Phyllostachys

11. Data: 2003-01-28 19:02:53

Temat: Re: Phyllostachys
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Bpjea" <b...@...pl>

> Zgadzam sie, ale w Polsce jest maloprawdopodobne, ze ten phyllostachys
> osiagnalby nawet 10 m.
:)
zapewne jest tak jak piszesz
nie zdazlby po prostu urosnac wiekszy
bo o ile dobrze wiem wielkosc bambusowych pedow jest taka
na ile zdaza wyrosnac w jednym sezonie wegetacyjnym
?

> Czy moglbys powiedziec, skad masz takie dane, ze twoja fargesia moglaby
> osiagnac 5-6m? We wszystkich spotkanych przeze mnie zrodlach daja jej
> wymiary raczej zblizone do tego, co uzyskala twoja fargesia.
:(
szczerze mowiac
sa to informacje od Pana od ktorego mam te fargesie
nigdzie wiecej ich pozniej nie weryfikowalem
:)
fakt
ze ona tylko taka na 70% zinterpretowalem
ze niezbyt dobrze im na mojej glinie
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

12. Data: 2003-01-28 19:46:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W takim razie polecam niemiecka strone oferujaca bambusy (gdzie mozna
znalesc tez krotkie info dotyczace kazdego gatunku) dla lepszej weryfikacji
tych informacji :) www.bambus.de

pozdrawiam,
Bpjea

13. Data: 2003-01-28 20:18:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2003-01-28 22:38:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz na mysli, bym doczytal na tej www.bambus.de ?
O ile wiem nie oferuja tam nasion tylko sadzonki i az tak szczegolowych
informacji tam nie ma.

pozdrawiam,
Bpjea

<014d01c2c70a$5bac15c0$ee4c4cd5@d3h6c1>...

15. Data: 2003-01-29 00:07:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2003-01-30 00:33:11

Od: "Bpjea" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto co nastepuje:

P. pubescens syn. p. edulis -

Wg strony www.florpak.pl odporny do -20'C; do 15m wys. (tam tez oferuja jego
nasiona)
(wg. informacji zebranych w internecie - sa to wymiary dosc zawyzone dla
naszego klimatu)

W archiwach list dyskusyjnych szukajac "Phyllostachys pubescens" (nie P.
pubescenus) pojawia sie dosc duzo wiadomosci. (jak dotad nie znalazlem tam
dokladnych informacji dotyczacych uprawy tego gatunku z nasion).

Wg. niemieckiej strony www.bambus.de :

Mlode pedy jadalne (to jednak dotyczy wielu gatunkow z rodzaju
Phyllostachys)
wysokosc: 6-9 m
mrozoodpornosc: dobra (nalezy pamietac, ze mowa o niemieckich warunkach),
do -18°C
stanowisko: sloneczne
Istnieja gatunki odporniejsze na mroz, o zblizonych rozmiarach. Dlatego
jeslibym mial okazje tanio kupic nasiona i wysiac, bylby to wysiew
eksperymentalny. Nie jest to jednak gatunek o ktory najbardziej mi chodzi.
Jesli bede mial te nasiona, poradze sobie z ich wysianiem. Jak narazie
poszukuje innych gatunkow w Polsce. Nie stac mnie na sprowadzenie wybranego
gatunku z Niemiec, stad te poszukiwania u nas.

pozdrawiam,
Bpjea

Skrzynki lęgowe dla ptaków
wakacyjna sylwetka...