Pizza włoska - własnie jadłem i się dzielę uwagami

1. Data: 2006-02-20 15:10:24

Temat: Pizza włoska - własnie jadłem i się dzielę uwagami
Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie
miejsce: Sardynia - Olbia knajpka u włocha, czynna od... 17.30, najwcześniej
otwarta (skandal! :)

co:
pizza myślę, że typowa.
jedliśmy z cukinią (pycha, cieniutkie plasterki małej cukinii), serami
(...mmm), łososiem (cienkie plasterki, fajnie się zcięły), frutti di mare
(chyba z mrożonek, bo dużo wody pływało).
Ogólnie to ciasto niemal jak płatki maca: twarte tam, gdzie nie było
pomidorów (brzegi), w środku pyszne i cienkie jak papier prawie.
Sery oczywiście przepyszne.
NIEMAL żadnych przypraw! pomidory - po prostu z puchy mielone,

całość: wzorowa, właśnie szukam przepisów na takie ciasto (parę już mam z
neta)

--
Pozdr!

Irek

2. Data: 2006-02-21 10:08:35

Od: "BadeK" <badek@usun_to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irro" <Z...@n...pl> wrote in message
> [...]
> NIEMAL żadnych przypraw! pomidory - po prostu z puchy mielone,
>
> całość: wzorowa, właśnie szukam przepisów na takie ciasto (parę już mam z

Dla mnie zbrodnia. Nie dość ze z owocami morza to jeszcze na cieście jak
papierek :-/ Podzielona na jakieś sektory pomidorowe i nie pomidorowe, pół
twarda pół miękka ... co to jest?!

Niemniej - pozdrawiam
BadeK

3. Data: 2006-02-21 11:48:37

Od: "Irro" <Z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BadeK" <badek@usun_to_irc.pl> napisał w wiadomości

> Dla mnie zbrodnia. Nie dość ze z owocami morza to jeszcze na cieście jak
> papierek :-/ Podzielona na jakieś sektory pomidorowe i nie pomidorowe, pół
> twarda pół miękka ... co to jest?!

:p prawdziwa włoska. niegdyś danie dla ubogich. chyba normalne, że ciasto
pod składnikami jest inne niż na brzegach? żeby nie wiem jak grube było.

ciao

Irro

4. Data: 2006-02-21 13:26:22

Od: "Joan" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba normalne, że ciasto
> pod składnikami jest inne niż na brzegach? żeby nie wiem jak grube było.

Pewnie ze normalne:). W Wloszech (rejon Napoli, a wiec praktycznie ojczyzna
pizzy) robia pizze z cieniutkiego ciasta, w srodku jest najciensze i lekko
sie ciagnie przy krojeniu, bo wilgotne nieco od skladnikow, na brzegach
chrupiace, pycha. Zauwazylam, ze Wlosi zwykle zostawiaja wlasnie te pyszne
brzegi. W Rzymie pizza jest na nieco innym ciescie, cale ciasto jest mniej
elastyczne i bardziej chrupiace, twardsze.

joan

Śledź w sosie curry
jak się piecze izaur
jajecznica na 2 osoby