Pekajace jaja

31. Data: 2012-01-14 16:05:05

Temat: Re: Pekajace jaja
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:46:40 +0100, XL napisał(a):

> "Moja" pani-baba daje kurom potłuczone miałko skorupki.

Metoda dobra pod warunkiem, że to są skorupki od "tych" kur. W przeciwnym
wypadku najskuteczniejszy sposób roznoszenia chorób drobiu.

32. Data: 2012-01-14 19:55:33

Temat: Odp: Odp: Pekajace jaja
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja Was pogodzę :)
> Obie (oboje) macie rację. Różnica tkwi w _pokrywce_. W przykrytym garnku
> woda zawrze szybciej, jajka będą ogrzewane krócej, dlatego po zawrzeniu
> wody można potrzymać je nieco dłużej. Natomiast gotowane w odkrytym garnku
> będą ogrzewane dłużej i trzeba wyjąć je dosyć szybko po zawrzeniu wody.
> (Teorię o temperaturze ścinania białka itd. znacie sami).
>
> JBP

Nawet nie zamierzalam podejmowac rekawicy, bo od lat tak gotuje jajka,
sposob mam przetestowany i niezawodny - jak zgapilam i gotowalam kilkanascie
sekund dluzej, jajka wychodzily na twardo ;) Oczywiscie zawsze gotuje je bez
przykrywki.
Ale dzieki za intencje ;)

Pozdrawiam
@

33. Data: 2012-01-14 21:52:35

Temat: Re: Odp: Pekajace jaja
Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sposob mam przetestowany i niezawodny - jak zgapilam i gotowalam
> kilkanascie sekund dluzej, jajka wychodzily na twardo ;) Oczywiscie zawsze

Ja też "od zawsze" gotuję jajka w odkrytym garnku i zgadzam się z Tobą co do
wspomnianych sekund, choć w praktyce ich nie liczę, tylko wyjmuję jajka na
wyczucie. W każdym razie pół minuty gotowania w tym stylu (po zawrzeniu)
daje jajka na półtwardo lub twardo - w zależności od wielkości jajek i
grubości skorupki.

JBP

34. Data: 2012-01-15 12:47:29

Od: "jacomiga" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ;)
Jajko prosto z lodowki , wlozone do wody peknie.
Ja wyciagam wczesniej, a potem do gara z zimna woda, jak zaczyna wrzec
licze 2xdo 60 i jajeczka super wychodza. Zolteczko plynne, bialko sciete.
Mozna dodac soli lub octu tez nie peknie.
Milego dnia J.

35. Data: 2012-01-15 17:30:55

Od: "Nika" <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Norwedzy opracowali na to wzór matematyczny:

http://lifehacker.com/5833410/the-egg-cooking-calcul
ator-uses-math-to-help-you-boil-the-perfect-egg

- -
Nika

36. Data: 2012-01-15 18:04:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Jan 2012 15:45:40 +0100, JBP napisał(a):

> [...]
> ogrzewane dłużej i trzeba wyjąć je dosyć szybko po zawrzeniu wody.
> (Teorię o temperaturze ścinania białka itd. znacie sami).

Nie ma to jak dobry mediator!
:-)

--
XL

37. Data: 2012-01-15 18:05:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Jan 2012 16:05:05 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

> Metoda dobra pod warunkiem, że to są skorupki od "tych" kur. W przeciwnym
> wypadku najskuteczniejszy sposób roznoszenia chorób drobiu.

Niby skąd ma wziąć skorupki od "nie tych"? - ma jajek dosyć, więc nie
kupuje :-)
--
XL

38. Data: 2012-01-15 21:52:13

Od: "MarekF" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po 2 minutach przy tym sposobie gotowania, beda twarde va bank.
> max 15 sekund od zawrzenia
>
> @
Nie wierze. Gotuje jaja juz z 30 lat, te na wielkanoc tez.
Nie wierze, ze jajko wlozone do zimnej wody, po 15 sek od zawrzenia bedzie
sciete.
Zrobmy konkurs, kamerka, gotujemy. Filmiki mozna wrzucic na youtube. Kazdy
ma jakas kamerke np w telefonie.
Jutro robie filmik. Jajo 15 sek, jajo 2min 45sek.
MarekF

Kuchnia pana Kleksa.
Zabarwiony garnek emaliowany :(
Dla Panslavisty