plamy PO praniu - dlaczego?

następny post »
From: "miranka" <a...@m...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: plamy PO praniu - dlaczego?
Date: Sat, 25 Mar 2006 11:04:43 +0100

Moje nastoletnie chłopię ma zniszczone praktycznie wszystkie ciemne (granat,
czerń) T-shirty. Wszystkie po którymś kolejny praniu dostają czerwono
rudych plam. Im koszulka tańsza tym szybciej,. ale te markowe wcale nie są
dużo lepsze. Dziś rano kielich goryczy przelał się dokumentnie - nowa
granatowa bluza Nike ma po praniu całe plecy w czerwone kropki. Aha - rzeczy
były prane różnie, czasem w pralce, czasem ręcznie. Bluza - tylko ręcznie,
bo to było jej drugie pranie. Rzecz dotyczy tylko granatu i czerni, ale to
może być przypadek, bo chłopię po prostu preferuje te kolory.

I tu pytania:
- czy ktoś z Was spotkał się z takim zjawiskiem?
- czy ktoś odkrył przyczynę? - słabe barwniki, woda, czy proszek do kitu?
- jakich używacie proszków do prania ciemnej bawełny (ja DO DZIŚ używałam
Omo Color)
- reklamować tę bluzę, czy wbić zęby w parapet (ze złości) i kupić nową?
Tylko w czym ją potem prać?

Anka (zdołowana jeszcze bardziej niż jej nastoletnie chłopię)