Piekarnik

1. Data: 2003-12-15 13:44:21

Temat: Piekarnik
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie, od dzisiaj mam w kuchni nową kuchenkę z elektrycznym piekarnikiem
(w starej był gazowy). Jak piec? Czy do pieczenia ciasta np. sernik mam włączyć
dolną i górną grzałkę? a termoobieg też?. Nigdy nie piekłam w takiej kuchence.
Nie chcę zepsuć placów na święta, ani nie chcę eksperymentować.
Będę bardzo wdzieczna za informację.
Pozdrawiam
MW

1. Data: 2003-12-15 14:44:20

Temat: Re: Piekarnik
Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kuchence.
> Nie chcę zepsuć placów na święta, ani nie chcę eksperymentować.

ja też mam od 2 tygodni kuchnię z elektrycznym piekarnikiem. Metodą prób i
błędów: ciasta piekę tylko z termoobiegiem, bez żadnych dodatkowych grzałek,
temperaturę ustawiam wtedy pomiędzy 150 a 200 (175 C?). Pieką się bardzo
równo i nie przypalają. Piekłam chleb (wyszedł pycha) też w termoobiegu.
Zasada jest taka, że w termoobiegu nastawiasz niższą temperaturę niż w
gazówce, pieczesz też krócej. Doczytałaś się w instrukcji, że nie używać
srebrnych blaszek do pieczenia tylko czarne ewentualnie szklane formy?
Kurczaka na rożnie piekłam a termoobiegiem i opiekaczem - pod koniec z
uchylonymi drzwiami piekarnika, dla zapieczenia skórki.
--
pozdrawiam - yewka, która namiętnie testuje nowy piekarnik :-)
wroclaw

1. Data: 2003-12-15 17:36:25

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za radę w dowód wdzięczności zobacz na mój przepis
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.kuchnia&aid=28072772
może wykorzystasz.
MW

1. Data: 2003-12-15 18:36:36

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za przepis, na pewno wypróbuję ale już po świętach :-)
Ja wg. bardzo podobnego (troszkę inne proporcje, ale te same składniki)
robię zawijany makowiec. Ciasto wyrabiam od razu , rozwałkowuję na ok. 0,5
cm. smaruję lekko białkiem i nakładam mak z puszki (próbowałaś już? bardzo
dobry a omija mnie cała ta robota z ucieraniam :-). zawijam i do pieca. Z
moich ilości składników wychodzą 2 spore strucle. Rośnie toto dopiero w
piekarniku, więc całe przygotowanie do pieczenia to ok. 20-25 min.
pa

--
pozdrawiam - yewka, która zaczęła bardzo lubić pieczenie w nowej Amisi :-)
wroclaw

1. Data: 2003-12-15 19:15:56

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yewka" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> gazówce, pieczesz też krócej. Doczytałaś się w instrukcji, że nie używać
> srebrnych blaszek do pieczenia tylko czarne ewentualnie szklane formy?

O matko a coz to za dziwactwo? Pieke praktycznie tylko w srebrnych
metalowych blaszkach;) Czy napisali tez dlaczego takowych nie uzywac?;)

Marta

1. Data: 2003-12-15 19:16:57

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Marta
>
> Doczytałam się. Kolor czarny wymaga innej temperatury (mniejszej) niz srebny
MW
A na która półkę dać ciasto, jeżeli tylko dolna grzałka i termoobieg??

1. Data: 2003-12-15 19:43:44

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na która półkę dać ciasto, jeżeli tylko dolna grzałka i termoobieg??

grzalka i termoobieg? a nie jedno lub drugie?
w sobote piklam keksa na 1 polce a pierniczki na 1 i 3

wiem ze jakiej placki piecze sie na 2, lub jesli na dwie blaszki na 2 i 4
ale nie pamietam juz jakie

Marta

1. Data: 2003-12-16 13:55:25

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Kamińska" wrote:

> Użytkownik "yewka" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> O matko a coz to za dziwactwo? Pieke praktycznie tylko w srebrnych
> metalowych blaszkach;) Czy napisali tez dlaczego takowych nie uzywac?;)

Hehe, pan serwisant podlaczajac kuchenke tez mi powiedzial, zeby nie
piec w srebrnych, tylko w metalowych, ale w duchu go wysmialam, bo co
tez taki malolat moze wiedziec o pieczeniu. No i skonczylo sie na tym,
ze pieke w czarnych ;) w srebrnych po prostu piecze sie dluzej, albo sie
dol nie dopieka, ale czemu, to nie wiem.

Th.

1. Data: 2003-12-16 13:59:50

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Kamińska" wrote:

> [...]
> metalowych blaszkach;) Czy napisali tez dlaczego takowych nie uzywac?;)

Hehe, pan serwisant podlaczajac kuchenke tez mi powiedzial, zeby nie
piec w srebrnych, tylko w czarnych, ale w duchu go wysmialam, bo co

1. Data: 2003-12-16 18:21:27

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ze pieke w czarnych ;) w srebrnych po prostu piecze sie dluzej, albo sie
> dol nie dopieka, ale czemu, to nie wiem.

Hmmm... pierwsze slysze/widze
jak sie odpowiednio ustawi piekrnik, w sensie grzalki to jest dopieczone,
mnie sie moze ze 3 razy zdarzylo, w zyciu, ze mialam niedopieczony spod, ale
to bylo na poczatku mojego piekarzenia,jakos nie mam z tym klopotow
:)

a co do tego dluzej/krocej, to nie wiem, moze kiedys wyprobuje, jak kupie
czarne zamiast srebrnych;)

Marta

(OT) poszukuje osoby, ktora mieszka w Irlandii w celu uzyskania pewnych informacji
Chianti
gotowanie wody :)
Znane, ale poczytać można.
Orzechowiec