Pierniczki na Boże Narodzenie

1. Data: 2003-11-14 12:27:29

Temat: Pierniczki na Boże Narodzenie
Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wprawdzie do Bożego Narodzenia jeszcze trochę czasu, ale na grupie " dzieci"
piszą o Mikołaju i przypomniałam sobie jak rok temu chcąc dzieciom zrobić
frajdę piekliśmy i dekorowaliśmy pierniczki. Zabawa była niezła, tylko
pierniczki miały się zrobić miękkie a niestety pozostały twarde. Zostały
wprawdzie schrupane, ale w tym roku wolałabym upiec coś co by smakowało. Z
ubiegłorocznego przepisu nie skorzystam.Czy ktoś zna przepisy na smaczne
pierniczki na Boże Narodzenie? Tak, żeby dzieci bawiły się wykrawając je,
dekorując a potem by wzsystkim smakowały.
Dziękuje.

1. Data: 2003-11-14 12:57:58

Temat: Re: Pierniczki na Boże Narodzenie
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgosia <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bp2hp0$rcv$...@f...man.torun.pl...
> [...]
> frajdę piekliśmy i dekorowaliśmy pierniczki. Zabawa była niezła, tylko
> pierniczki miały się zrobić miękkie a niestety pozostały twarde. (ciach)

odwieczny problem piernikow polega na tym ze powinny "dojrzec"....tak po
tygodniu skubane popuszczaja.....ale warunek! Puszka szczelna....jablko w
srodku (choc i inne patenty tez sa) i stado piernikow twardych - po tygodniu
siedzenia w ciemnosciach w towarzystwie markotnego i malomownego jablka
zmiekczy nawet najtwardsze pierniki....

zapuszkowac!!!!!

proponuje wykonac pierwszy test juz w ten weekend....na tym samym
przepisie...z tymi samymi dzecmi :)))

agataw

1. Data: 2003-11-14 13:25:10

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie sprawdza się od lat bardzo prosty przepis:
Zagniatam zwykłe kruchę ciasto tyle ,że z dodatkiem sporej ilości gorzkiego
kakao, cynamonu,
przyprawy do pierników .Schładzam ciasto w lodówce a potem rozwałkowuje
i wykrawam pierniczki.
po upieczeniu (15 min. w nagrzanym piecyku) ozdabiamy polewą, bakaliami , i
lukrem.
nie są pracochłonne i zawsze wychodzą.

pozdrawiam i życzę smacznego.

1. Data: 2003-11-14 13:33:37

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misielin napisał:
> [...]
> i wykrawam pierniczki.
> po upieczeniu (15 min. w nagrzanym piecyku) ozdabiamy polewą, bakaliami , i

Tylko, ze to nie są pierniki, a kruche ciastka...
--
pa, Basia Bjk z prawdziwymi piernikami :)

1. Data: 2003-11-14 13:49:56

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:

> [...]
> siedzenia w ciemnosciach w towarzystwie markotnego i malomownego jablka

oj nie kazdego :) popelnilam kiedys pierniki z przepisu kolezanki, ktora
piecze je co roku i zawsze wychodza mieciutkie (po tygodniowym odstaniu
oczywiscie), jablko zdazylo splesniec, a pierniki byly miekkie tylko te
w bezposredniej obecnosci jablka, reszta twarda jak kamien. Postawilam
je nawet w kuchni przy kuchence, zeby ciagla wilgoc z garnkow do nich
docierala i nic... postaly sobie jeszcze pare miesiecy (bo ladnie
wygladaly w takim duzym sloju) i poszly do kosza...

Th.

1. Data: 2003-11-14 14:01:03

Od: "bond, dżejms bond" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

słuchajcie kochani. tylko się wykąpię, i napiszę przepis na nasz piernik
zakładowy Mazowsze. taki smaczny, przekładany. pasuje?

1. Data: 2003-11-14 14:09:53

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bond, dżejms bond <l...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bp2n7c$dpi$...@n...onet.pl...
> słuchajcie kochani. tylko się wykąpię, i napiszę przepis na nasz piernik
> zakładowy Mazowsze. taki smaczny, przekładany. pasuje?

....mi tak.ale nie wiem jak Tamtemu panstwu......

agataw

1. Data: 2003-11-14 15:10:38

Od: "bond, dżejms bond" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepis na piernik mazowsze:

1/2 kg cukru
1 l gorącej wody
1 1/2 kg cukru
1 l syropu owocowego
skórka pomarańczowa, lub jarzębina

1,3 kg margaryny
1,2 marmolady
10 dag przyprawy piernikowej
1 l jaj
1 l oleju

4 kg mąki
12 dag sody

przekładać zagotowaną marmoladą.

nie jest to typowy piernik, ale jest piernikowy:) a w smaku? BOSKI

adaś cukiernik

1. Data: 2003-11-14 15:30:51

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bond, dżejms bond napisał:

> nie jest to typowy piernik, ale jest piernikowy:) a w smaku? BOSKI

To może wreszcie jakiś _prawdziwy_ piernik? :)
60 dkg mąki żytniej, pół kg miodu, łyżka suszonej sproszkowanej skórki
pomarańczowej, łyżeczka utłuczonych goździków i łyżeczka cynamonu, 3
jajka, 1 żółtko, ze dwie garści migdałów, łyżeczka sody spożywczej, 2
kieliszkik małe spirytusu lub większe koniaku.

Mąkę zaparzamy miodem, podgrzanym z przyprawami. Po schłodzeniu
wyrabiamy, wbijamy 2 jajka. Po ostudzeniu wlewamy sodę wymieszaną z
alkoholem i żółtkiem, i wyrabiamy solidnie. Dodajemy posiekane dość
grubo migdały. Na blachę wykładamy ciasto warstwą grubą "na dwa palce",
powierzchnię smarujemy jajkiem, dekorujemy migdałami i skórką smażoną,
chyba, że mamy zamiar lukrować - wtedy oczywiście bez dekoracji.

Małe pierniczki:
25 dkg miodu, 25 dkg maki, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, kieliszek
alkoholu, przyprawy, łyżka smalcu (oczywiscie nie sojowego, czy
siakiegoś dziwnego ;) ) troche posiekanych migdałów lub orzechów włoskich.

robimy podobnie, jak poprzedni, wałkujemy na grubość palca, wycinamy
foremkami ciastka. Pieczemy na natłuszczonej blasze, po wyjęciu
wyzywamy się artystyxcznie lukrem.

smacznego :)
--
Basia Bjk

1. Data: 2003-11-14 15:55:54

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepis na piernik mazowsze:
>
> 1/2 kg cukru
> 1 l gorącej wody
> 1 1/2 kg cukru
> 1 l syropu owocowego
> skórka pomarańczowa, lub jarzębina
>
> 1,3 kg margaryny
> 1,2 marmolady
> 10 dag przyprawy piernikowej
> 1 l jaj
> 1 l oleju
>
> 4 kg mąki
> 12 dag sody
>
> przekładać zagotowaną marmoladą.

Dobra, tylko to jakieś hurtowe ilości podałeś! :)
A na jedną podłuzna blaszkę to z jakiej ilosci mąki by było (bo w planach
nie mam otwierania cukierni)????
I jak mam rozumiec ten " 1 l jaj"? A na tą jedna blaszkę to ile?
No i co pokolei sie dodaje???

Czekam z niecierpliwościa na wyjasnienia :)

pozdrawiam smakowicie,

Ani - bardzo podekscytowana zblizajacymi sie Świetami :))

RE: węgorz
Re: mam ochotę na rybę
Kuchnia hińska - Poszukuje
2 prosby