Pewność badań??????

1. Data: 2005-07-08 14:24:51

Temat: Pewność badań??????
Od: Looca <l...@v...pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

Ciekaw jestem czy wam tez to przyszło na myśl.
Skąd pewność ze badania wykonane w stacji sanepidu są zrobione właściwie
i wynik jest taki jak w rzeczywistości.Np. badania na hiv, kiłę, WZW
typu B i C, toksoplazmoza, borelioza itd.Czy mamy miec zaufanie czy w
takiej placówce raczej nie ma mowy o pomyłce????
Dzieki za ewentualne dalsze wątki.

2. Data: 2005-07-08 15:54:12

Temat: Re: Pewność badań??????
Od: "lim" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie rzecz biorąc odsetek a raczej promil fałszywych wskazań jest
minimalny.Częściej , choć również żadko zdarzają się błedy w laboratorium
np. pomylona próbka itp.Pozatym zawsze warto zrobić ponowne badania , w
przypadku hiv zawsze się robi badania x2 .

3. Data: 2005-07-08 21:09:33

Od: Looca <l...@v...pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lim napisał:
> [...]
> np. pomylona próbka itp.Pozatym zawsze warto zrobić ponowne badania , w
> przypadku hiv zawsze się robi badania x2 .

A jeśli badania przeze mnie wykonane było 2 razy ujemne i robione było w
stacji sanepidu a poźniej po prawie roku w laboratorium przy szpitalu
wojewódzkim - to jaka jest pewność że faktyczny wynik jest właśnie ujemny???

4. Data: 2005-07-08 21:17:09

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bliska 100% :-)

5. Data: 2005-07-09 08:38:12

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08.07.05, około 16:24, Looca bulgocze

> Np. badania na hiv, kiłę, WZW
> typu B i C, toksoplazmoza, borelioza itd.Czy mamy miec zaufanie czy w
> takiej placówce raczej nie ma mowy o pomyłce????

A dlaczego miałaby być pomyłka? To się rzadko zdarza, zwłaszcza jeśli
badanie jest wysokiej rangi jak np. HIV, gdzie za błąd musieliby drogo
zapłacić ;) Ja raczej ufam laboratoriom, chociaż widuję wyniki zupełnie
nieadekwatne (wyłącznie z badań dyżurowych) i wtedy się je powtarza.
Ogólnie badanie laboratoryjne ZAWSZE interpretuje się razem ze stanem
klinicznym pacjenta, więc jeśli robiłeś/łaś jakieś badanie i masz wynik
ujemny (w dodatku dwukrotnie i z niezależnych miejsc), a czujesz się
zdrowy/a, to nie widzę podstaw do niepokoju.

--
ika - umop apisdn

Srebro koloidalne Ag100 - dziwne działanie
mięśnie twarzy
Re: [ANKIETA] Prośba o wypełnienie Ankiety!!!
zapalenie pecherza - leczenie
stracony glos:(