Re: Plaga fałszywych alarmów bombowych

Data: 2016-12-22 00:54:34
Temat: Re: Plaga fałszywych alarmów bombowych
Od: "Chiron" <c...@o...pl>

Użytkownik "LeoTar" <l...@l...net> napisał w wiadomości
news:o2v7n3$lqn$1@node2.news.atman.pl...
Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> W tym problem. Ludzie - podpatrując naturę - ulepszali swoje
> niedoskonałe rolnictwo, budownictwo, etc. Jednak prawdy dotyczące
> podstawowych potrzeb człowieka od 80 tysięcy lat pozostawały te
> same. I nagle przyszedł Marx&Engels&Lenin GMBh i ludziom udało się
> wmówić, że zamiast podpatrywać naturę i ją naśladować - mają ją
> zmieniać!

Bo w dotychczasowym modelu społeczeństwa zbudowanym na podpatrywaniu i
powielaniu działania zwierząt nie ma równości; a tam gdzie nie ma
równości panuje niewolnictwo, jest walka o osiągnięcie równości, walka o
wolność. A tam gdzie toczy się walka o wolność mamy do czynienia z
przemocą.

Społeczności niewolnicze to społeczności hierarchiczne, w których panują
nierówności. A zaczyna się od braku równości miedzy płciami w
podstawowej komórce społecznej jaką jest rodzina. Na tym poziomie należy
poszukiwać rozwiązania dylematu nierówności i... przemocy. Według mnie
uwolnieniem ludzi od przemocy i patologii przez nią generowanych, które
zagrażają trwaniu gatunku, jest wyeliminowanie przemocy (a więc i
nierówności, która przemoc inicjuje) z życia rodziny a w efekcie i z
zycia społeczeństwa. Gdzie znalazłem przyczynę nie będę już raz kolejny
powtarzał. ;-)
Zaczynasz od kompletnego, wydumanego stwierdzenia, a potem opierasz na nim
całą swoją filozofię. Tak jesteśmy stworzeni, tak funkcjonujemy, tak
funkcjonuje cały świat. Oparty jest na nierówności. I wszelkie te
nierówności są budujące. Dotyczy to każdego poziomu rozwoju. I wszystkiego.
Tak to działa- inaczej nie będzie. Każda próba zmiany powodowała
konsekwencje w rodzaju stu milionów pomordowanych przez bardzo wydajnego
Maozedonga i Stalina (też wydajnego, ale mającego mniej ludzi do swoich
eksperymentów). Mimo o wiele mniejszej skali- najbardziej odrażające wydają
się wyczyny Pol-pota na Kardamonowych Wzgórzach- będących sporą częścią
słynnych Pól Śmierci. Tak było, jest i będzie. Próbując to zmienić
(wprowadzić równość)- ZAWSZE będzie istnieć ktoś, kto będzie "równiejszy". A
mających pod sobą ludzi "równych" (czyli ogłupionych opętańczą ideologią)-
będzie miał nad nimi potężną władzę. Raz jeden się zastanów: kto upilnuje
strażników? A przecież takie społeczeństwo ludzi równych (czyli np Kampucza
za Polpota) bez strażników- znów się poróżni. I nie ma tu znaczenia, jak
gdzie i kiedy (i czy w ogóle) przejdą inicjację seksualną.

> No a skoro już nalezy zmieniać naturę - no to dlaczego nie zmieniać
> podstawowych ludzkich potrzeb: potrzeby bycia kochanym, potrzeby
> kochania, potrzeby religijności, potrzeby nieśmiertelności

A czy te potrzeby, poza potrzebą religijności, którą traktuję jako
balast, są w pełni zaspokajane? Tak uczciwie Chironie bez odwoływania
sie do sentymentalnych wyobrażeń o miłości...?

Każdy, na tyle, na ile potrafi- zaspokaja je. Przecież dotyczy to także
Ciebie.

> (realizowanej najczęściej poprzez posiadanie potomstwa), etc?

Czyje potrzeby są pierwej spełniane przez "posiadanie" potomstwa? I czy
posiadanie potomstwa ma służyć zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych
rodziców? Dlaczego dzieci mają być przedmiotem za pomocą którego rodzice
zaspokajają swoje potrzeby? Dzieci wspomagają rodziców w ich
poszukiwaniu wyzwolenia z nieuświadamianych braków i czynią to zmuszane
przez rodziców pod przykrywką rodzicielskiej miłości.

Jednym z powodów posiadania potomstwa- jest zaspokojenie potrzeb
emocjonalnych rodziców. Ileż satysfakcji jest w zdaniu: "sprawdziłem się
jako ojciec- mój syn wyrósł na wielkiego człowieka" ! Przepraszam- ale jak
tego nie rozumiesz- to trochę nasza rozmowa jest o...niczym.

> Zmienić się nie dało - no bo ludzie zawiedli.

A może pomysły były od czapy i przygotowane bez zidentyfikowania istoty
problemu?

Czy uważasz, że np Polpot nie był przekonany, że on zna rozwiązanie- a inni
ludzie go jeszcze nie poznali? Czym się różnisz- za wyjątkiem tego, że jego
nauczono, jak swoją utopię wprowadzić w życie?

> No to postanowiono wychować nowego człowieka, któremu zostaną
> wmówione nowe potrzeby, które - będąc przekonany, że to jego własne
> - będzie chciał realizować.

Czy w moim pomyśle również widzisz tylko wmawianie ludziom czegoś
nieistniejącego? Czy nie dostrzegasz, że wszyscy cierpią tylko nie zdają
sobie sprawy DLACZEGO cierpią a ja tylko wyjaśniam skąd się bierze ich
cierpienie?

Ludzie cierpią przez alkoholizm. Sam to obserwowałem wokół- w dzieciństwie.
Nie dotyczyło to moich rodziców- no ale gdyby tak było- to czy powinienem
sformułować tezę, że przyczyną wszelkiego zła na świecie jest picie
alkoholu- i po jego zakazie- ludzkość będzie szczęśliwa? Ty własnie coś
takiego zrobiłes. Niczym, zupełnie niczym się to nie różni.

> Coraz to nowy ulepszacz ludzkości się pojawia - ba! Już przecież w
> zamierzchłych czasach historycznych był sobie niejaki Damastes!

Ale mój Człowiek ma być absolutnie wolny od jakiejkolwiek władzy, więc
mi tutaj nie pomachuj Damastesem. ;-)
Tak jak alkoholik "wyzwolony" przez prohibicję.

> Koniecznie chcesz zapisać swoje nazwisko w historii - i to obok
> takich naprawiaczy ludzkości jak Pol-pot? Jego idea też była słuszna
> - jak Twoja. No ale ludzie nie dorośli...

Co jakiś czas przypominam, że skutki przemocy psychicznej są szczególnie
dotkliwe i niebezpieczne ponieważ rodzą patologie wszelkiej maści, które
tak fajnie można zidentyfikować w eksperymencie Calhouna. Tam też działa
przemoc psychiczna, której badacze nie wzięli pod uwagę. Efektem
końcowym jest totalny brak zaufania między samicami i samcami prowadzący
do zaniku prokreacji i zagłady kolonii. Szkoda, że nie opisano dokładnie
patologii zdrowotnych obserwowanej populacji myszy (szczurów). Totalna
samozagłada nijak sie ma nieudanych eksperymentów społecznych, które
przytaczasz a nie bierzesz pod uwagę mojej twardej argumentacji.

Żartujesz? Uczepiłeś się jednego jedynego modelu życia rodzinnego. Może
tylko taki znasz. I obserwowałeś pewne podobieństwa u swoich znajomych-
wyciągając z nich bardzo pochopne interpolacje.

--
Chiron