Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: "juda" <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pierwsze pytanie Macierewicza
Date: Thu, 22 Jul 2010 13:35:44 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 72
Message-ID: <i29aeh$ig2$1@usenet.news.interia.pl>
References: <g...@t...karma> <i27a9l$ted$1@usenet.news.interia.pl>
<i27caf$r9q$1@news.task.gda.pl> <1...@t...karma>
<i28m2i$9e1$1@news.task.gda.pl> <i28mrc$nbo$1@usenet.news.interia.pl>
<i28p97$h6e$1@news.task.gda.pl> <i28pr8$ral$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@4...net>
<i28rvu$uap$1@usenet.news.interia.pl> <i28skj$ppc$1@news.task.gda.pl>
<i28sqn$vcn$1@usenet.news.interia.pl>
<1xvb3ux9ldzmt.v0c7pl37giyv$.dlg@40tude.net>
<i28u4r$1ql$1@usenet.news.interia.pl>
<2...@4...net>
<5...@i...googlegroups.com>
<c...@t...googlegroups.com>
<i29855$fe7$1@usenet.news.interia.pl>
<0...@g...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: chello089079136068.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1279798546 18946 89.79.136.68 (22 Jul 2010 11:35:46
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Jul 2010 11:35:46 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:552079
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał
> No właśnie, powinno się pokazać lotnisko,
> bo chyba piloci nie latają tylko w oparciu
> o mapy i pomiary, ale też trza co ś zobaczyć,
> choć trochę, czy pomiary były słuszne i nie lądujemy
> w kartoflisku, a przynajmniej że niedaleko od punktu
> docelowego, tak ?
>
> Czy też jest tak, że nie oglądając się na nic,
> a tylko na przyrządy i obliczenia trasy lotu,
> ląduje się i już, żeby nie wiem co miało się stać ? :o/
:Tak na szybko:
:Sposób lądowania zależy przede wszystkim od wyposażenia lotniska.
:Lotniska wyposażone są w rozmaite urządzenia do wspomagania lądowania
:przy braku widoczności.
Kurcze, ale jak jest widoczność, to i tak piloci nic nie widzom
przez te lipną szypke, tak ? :o)
No przyjąłem to założenie, żeby sprawdzić,
czy nawet przy takim idiotycznym założeniu,
da się jakoś usprawiedliwić pilota... no i Lecha :o/
: W zależności od tego jak dokładne są to
:urządzenia lotnisko ma określone tzw. minima. Baaardzo nowoczesne
:lotniska mogą mieć aparaturę pozwalająca lądować przy CAŁKOWITYM braku
:widoczności (0/0).
No, czyli jesteśmy w domu...
:Wyposażenie lotniska w Smoleńsku określało jego minima na 1000/100,
:czyli jak nie widzisz niczego na 1000 m w przód, a na wysokości 100 m
:nie widzisz pasa, albo jego świateł, to odlatuj.
No ale Wieża się nie odzywała lub mówiła o dobrych warunkach,
takie jest załozenie :o)
:Z tymi minimami silnie powiązana jest tzw. wysokość decyzyjna. Czyli
:właśnie jeśli na określonej wysokości pilot NIE WIDZI pasa, to
:odlatuje.
Czyli cza by sprawdzić, czy nasi piloci wiedzieli,
że tam nie ma takich urządzeń, czy też to oczywiste,
bo jak by były, a nawet im nikt nie powiedział
albo oszukiwał, ze są, to powinny dać znać
- no jakieś światełk sie powinny zapalić na naszych
i pokzać odczyty, tak ?
:I teraz z dwoma powyższymi punktami koreluje podział zadań w załodze:
:Pilot WYPATRUJE pasa, a drugi mu w tym czasie podaje wskazania
:przyrządów.
Czytałem w prasie, że jak ALARM WYŁ, to drugi zgłupiał... :o/
:Podsumowując: Charakterystyka lotniska w Smoleńsku wskazuje właśnie
:coś wręcz odwrotnego niż sugeruje XL. Poniżej 100 m na tym lotnisku
:NIE WOLNO Ci ufać przyrządom, bo mają one taką (nie)dokładność, że jak
:nic nie będziesz widział, to przyglebisz...
To by załatwiało sprawę, no ale co zrobić z tymi
szypkami dla pilotów, przez które i tak nic nie widać ? :o/
Stalker
zdar
juda
|