Pieczeń

1. Data: 2004-05-22 07:06:13

Temat: Pieczeń
Od: "RafPati" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Szukam przepisu na pieczeń z piersi idyka, taką którą mozna później kroić na
kanapki.
Pozdrawiam
Rafał

1. Data: 2004-05-22 11:11:04

Temat: Re: Pieczeń
Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"RafPati"

> Szukam przepisu na pieczeń z piersi idyka, taką którą mozna później kroić
na
> kanapki.

Służę uprzejmie wypróbowanym przepisem na roladę z indyka (przepis nie mój-
wygrzebany z "Mojego gotowania":

pierś z indyka ok. 1,5 kg
15 dkg pieczarek
2 cebule
20 dkg twarożku ziołowego (ja brałam almette)
czosnek
szczypiorek
4 łyżki oleju
2 łyżeczki Knorr Delicat do kurczaka
sól, pieprz, papryka

2 łyżki oleju podgrzać, wrzucić cebulkę i pieczarki (starte lub posiekane),
smażyć kilka minut. Przyprawić solą i pieprzem. Osączyć z tłuszczu, dodać
szczypiorek.
Mięso rozbić na kształt prostokąta. Oprószyć z jednej strony solą i
pieprzem, posmarować twarozkiem. Wyłożyć farsz, mięso zrolować. Knorr
Delicat połoączyć z resztą oleju i posmarować roladę. Obwiązać nicią. Piec w
temp. ok. 180 st. ok. 1 h. Po ok. 15 min. od rozpoczęcia pieczenia podlać
wodą.
Wot przepis! ;-)

Aha! Pamiętam, że roladę piekałam w prodiżu, owijając roladę w folię
aluminiową, żeby nie zrobił się suchar i wtedy nie trza już lać wody.
Zawsze wychodzi smaczna i nadaje się na ciepło i na zimno toże :-)

fata

1. Data: 2004-05-22 15:30:10

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fata" <f...@a...pl> napisał w wiadomości
> Mięso rozbić na kształt prostokąta.

Ten etap robienia jakiejkolwiek pieczeni z indyka mi się nie udaje. Przez to
zawsze ostateczna pieczeń się rozpada.
Jak Ty to robisz?
Ewa

1. Data: 2004-05-24 11:01:21

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Medea"

> Jak Ty to robisz?

Hmm... staram się jak mogę ;-)
A serio- wybieram kształtny kawałek biustu indyczego, kroję go w poprzek,
rozkładam jak książkę i rozbijam, nadając kształt zbliżony do prostokąta :-)
Poza tym pieczeń nie ma prawa rozpaść się, jeśli starannie zwiążesz nicią
:-) (oczywiście nie aż tak, żeby włókna poprzerywać ;-) )

fata

Bajaderki
Jakie mięso na sajgonki?
Nadmiar wędlin