Re: Piękny pogrzeb

Data: 2018-08-11 19:19:46
Temat: Re: Piękny pogrzeb
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"Trybun" <c...@j...ru> wrote in message
news:5b6e9605$0$673$65785112@news.neostrada.pl...

> Nie, nie tak.

Nie? Jesteś pewny? Twoja wiara w życie po życiu, którego
nikt żywy nie doświadczył przecież i nie mógł z definicji
Ci zrelacjonować nie różni się od wiary dziecka w Mikołaja.
Ot, miłe, błogie uczucie magii, fascynacji, tajemniczości...
Niektórzy z tego wyrastają, nawet gdy są "zarażeni" tym
pomysłem przez religijnych rodziców i zostają ateistami
w wieku dojrzałym a inni tkwią w infantylnych wierzeniach
aż do swojej śmierci.

> Poza tym znasz dzieciaka który wierzy w Św Mikołaja?

Oczywiście że większość małych dzieci wierzy w Św Mikołaja.
Nie bądź śmieszny...

> Nie mam zdania na ten temat, zwykła hodowla bądź poddawanie
> jakimś próbom. Ciągle jestem na etapie poznawania tego sensu.

Naprawdę? :-) Opisz ten proces poznawania sensu...
Skąd bierzesz dane na ten temat? Jak poznajesz "boga" który Cię hoduje?

> Ale zdajesz sobie sprawę że to wszystko zależy od stanu umysłu? Trochę
> mniej endorfin i już to co wcześniej wywoływało wręcz euforię staje się
> przykrym doznaniem..

Nie przeżyłem tego - opisz proszę na jakichś przykładach...

> Dlaczego ja muszę wymyślać, - może wszystkie te radości i smutki życia
> przeżyłem i zastanawiam się co dalej..

Nic dalej... właśnie nic. Przeżyłeś życie, skończy się, zgaszą światło i
tyle.
Po śmierci będzie się mnóstwo rzeczy działo, z tym że te rzeczy już
nas, nieżywych, nie będą dotyczyć.

> Nie, nie wpadło. Myślę że tylko wtedy miałoby sens, i to wtedy to my sami
> nasza osobowość byłaby dla nas/siebie panem.

Nie rozumiem tego - możesz mi wyjaśnić dlaczego nie widzisz sensu
w życiu czasowo ograniczonym, tu na ziemi, a widzisz sens w życiu
nieskończonym, tym po śmierci, tym o którym nie masz bladego
pojęcia jak wygląda i czym się będzie cechowało??