Perlatory ?

11. Data: 2008-11-18 21:54:01

Temat: Re: Perlatory ?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
news:gfv9eg$knu$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> "/// Kaszpir///" <b...@a...pl> wrote in message

> Właśnie na zdjęciach na tej podlinkowanej aukcji wygląda mi ten perlator
na
> identycznie zbudowany jak te "zwykłe". A

> Ok, to może poczekajmy na opinię kogoś z tego mnóstwa. Bo Ty nie
widziałeś,
> a słyszałeś jedynie (i o ile dobrze rozumiem - głównie od sprzedawcy), ja
> też nie widziałem, ani nie słyszałem, a jedynie mi się zdaje - argumentów
> nam brak :-)

Te zwykłe nie są perlatorami - brak miejsca przez które byłoby zasysane
powietrze. Perlator działa na zasadzie inżektora czyli smoczka - zasysa
powietrze i miesza go z wodą w komorze mieszania, a następnie wyrzuca
mieszankę przez dysze, stąd ten biały kolor mieszanki. Niektóre mają
możliwość regulacji stopnia nasycenai wody powietrzem. W dawnych koncówkach
wylotowych był przełącznik ze zwartego strumienia do jedneego lub nawet dwu
rodzaju siitek (np. w "słuchawkach" prysznicowych), ale z powodu braku
ssania powietrza nie były to perlatory. Kto zajmował się amatorską
fotografią z własnoręczną obróbką materiałów srebrowych ten pamięta proste
plastikowe perlatory pracujące na zasadzie dyszy Venturiego...
Intensyfikowały płukanie, dzięki czemu operacje trwały krócej i zużywało się
mniej wody.

12. Data: 2008-11-18 22:01:57

Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> nie rozpryskujący się strumien wody. Perlator miesza powietrze z wodą w niby
> pianę, dzięki czemu skuteczność zmywania jest wielokrotnie większa i może
> dochodzić do podanych procentów. Gdyby dołączyć do tego jeszcze generator
> ultradźwięków możnaby osiągnąć jeszcze lepsze efekty - w obu przypadkach
> oddziaływanie kawitacji czyni te cuda... Parę lat temu pisałem o
> turystycznej pralce ultradźwiękowej, wystarczyła woda z proszkiem powyżej
> temp. 60°C aby pozbawić się nie tylko brudu ale i wszelkich zarazków i
> grzybów... Pobór mocy nie przekraczał 6W... Doskonała była do bielizny

Przepraszam, ale IMHO, masz łeb zryty przez AMWAY.

jarek d.

13. Data: 2008-11-18 22:12:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jarek d." <d...@t...tlen.pl> wrote in message

> Przepraszam, ale IMHO, masz łeb zryty przez AMWAY.
>
> jarek d.

Gdzieś tu pisałem o tej sznownej firmie?
Popatrz na Allegro - na niektórych perlatorach widać małe otworki - tamtędy
jest zasysane powietrze, a teraz idź do kuchni i zobacz, którędy jest
zasysane u ciebie. Nie myl gazów z wody - też mogą powodować pobielenie
strumienia, ale będzie ono zmienne - u mnie często występuje - woda jest
nasycana ozonem. Na żadnej wylewce nie mam perlatora.

14. Data: 2008-11-18 22:36:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> strumienia, ale będzie ono zmienne - u mnie często występuje - woda jest
> nasycana ozonem. Na żadnej wylewce nie mam perlatora.

Śmieszna rzecz - na wikipedii - opis perlatora i o wytwarzaniu podciśnienia
na siateczce wylewki. Tam wytwarzaja się głownie zmienne szybkości przepływu
wody i zaburza wypływ laminarny. Co nam to daje? Mieszanie wody ciepłej i
zimnej, gdy nie mamy wpływu na temperaturę wody przed baterią...

15. Data: 2008-11-18 22:40:14

Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> wody i zaburza wypływ laminarny. Co nam to daje? Mieszanie wody ciepłej i
> zimnej, gdy nie mamy wpływu na temperaturę wody przed baterią...

Pisałem, że masz łeb zryty, a nie że pisałeś o AMWAY-u.
Chodzi o tryb myślenia..

Naprawdę nic do Ciebie nie mam.
jarek d.

16. Data: 2008-11-18 23:01:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pisałem, że masz łeb zryty, a nie że pisałeś o AMWAY-u.
> Chodzi o tryb myślenia..
>

> Naprawdę nic do Ciebie nie mam.
> jarek d.

W takim razie nie znam twojej gwary - czy zryty to jest przejechany pługiem
wieloskibowym, czy też od rycia szkolnego? Oświeć mnie, jeśli łaska.
I dobrej nocy życzę.

17. Data: 2008-11-18 23:07:29

Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
>
> W takim razie nie znam twojej gwary - czy zryty to jest przejechany pługiem
> wieloskibowym, czy też od rycia szkolnego? Oświeć mnie, jeśli łaska.

Spoko.
Dobranoc.

jarek d.

18. Data: 2008-11-18 23:14:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jarek d." <d...@t...tlen.pl> wrote in message

Dzięki za dobre słowo. To ci dodam jeszcze - pisałem o kawitacji -
niszczącej śruby okrętowe i turbiny - jest to odrywanie się wody od łopatek
tychże - powstaje na moment próźnia, która natychmiast imploduje (wbucha - a
nie wybucha), wtedy powstaje fala uderzeniowa ultradźwiękowa, podobne
zjawisko występuje podczas używania takiej białej wody, ale na małą skalę,
dlatego napisałem o możliwości zastosowania generatora ultradźwięków - sam
wypróbowałem promiennik ceramiczny w obudowie wodoodpornej - tłuszcz z
patelni błyskawicznie zniknął.
W wodzie z perlatora zjawisko to jest minimalne, za to bąbelki doskonale
mieszają wodę ulatniając się, ale przy okazji w połączeniu z
rozpuszczalnikami i detergentami powodują szybkie odrywanie się cząstek
brudu i przechodzenie ich do roztworu.

19. Data: 2008-11-19 08:01:30

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te zwykłe nie są perlatorami - brak miejsca przez które byłoby zasysane
> powietrze.

Zdemontuj pierwszy z brzega, rozłóż i przyjżyj się. Wewnątrz zewnętrznej
metalowej obudowy jest druga węższa. W niej (w przypadku popularnych bateri
KFA) są poziome szczeliny zasysające powietrze do właściwego perlatora.

J.

20. Data: 2008-11-19 10:10:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bateri
> KFA) są poziome szczeliny zasysające powietrze do właściwego perlatora.

Tak wiem - wszystko pracuje przy odpowiednim poborze wody - inaczej tylko
udaje, że pracuje.

jaki odkurzacz?
garaż wolnostojący
Jak pozbyć się silikonu na ciepłych spodniach dresowych?
certyfikat energetyczny
[sprzedam] drzwi przesuwne komandor z demontażu