Śledź w sosie curry

1. Data: 2006-02-20 13:10:40

Temat: Śledź w sosie curry
Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Śledź w sosie curry (po duńsku)

Składniki:
- 6 matiasów
- 3 łyżki majonezu
- 3 łyżki śmietany
- 2 łyżeczki curry
- 3 jajka na twardo
- 4 korniszony
- 2 ząbki czosnku
- 1 cebula
Matiasy wymoczyć, odsączyć, pokroić na 4 cm kawałki. Jajka, korniszony,
cebulę pokroić w kostkę. Czosnek drobniutko posiekać. Połączyć dokładnie
majonez, śmietanę i curry. Dodać sos do pozostałych składników. Wszystko
wymieszać.

Smacznego.

2. Data: 2006-02-20 15:05:44

Temat: Re: Śledź w sosie curry
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> Śledź w sosie curry (po duńsku)
> (...)
> - 2 łyżeczki curry
> (...)

Ja to sie zawsze zastanawiam, co to owe "curry" w takich przepisach, bo
"curry" to mieszanka przypraw i - jak kazda miszanka - mozna ja uzyskac
mieszajac przyprawy w roznych proporcjach i smakuje wtedy zupelnie inaczej.
W oryginalnych przepisach (jesli pochodza one z dobrego zrodla a nie sa
samorobka) sa podne albo kombinacje przypraw stanowiacych owe "curry" albo
nazwa konkretnej mieszanki "curry" uzytej do produkcji tej potrawy. Bo
przeciez Red Madras Curry Powder smakuje zupelnie inaczej niz Yellow Madras
Cury Powder czy Maharajah Curry Powder lub Pakco Masala czy "curry" firmy
Knorr (fuj!) Nie mowiac juz o tym, ze nawet the same gotowe "mieszanki
curry" mozna zanabyc w wielu stopniach ostrosci.

Podaj konkretna mieszanke curry ktorej uzyles, bo sledz ten moze byc w
skrajnych przypadkach uzycia niewlasciwej mieszanki curry niejadalny.

3. Data: 2006-02-20 15:22:43

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL napisał(a):
> [...]
[...]
> Podaj konkretna mieszanke curry ktorej uzyles, bo sledz ten moze byc w
> skrajnych przypadkach uzycia niewlasciwej mieszanki curry niejadalny.

Mnie bardziej zastanawia dlaczego po duńsku?
;-)
pozdr. żeglarsko Jerzy

4. Data: 2006-02-20 15:22:50

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Podaj konkretna mieszanke curry ktorej uzyles, bo sledz ten moze byc w
> skrajnych przypadkach uzycia niewlasciwej mieszanki curry niejadalny.

zgadzam się w 100%. Curry robię sobie sam, a stopień ostrości
dostosowywuję do współżrących ;-)

W książce kucharskiej z Indii, którą nabyłem drogą kopiowania jest
wyraźnie napisane, że żadna szanująca się kucharka nie używa gotowych
mieszanek do curry ;-)

Waldek

5. Data: 2006-02-20 15:42:16

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Curry łagodne.

6. Data: 2006-02-20 15:44:18

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Bo jest to potrawa popularna w Danii.

7. Data: 2006-02-21 02:54:22

Temat: Re: |led1 w sosie curry
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> Curry łagodne.

No dobrze - chyba Ci umknal sens mojego pytania...
Jakiej konkretnie mieszanii (sklad lub firma/pelna nazwa) uzyles bo nie ma
czegos takiego jak "curry" - to nazwa zbiorcza opisujaca pewna grupe
mieszanek roznych przypraw.

--
><eM eL><
"The traveler doesn't know where he's going, and the tourist doesn't know
where he is."
-- Henry Rollins

8. Data: 2006-02-21 06:52:57

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> Bo jest to potrawa popularna w Danii.

A czy w Danii znana jest netykieta?

9. Data: 2006-02-22 07:42:35

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Nie znam dokładnego składu mieszanki curry, poza niezastąpioną
kurkuminą, która występuje w każdym curry. Używam zwykle curry
łagodnego, firmy nie znam, bo kupuję najtańsze przyprawy, przesypuję do
małych, szklanych słoiczków, a papierowe opakowanie wyrzucam, więc nie
wiem jakiej firmy jest curry, które używam.

10. Data: 2006-02-22 07:47:09

Od: p...@v...pl (p...@v...pl) szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem. Byłem w Kopenhadze, Danii przez 1 dzień na wycieczce. Polecam,
piękne miasto, gdzie głównym środkiem lokomocji mieszkańców tej stolicy
jest rower, a podstawą kuchni jest śledź w różnych postaciach, popijany
piwem Karlsberg.

jak się piecze izaur
jajecznica na 2 osoby
sałatka