Re: Plaga fałszywych alarmów bombowych

From: LeoTar <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Plaga fałszywych alarmów bombowych
Date: Fri, 16 Dec 2016 00:07:10 +0100

Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> W tym problem. Ludzie - podpatrując naturę - ulepszali swoje
> niedoskonałe rolnictwo, budownictwo, etc. Jednak prawdy dotyczące
> podstawowych potrzeb człowieka od 80 tysięcy lat pozostawały te
> same. I nagle przyszedł Marx&Engels&Lenin GMBh i ludziom udało się
> wmówić, że zamiast podpatrywać naturę i ją naśladować - mają ją
> zmieniać!

Bo w dotychczasowym modelu społeczeństwa zbudowanym na podpatrywaniu i
powielaniu działania zwierząt nie ma równości; a tam gdzie nie ma
równości panuje niewolnictwo, jest walka o osiągnięcie równości, walka o
wolność. A tam gdzie toczy się walka o wolność mamy do czynienia z
przemocą.

Społeczności niewolnicze to społeczności hierarchiczne, w których panują
nierówności. A zaczyna się od braku równości miedzy płciami w
podstawowej komórce społecznej jaką jest rodzina. Na tym poziomie należy
poszukiwać rozwiązania dylematu nierówności i... przemocy. Według mnie
uwolnieniem ludzi od przemocy i patologii przez nią generowanych, które
zagrażają trwaniu gatunku, jest wyeliminowanie przemocy (a więc i
nierówności, która przemoc inicjuje) z życia rodziny a w efekcie i z
zycia społeczeństwa. Gdzie znalazłem przyczynę nie będę już raz kolejny
powtarzał. ;-)

> No a skoro już nalezy zmieniać naturę - no to dlaczego nie zmieniać
> podstawowych ludzkich potrzeb: potrzeby bycia kochanym, potrzeby
> kochania, potrzeby religijności, potrzeby nieśmiertelności

A czy te potrzeby, poza potrzebą religijności, którą traktuję jako
balast, są w pełni zaspokajane? Tak uczciwie Chironie bez odwoływania
sie do sentymentalnych wyobrażeń o miłości...?

> (realizowanej najczęściej poprzez posiadanie potomstwa), etc?

Czyje potrzeby są pierwej spełniane przez "posiadanie" potomstwa? I czy
posiadanie potomstwa ma służyć zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych
rodziców? Dlaczego dzieci mają być przedmiotem za pomocą którego rodzice
zaspokajają swoje potrzeby? Dzieci wspomagają rodziców w ich
poszukiwaniu wyzwolenia z nieuświadamianych braków i czynią to zmuszane
przez rodziców pod przykrywką rodzicielskiej miłości.

> Zmienić się nie dało - no bo ludzie zawiedli.

A może pomysły były od czapy i przygotowane bez zidentyfikowania istoty
problemu?

> No to postanowiono wychować nowego człowieka, któremu zostaną
> wmówione nowe potrzeby, które - będąc przekonany, że to jego własne
> - będzie chciał realizować.

Czy w moim pomyśle również widzisz tylko wmawianie ludziom czegoś
nieistniejącego? Czy nie dostrzegasz, że wszyscy cierpią tylko nie zdają
sobie sprawy DLACZEGO cierpią a ja tylko wyjaśniam skąd się bierze ich
cierpienie?

> Coraz to nowy ulepszacz ludzkości się pojawia - ba! Już przecież w
> zamierzchłych czasach historycznych był sobie niejaki Damastes!

Ale mój Człowiek ma być absolutnie wolny od jakiejkolwiek władzy, więc
mi tutaj nie pomachuj Damastesem. ;-)

> Koniecznie chcesz zapisać swoje nazwisko w historii - i to obok
> takich naprawiaczy ludzkości jak Pol-pot? Jego idea też była słuszna
> - jak Twoja. No ale ludzie nie dorośli...

Co jakiś czas przypominam, że skutki przemocy psychicznej są szczególnie
dotkliwe i niebezpieczne ponieważ rodzą patologie wszelkiej maści, które
tak fajnie można zidentyfikować w eksperymencie Calhouna. Tam też działa
przemoc psychiczna, której badacze nie wzięli pod uwagę. Efektem
końcowym jest totalny brak zaufania między samicami i samcami prowadzący
do zaniku prokreacji i zagłady kolonii. Szkoda, że nie opisano dokładnie
patologii zdrowotnych obserwowanej populacji myszy (szczurów). Totalna
samozagłada nijak sie ma nieudanych eksperymentów społecznych, które
przytaczasz a nie bierzesz pod uwagę mojej twardej argumentacji.

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud