Pizzowe bułeczki po raz kolejny

1. Data: 2006-05-08 10:13:34

Temat: Pizzowe bułeczki po raz kolejny
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam tylko zakomunikować, że bogatsza o grupowe rady (dzięki Akulka :-)
) i zmotywowana Waszym wsparciem zrobiłam w sobotę drugie podejście do
bułeczek pizzowych Adioli. I efekt naprawdę był rewelacyjny :-) Wprawdzie
niektóre bułeczki troszkę popękały (sądzę że może jednak za cienkie ciasto),
ale tak czy owak było to kulinarne arcydzieło. No i piękne w nich jest to,
że na drugi dzień smakują tak samo dobrze, jeśli nie lepiej :-)

Tylko zastanawiam się jeszcze nad nadzieniem, tzn. to co zrobiłam było
pyszne, ale myślę o jakimś urozmaiceniu. W sobotę zrobiłam sos z cebuli,
pieczarek, pomidorów z puszki i zielonych oliwek plus starty ser żółty.
Kilka bułeczek do których sosu zabrakło napchałam fetą z oliwkami, tex było
zjadliwe, ale trochę zbyt mdłe. Tak sobie myślę na następny raz żeby
poeksperymentować może z bakłażanem? Jakieś pomysły?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

2. Data: 2006-05-08 10:32:03

Temat: Re: Pizzowe bułeczki po raz kolejny
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> Chciałam tylko zakomunikować, że bogatsza o grupowe rady (dzięki Akulka
:-)

E tam, nie ma za co. Cieszę się, że wyszło:P, bo bułeczki są naprawdę
dobre;-)

>Wprawdzie
> niektóre bułeczki troszkę popękały (sądzę że może jednak za cienkie
ciasto),

Być może - albo za bardzo wilgotny farsz.

> ale tak czy owak było to kulinarne arcydzieło. No i piękne w nich jest to,
> że na drugi dzień smakują tak samo dobrze, jeśli nie lepiej :-)

Zwłaszcza, że na drugi dzień trzeba o nie walczyć:-) Ale podpiekane w
piekarniku też są dobre, fakt.

> Tylko zastanawiam się jeszcze nad nadzieniem, tzn. to co zrobiłam było
> pyszne, ale myślę o jakimś urozmaiceniu. W sobotę zrobiłam sos z cebuli,
> pieczarek, pomidorów z puszki i zielonych oliwek plus starty ser żółty.

O widzisz, myślę, że te pomidory z puszki mogły powodować pękanie bułeczek.
Ja generalnie farsz przesmażam i odparowuje co nieco, a całość zlepiam serem
żółtym, albo topionym (to by się zgadzało). Zamiast pomidorów z puszki
używam koncentratu na posmarowanie ciasta jak pizzę (nie docieram jednak do
brzegów) i daję kiełbaskę jeszcze.

Sądzę, że można zrobić też bułeczki rybne (sardynka, tuńczyk, ew.
rozdrobnione jajko, kukurydza), ale to dla tych co lubią pizzę z rybą;-)

Z bakłażanem? Dobrze odparować ;P

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2006-05-08 17:05:21

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ) i zmotywowana Waszym wsparciem zrobiłam w sobotę drugie podejście do
> bułeczek pizzowych Adioli. I efekt naprawdę był rewelacyjny :-)

[...]

Tak sobie myślę na następny raz żeby
> poeksperymentować może z bakłażanem? Jakieś pomysły?
>
> --
> pzdr notująca
> krytyk rzeczywistości

Bakłażan jest chyba zbyt mdły (uuu, jakie logopedyczne zdanie). Ale jesli
dodasz dużo czosnku i faktycznie porządnie odparujesz, to może całkiem dobry
farsz z niego wyjdzie.
A jeśli chodzi o mój pomysł, to bardzo lubię pizzę ze zrumienionym boczkiem
i oscypkiem :o)

pzdr

kasia maruda

Zbieranie borówek
to była kiedyś smaczna grupa
JESZCZE NIE UMARLEM !!!
NA SLOMIE - KOCIOLEK - EINTOPF
Za DarmoTwojo wirtualny prywatny pokoj konferencyjny