak wyciągnęłam z pralki spodnie z wiielką dziurą w miejscu kolana :
(

8. Data: 2006-03-27 09:41:10

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> Acha, jeszcze jedno, zastanów się gdzie przebywa i co robi Twój syn.

Ceglaste korty tenisowe.... ale to się jednak powinno wypłukać, zwłaszcza z
czarnego. (skoro z białego się spiera)
Przyglądam się temu czemuś i to jednak wygląda jak ODbarwienia, a nie
zabarwienia... Dziwne, bo wybielaczy żadnych w pralce nie używam.
Dzięki za sugestię,
Anka

10. Data: 2006-03-27 13:45:56

Od: " Zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

To nakrapianie może być niezauważalne, kiedyś siedziałam przy biurku, gdzie
facet lutował przy użyciu kwasu. Robota zupełnie nie chlapiąca, wydawało by
się, a po kilku godzinach moje rajstopy rozjechały sie w wieeelkie dziury.

9. Data: 2006-03-27 13:45:56

Od: " Zebra" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Stary lakier - da się wykorzystać?
POMPA CIEPLA
PODZIELNIKI CIEPLA na kaloryferach - czy mi ktos to wytlumaczy
Zapach mieszkania
Bioabsorber - Venta - zamiennik