Re: Piękny pogrzeb

Subject: Re: Piękny pogrzeb
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Sat, 11 Aug 2018 09:55:30 +0200

W dniu 2018-08-11 o 01:16, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> To tak jak byś współczuł dorosłym że porzucili dziecięcą wiarę w Św
> Mikołaja.

Nie, nie tak. Poza tym znasz dzieciaka który wierzy w Św Mikołaja?

> Czyli według Ciebie po co "znosimy te ciężary"?
> Jaki jest dla Ciebie sens egzystencji na Ziemi?

Nie mam zdania na ten temat, zwykła hodowla bądź poddawanie jakimś
próbom. Ciągle jestem na etapie poznawania tego sensu.

> Radość życia! Piękna przyroda!
> Codzienne ludzkie pozytywne doznania: czy to satysfakcji
> czy miłości czy też innych przyjemnych uczuć, dużych i małych.
>
> Nie muszę sobie wymyślać jakiegoś sztucznego wielkiego
> sensu pełnego patosu aby czuć się komfortowo w swojej skórze.
> Zastanów się lepiej czemu Ty musisz sobie tak swój sens życia tłumaczyć.
>
> A nie wpadło Ci przypadkiem do głowy, że życie wieczne, to po
> śmierci, jest zupełnie bezcelowe i bezsensowne?? Po co to komu?

Ale zdajesz sobie sprawę że to wszystko zależy od stanu umysłu? Trochę
mniej endorfin i już to co wcześniej wywoływało wręcz euforię staje się
przykrym doznaniem..

Dlaczego ja muszę wymyślać, - może wszystkie te radości i smutki życia
przeżyłem i zastanawiam się co dalej..

Nie, nie wpadło. Myślę że tylko wtedy miałoby sens, i to wtedy to my
sami nasza osobowość byłaby dla nas/siebie panem.