Piernikowo.

1. Data: 2003-12-17 21:45:26

Temat: Piernikowo.
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja znowu o piernikach, ale takiego pytania jeszcze nie bylo (ostatnio).
Zrobilam piernik wg znalezionego (juz nie wiem gdzie) przepisu:

3/4 kostki margaryny
3 jaja
2 1/2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 łyżki kakao
1 1/2 łyżeczki sody
4 łyżki powideł śliwkowych
1 szklanka mleka
przyprawa piernikowa

Margarynę,cukier i mleko rozpuścić razem i wystudzić.Wszystki sypkie
składniki wymieszać
razem,dodać przestudzony roztwór - dobrze wyrobić masę po czym wbić jaja i
dodać powidła.
Piec około 60 min. w temp.200 stopni.

No i teraz wnioski. Po godzinie to on byl jeszcze plynny. Pieklam go w sumie
godzine i 45 minut, bo dopiero wtedy patyczek wychodzil suchy. Wyrosl
pieknie i w ogole. Ale. Na brzegach jest suchy. Jakbym wyjela go wczesniej
to wyszedl by zakalec. Tak mi sie wydaje. Mam racje czy nie?

Po drugie. Macie moze sprawdzony przepis na piernik, ktory sie przekrawa i
smaruje warstwa powidel? I ile tych powidel sie daje? Bo ja tak
potraktowalam ten dzis upieczony i w ogole sie te warstwy nie trzymaja. Za
malo powidel? A moze powinnam byla to zrobic jak byl jeszcze cieply?
Zmieniloby to cos?

Po trzecie. Jak juz to juz. Macie moze jeszcze przepis na piernik na
jablkach? Ja znalazlam dwa ale jeden jest bez temperatury, a drugi bez czasu
pieczenia, a takim asem to ja nie jestem, zeby sama to wymyslac.

pozdrawiam
ZG

1. Data: 2003-12-17 22:30:14

Temat: Re: Piernikowo.
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zonia, nie wiem, czy o to Ci chodzi - smak piernikowy i jabłka, no i zero
pracy:
Ciasto Dorotki :-)
7 dużych jabłek (malinówek, najlepiej, ale z każdego gatunku wychodzi)
szklanka cukru (+cukier waniliowy)
2 szklanki mąki
3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
paczka przyprawy do piernika
orzechy- spora garść posiekanych, jak ktoś lubi, to można też z pół paczki
rodzynek (ja nie lubię!)

Jabłka obrać i pokroić na ósemki, a każdą ósemkę na pół ( w takie kawałki
średnie), zasypać cukrem i zostawić na pół godziny, aż puszczą sok. Potem
wsypać do nich mąkę, dodać jajka , proszek i sodę, przyprawy, orzechy i
wymieszać łyżką. Kolejność nie jest obowiązkowa. Wylać
do keksówki do 3/4 wysokości (można też do pełna do długiej, takiej, jak w
sklepach najdłuższa jest do kupienia) i piec 45-60 minut, w piekarniku
180-200 stopni. Gotowe.I zawsze się udaje. Ja dodaję jeszcze trochę
cynamonu, bo u mnie lubią cynamon.

Dorota

1. Data: 2003-12-18 10:11:38

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po trzecie. Jak juz to juz. Macie moze jeszcze przepis na piernik na
> jablkach?
Mama zmolestowana, obiecała, że poda.

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-12-18 10:42:40

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mama zmolestowana, obiecała, że poda.
To czekam cierpliwie ;)

ZG

1. Data: 2003-12-18 10:52:02

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:brrugn$c23$1@opal.futuro.pl...
> Mama zmolestowana, obiecała, że poda.

No, Kinga molestuj skutecznie i do końca, bo zaraz będzie po pierniku !! :)
Wstyd sie przyznać, ale wczoraj zmuszona robieniem piernika do pracy
zrobiłam też jeden do domu. Tyle, ze to Kujawski Delecty... :(
One są naprawde pyszne, gdyby nie to,że na ogól słabo rosną w piekarniku..
Tym razem nawet nie przypaliłam (!!), no ale wielki to on nie wyszedł...
Myślę sobie, czy do takiego gotowego piernika (do proszku z torebki) można
np dodać jeszcze trochę proszku do pieczenia ? No bo proszek to już tam na
pewno jest, tylko chyba jakoś za mało. Tak jest niestety co roku a ja co
roku o tym zapominam i potem napawam się pysznym, niskim piernikiem...

pzdr
Kasia

1. Data: 2003-12-18 11:35:59

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy to nie będzie za suche? tzn. jest mąka + jaja i niby sok z jabłek +
przyprawy - czy to nie wyjdzie za suche? będzie miało odpowiednią lepkość
jeśli tak to mogę określić?

1. Data: 2003-12-18 11:57:39

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 17 Dec 2003 23:30:14 +0100, na pl.rec.kuchnia, Dorota*** napisał(a):

> [...]
> paczka przyprawy do piernika
> orzechy- spora garść posiekanych, jak ktoś lubi, to można też z pół paczki

Żadnego tłuszczu ?

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-18 15:50:28

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żadnego tłuszczu, ciasto jest wilgotne i pyszne. Proponuję od razu zrobić z
podwójnej porcji, bo znika b. szybko. Poza tym jest tak smaczne, ze się nie
chce znudzić jedzącym i trzeba je robić co tydzień :-))).

Dorota

1. Data: 2003-12-18 16:03:24

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 18 Dec 2003 16:50:28 +0100, na pl.rec.kuchnia, Dorota*** napisał(a):

> Żadnego tłuszczu, ciasto jest wilgotne i pyszne.

Przepis wydaje się niesamowity. Jeszcze się z takim nie spotkałam i już
przez sam ten fakt chcę go wypróbować jak najszybciej ;)
Tylko muszę znaleźć chętnego, co poleci po jabłka... :D

1. Data: 2003-12-18 16:14:45

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 18 Dec 2003 16:50:28 +0100, na pl.rec.kuchnia, Dorota*** napisał(a):

> Żadnego tłuszczu [cut]

Przypominam sobie, że najprawdopodobniej to ciasto robiłam często swego
czasu, tylko, że bez przypraw piernikowych i bez bakalii, ale z jabłkami
właśnie. Jabłka kroiłam tak, jak Ty podajesz, albo tarkowałam na tarce z
dużymi oczkami, raz tak, raz owak ;) Ciasto niezwykle zwykłe było i...
Wszyscy się nim zajadali ! Później mi ten przepis gdzieś wcięło, nie
pamiętałam ile czego, no i dałam sobie spokój. Jeśli to _ten_ przepis,
mimo, że zmodyfikowany, to świetnie ! Co niektórzy baaaaaaaardzo się
ucieszą ;) I ja też, bo pracy faktycznie przy tym niewiele. Ale tym razem
zrobię wg Twojej wersji, moze być nawet ciekawsze :)

--
Eva Sheers

jak wieprzowina w sosie myśliwskim
Polewa czekoladowa do piernika