Picie, palenie, psychoterapia

1. Data: 2002-07-08 15:43:23

Temat: Picie, palenie, psychoterapia
Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sądzicie czy osoba, który używa rozmaitej chemii takiej jak papierosy,
alkochol, tabletki na sen, nie wspominając o lekach psychotropowych ma
moralne prawo zajmowania się problemami psychicznymi innych osób, w
szczególności jako psychterapeuta? Moim zdaniem absolutnie nie. Nie znaczy to
że uważam że psychoterapeuta musi być kimś doskonałym od urodzenia.
Oczywyście miał prawo mieć problemy i miał prawo używac przeciwko nim chemii,
zwłaszcza jeśli ma pracować z uzaleznionymi, ważne jest żeby znalazł już
rozwiązania niechemiczne. Uważam że osobom uzależnionym od jakiejkolwiek
chemi (zastanawiam się nad czekoladą) nie powinno się dawać papierów
psychiatry, psychoanalityka czy psychoterapety. Uzasadnienie jest takie, że
niewolnicy nie są zdolni do uwalniania innych.

Pozdrawiam wszystkich niepalących, pijących do święta i tych których pominąłem
kis

1. Data: 2002-07-08 15:53:42

Temat: Re: Picie, palenie, psychoterapia
Od: "seti" <s...@i...spamm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sądzicie czy osoba, który używa rozmaitej chemii takiej jak papierosy,
> alkochol, tabletki na sen, nie wspominając o lekach psychotropowych ma
> moralne prawo [...]

... i tutaj bym sie zatrzymal ... co to znaczy "moralne prawo" ?

seti

1. Data: 2002-07-08 15:58:20

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzasadnienie jest takie, że
> niewolnicy nie są zdolni do uwalniania innych.

O powstaniu Spartakusa nic oczywiście nie słyszałeś?
Bacha.

1. Data: 2002-07-08 16:01:05

Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kis Smis" <...>
> Jak sądzicie czy osoba, który używa rozmaitej chemii takiej jak
papierosy,
<...>

Sądzę ze od własnej głupoty sie nie uwolnisz (to prognoza
długoterminowa)

> Uzasadnienie jest takie, że
> niewolnicy nie są zdolni do uwalniania innych.

Marsel

1. Data: 2002-07-08 16:02:56

Od: "xce" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O powstaniu Spartakusa nic oczywiście nie słyszałeś?
> Bacha.

A ty ?

1. Data: 2002-07-08 16:05:32

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

<b...@p...onet.pl> wrote in message

> O powstaniu Spartakusa nic oczywiście nie słyszałeś?
Bacha.

Trochę tani ten Twój komentarz i nie na temat, nie sądzisz?
BTW ci, którzy się zbuntowali, niewolnikami byli już tylko z nazwy.

[Nie oznacza to, że się zgadzam z Kisem Smisem, co to, to nie.]

Saulo

1. Data: 2002-07-08 16:14:53

Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel <M...@p...onet.pl> napisał(a):

> Sądzę ze od własnej głupoty sie nie uwolnisz (to prognoza
> długoterminowa)

Swój post zaczełem od pytania "jak sądzicie". Chciałem poznać inne poglądy i
ich uzasadnienie. Podałem swój pogląd i bardzo krótkie jego uzasadnienie. Ty
odpowiedziałeś osobistą napaścią. Skąd ci się to wzieło? Rozumiem że nie
zgadzasz się z moim poglądem i uważasz że jego przyczyną jest głupota. A ja
sądzę że jesteś uzależniony od jakiejś chemii a mimo to uważasz się za
wolnego człowieka. Jesli nie trafiłem to prosze o sprostowanie.

Pozdrawiam
kis

1. Data: 2002-07-08 16:16:10

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
chemii,
> zwłaszcza jeśli ma pracować z uzaleznionymi, ważne jest żeby znalazł już

Są uzależnienia i uzależnienia, Mesje le A(b)straksjonist :-)
Nie stawiaj w jednym rzędzie rzeczy nieporównywalnych, tylko dlatego, że
wszystkie mają etykietkę "uzależnienie".

> Uważam że osobom uzależnionym od jakiejkolwiek
> chemi (zastanawiam się nad czekoladą)

Wygłupiasz się, czy naprawdę się zastanawiasz?

> nie powinno się dawać papierów
> psychiatry, psychoanalityka czy psychoterapety. Uzasadnienie jest takie,
że
> niewolnicy nie są zdolni do uwalniania innych.

To nie uzasadnienie, to wyznanie wiary! ;-)
Mam przeczucie, że nie przeszłoby testu badań empirycznych.

Tak jak aktor udając może wywołać prawdziwe uczucia, tak psycho-specjalista
nie będąc sam święty, może wyciągnąć kogoś z bagna. Tu liczy się
skuteczność, a nie pokrycie terapii w życiu osobistym terapeuty.
[Oczywiście pomijam przypadki ekstremalne, w których terapeuta faktycznie, z
takich czy innych względów osobistych, nie jest w stanie prowadzić
skutecznej terapii.]

Poza tym... najpierw 'moralne prawo', teraz 'zdolności'... - o co w końcu Ci
chodzi ;-)

> Pozdrawiam wszystkich niepalących, pijących do święta i tych których
pominąłem
> kis

A pozdrawiam, pozdrawiam :-)

Saulo

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2002-07-08 16:16:56

Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<b...@p...onet.pl> napisał(a):

> O powstaniu Spartakusa nic oczywiście nie słyszałeś?

Zastanów się dlaczego wydało ci się to oczywiste. Słyszałem o powstaniu
Spartakusa. On uwalniał innych ludzi dlatego że sam się uwolnił.

pozdrawiam
kis

1. Data: 2002-07-08 16:19:32

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanów się dlaczego wydało ci się to oczywiste. Słyszałem o powstaniu
> Spartakusa. On uwalniał innych ludzi dlatego że sam się uwolnił.

Choć się z Tobą nie zgadzam w meritumie, to jednak cieszę się, że zauważyłeś
w myśleniu bachy ten sam błąd :-)

Saulo

SKLEP NA SKRAJU
Re: felieton MN - wojny
felieton Mn - wiara
Jak rozwiązać konlikf?
WCZASY I KURS ROZWOJU SAMOSWIADOMOSCI I TAROTA I STOPNIA