Re: Penstemon campanulatus

From: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Penstemon campanulatus
Date: Mon, 13 Oct 2003 15:28:29 +0200

"Anna Kowalska" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:f55lovcre339jj05ajfnuk8q4t2fb1sfrk@4ax.com...
> On Mon, 13 Oct 2003 13:41:59 +0200, "Basia Kulesz"
> <b...@i...pl> wrote:

> A mogę niedyskretnie spytać, skąd masz świerczynę? Zakładam, że
> nie ogałacasz swojego świerka co roku?
> Jakoś nie mam pomysłu skąd wziąć stroisz. Sprzedają co prawda tuż
> przed gwiazdką, ale drogo. Do lasu na szaber nie pójdę. Słomy też
> raczej na wsi nie znajdę .

Hasło świerczyna jest ogólne. Cis wymaga przycięcia i to sporego, jałowiec
wylewa się na chodnik, świerk wyszedł za płot, tuje mozna odrobinę
ciachnąć...No i możliwe, że sąsiadka będzie cosik wycinać. Są też takie
prawie suche galęzie na świerku z odrobiną zieleni na końcu, też do
wycięcia.
Uprzedzając protesty gwoli listopdowego cięcia stwierdzam, że przynajmniej u
mnie się sprawdza i ujemnych skutków nie zauważono.

Czasami zostają też trociny po przycinaniu gałęzi, okrywałam nimi zadołowane
doniczki w zeszłym sezonie. Sądzę, że do okrycia można byłoby użyć też
chrustu, naturalnie bez liści.

Pozdrawiam, Basia.